loading...
سایت سرگرمی و تفریحی آسمان
ترانه بازدید : 136 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دکتر مسعود اسماعیلی با اشاره به اینکه تپش قلب به معنی آگاه شدن فرد از میزان ضربان قلب است، گفت: تپش قلب می‌تواند به صورت ضربان‌هایی با سرعت و ریتم طبیعی، ضربان نامنظم و یا با سرعت زیاد احساس شود. احساس ضربان قلب در شرایط عصبی، هیجان و یا به دنبال ورزش طبیعی است.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است بر حسب علت تپش، نشانه‌های اضافی نیز در ضربان قلب احساس شود، گفت: در این حالت تهوع و افزایش تعریق همراه با اضطراب و ترس شدید احساس می‌شود. اسماعیلی یادآور شد: احساس منگی و کوتاه شدن تنفس در تپش‌های قلب توام با فیبریلاسیون (لرزش) دهلیز قلب وجود دارد.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: کوتاه شدن تنفس، غش کردن و درد قفسه سینه در تپش قلب‌ همراه با سایر آریتمی‌های سریع قلب (نامنظمی ضربان قلب) بروز می‌کند.
وی در خصوص عوامل مستعد کننده تپش قلب گفت: آریتمی‌های زمینه‌ای (نامنظم و بدون ضربان قلب) فعالیت بیش از حد غده تیرویید و کم خونی از عواملی هستند که موجب تپش قلب می شوند.

اسماعیلی مصرف کافئین و نیکوتین را از عوامل محرک تپش قلب عنوان کرد و گفت: اضطراب، مصرف الکل و استفاده از داروهای مسدود کننده کانال کلسیم که برای درمان آنژین صدری و افزایش فشارخون تجویز می‌شوند از عوامل تشدید کننده تپش قلب هستند.
وی با تاکید بر اینکه اگر تپش قلب با نشانه‌هایی مانند درد قفسه سینه همراه باشد باید هر چه سریعتر به متخصص قلب مراجعه شود، گفت: احساس تپش قلب به ویژه از نوع نامنظم یا عود کننده باید توسط پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد.

http://migna.ir

ترانه بازدید : 142 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به برس موی سرتان توجه کنید

برای بررسی نحوه کارکرد تیروئید و اطلاع پیدا کردن از میزان کمبودهای بدن بهتر است به میزان ریزش موهایتان توجه کنید. کمبود آهن، روی و بیوتین عواملی برای ریزش مو هستند. دلیل دیگر ریزش مو را می توان به اختلالات تیروئیدی نسبت داد. اگر به تازگی بچه دار شده اید و یا شروع به مصرف قرص های خاصی کرده اید، ممکن است به سبب تغییرات هورمونی هم دچار ریزش مو شوید. در صورتی که تعداد موهای موجود در برس بیش از حد عادی بود، سعی کنید آنها را بشمارید. ریزش ۱۰۰ عدد تار مو در روز برای افراد بزرگسال کاملا عادی است.

ترانه بازدید : 137 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سبزیجات تازه

جعفری یکی از شناخته‌شده‌ترین سبزیجات برای از بین بردن بوی بد دهان است اما به این مفهوم نیست که دیگر سبزی‌های تازه از این خاصیت برخوردار نیستند. می‌توان سبزیجات تازه همچون جعفری، نعنا و پونه را به تنهایی یا همراه غذا خورد و یا به صورت دم‌نوش مصرف کرد.

ماست

مصرف روزانه ماست می‌تواند برخی از باکتری‌های ناسالم در دهان را از بین ببرد. همچنین نتایج یک بررسی نشان می‌دهد در افرادی که ماست بیشتر مصرف می‌کنند میزان پلاک‌های دهان و بیماری‌های لثه کمتر است.

ترانه بازدید : 118 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

*به طور ميانگين علت ابتلا به ۵ تا ۱۰ درصد انواع سرطان ها کاملاً ارثي است. اغلب سرطان ها به دليل ترکيبي از ارث و عوامل محيطي به وجود مي آيد.

*استنشاق دود دخانيات، به طور ميانگين عامل ۹۰ درصد موارد ابتلا به سرطان ريه است. استعمال تنباکو، طي دهه هاي اخير، جان ۵۰ ميليون نفر را گرفته است. در صورت تداوم اين روند، بر اثر مصرف سيگار و قرار گرفتن در معرض دود آن اين آمار افزايش مي يابد،به بيان ديگر در هر ۶ ثانيه يک نفر جان خود را از دست مي دهد.

به نقل از MSNBC افرادي که شب ها کمتر از ۶ ساعت مي خوابند بيشتر از ديگران در معرض خطر ابتلا به سرطان کولون قرار دارند.

ترانه بازدید : 161 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خونريزي پس از زايمان:
طي زايمان طبيعي معمولاً 5/0 ليتر خون از دست مي رود و در زايمان سزارين، اين مقدار به 1 ليتر مي رسد. اگر ميزان خونريزي از اين حد فراتر رود، غير طبيعي است.
علل(درمان) خون ريزي غيرطبيعي در سپری شدن 2 روز پس از زايمان:
1)عدم جمع نشدن کافی رحم:
اين اولين حدسي است كه پزشك مي زند. برعكس ساير نقاط بدن كه خونريزي در آن ها از طريق انعقاد بند مي آيد، رحم به شكل جالبي خونريزي خود را كنترل مي كند. رحم براي جلوگيري از خونريزي، حالت انقباض به خود مي گيرد. با فشرده شدن رحم، رگ هاي خوني موجود در آن نيز تحت فشار قرار مي گيرند و مقطع آن ها كه در اثر جدا شدن جفت(و يا كنده شدن بافت هاي رحمي در هنگام پريود) بريده شده، بسته مي شوند و بدين ترتيب خونريزي مهار مي شود.

ترانه بازدید : 156 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

درحالى‏ که براى باردار شدن تلاش مى‏ کنید از خوردن چاى سبز اجتناب کنید.

به گزارش سلامت نیوز، مطالعات نشان می دهد زنانى که به میزان ۱ تا ۲ فنجان چاى سبز در روز حدود ۳ ماه قبل از باردارى و طى ۳ ماهه اول می نوشند، دو برابر بیشتر خطر داشتن کودکى بانقایص لوله عصبى هستند.

علت این قضیه آنتى‏ اکسیدان موجود در چاى سبز است که فعالیت اسیدفولیک را مهار مى‏ کند. مى‏ دانیم که میزان کافى اسیدفولیک طى هفته‏ هاى اولیه حاملگى به کاهش میزان نقایص لوله عصبى کمک مى‏ کند، پس تا انتهاى حاملگى از چاى سبز اجتناب کنید.

http://madarbanoo.com

 

ترانه بازدید : 141 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

1- خوردن قهوه.

تحقیقات زیادی كه در اروپا انجام شده نشان داده اند كه مصرف روزانه ی 3 تا 5 فنجان قهوه ، در سنین میانسالی می تواند احتمال بروز الزایمر را در سالمندی تا 65 درصد كاهش دهد.
گری ارنداش محقق دانشگاه فلوریدای جنوبی معتقد است نوشیدن قهوه باعش كاهش كم حافظگی آمیلویید در حیوانات می شود. به همین دلیل توصیه می كند قهوه بنوشید مگر اینكه پزشكتان مصرف آن را برای شما ممنوع كرده باشد.
2- نخ زدن دندان.


سلامت داندانها و لثه های شما شاخص خوبی برای پیش بینی امكان كاهش حافظه در سالهای آتی است.
پژوهش دانشگاه كالیفرنیای جنوبی مشخص شده كه بیماری های دهان و ذندان قیل از 35 سالگی احتمال ابتلا به از دست دادن حافظه را 4 برابر افزایش می دهد.

ترانه بازدید : 126 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (0)

زخم معده چیست؟
– دکتر نصیری طوسی: هرگاه تعادل بین اسید معده و سد دفاعی مخاط معده بر هم می خورد، زخم معده ایجاد می شود. یا به عبارت دیگر ترشح بیش از حد اسید معده به هر دلیلی می تواند منجر به ایجاد زخم گوارشی شود. زخم های معده و اثنی عشر از نظر شدت، درجات متفاوتی دارند. تقریباً ده درصد افراد جامعه در طول عمر خود حداقل یک بار مبتلا به زخم معده یا اثنی عشر می شوند.زخم های گوارشی در هر سنی می توانند بروز کنند.

 به طور کلی عوامل ایجاد کننده زخم معده و اثنی عشر چیست؟
– دکتر کربلائیان: عوامل ایجاد کننده زخم های گوارشی بسیار متعدد هستند؛ مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مثل آسپرین، پروفن و…، استرس و اضطراب، عفونت با هلیکو باکترپیلوری بعضی از بیماریهای مزمن ریوی و کبدی (سیروز) پرکاری غده پاراتیروئید، نارسایی مزمن کلیوی، استعمال دخانیات، مصرف الکل، رژیم غذایی نامناسب و وعده های غذایی نامنظم.

ترانه بازدید : 118 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

1- پزشک متخصص پس از انجام سزارین، باید مادر را توجیه کند که پس از مدتی تحرک نسبی داشته باشد و در صورت امکان چند قدمی راه برود. تحرک مادر مانع از لخته شدن خون او می شود و در تسریع روند بهبودی او موثر است. البته لازم به ذکر است که به دلیل تاثیر داروهای بیهوشی، مادر باید با کمک پرستار، راه برود. در غیر این صورت ممکن است دچار سرگیجه شود و به زمین بیفتد و صدماتی را به مادر وارد کند.

مادران سزارینی باید مقادیر زیادی مایعات و به خصوص آب بنوشند تا توانایی بدن برای التیام زخم ها افزایش پیدا کند.

 -2برخی مادران از مصرف داروهای مسکن به دلیل تاثیر آنها بر روی شیرشان، خودداری می کنند. اما در اکثر موارد درد ناشی از سزارین آنقدر زیاد است که مادر از تحمل آن عاجز می شود و در روحیه او تاثیر بد گذاشته و به نوزاد هم منتقل می شود. بنابراین باید داروهای مسکن مصرف شود. پزشکان معمولا داروهایی را تجویز می کنند که کمترین تاثیر را بر شیر مادر دارند.

ترانه بازدید : 138 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

عوارض تخم مرغ

امام صادق عليه‏السلام :

سـه چيز انسان را فربه مى‏كند و سه چيز لاغر مى‏سازد . آن سه كه فربه مى‏كند : حمّام رفتن زياد ، بوييدن بوى خوش و پوشيدن لباس نرم است و آن سه كه لاغر مى‏كند : خوردن زياد تخم مرغ ، ماهى و خرماى نارس است .

الخصال : 155 / 194 منتخب ميزان الحكمة :

ترانه بازدید : 129 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

سیب

طبیعت سیب شیرین گرم و تر است.

سیب یکی از بهترین پاک کننده های معده و مقوی معده و قلب می باشد. خوردن سیب در سحرگاهان، علاوه بر پاکسازی معده باعث افزایش اشتها می شود.

سیب موجب کاهش حرارت درون شده و برای گرم مزاجان و درمان تب مفید می باشد.

سیب در کاهش سموم بدن و لینت مزاج نقش موثری دارد.

مصرف متعادل و منظم سیب بواسطه رطوبتی که دارد، موجب لطافت پوست می شود.

سیب مقوی مغز و اعصاب است ولی زیاده روی در مصرف آن (بویژه سیب بهاره) درد عصب در پی دارد.

پیامبر خدا (ص) خوردن سیب در سحرگاهان را موجب طولانی شدن عمر می دانند. در نزد اقوام مختلف نیز سیب نماد طراوت، جاودانگی و سلامتی است

ترانه بازدید : 80 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

تقویت حافظه

1. بوسیله این تاکتیک هیچ اسمی را فراموش نکنید: توجه کردن، تصویر سازی و ایجاد ارتباط.

سه تاكتيك (مورد علاقه روانپزشك Gary Small مدير مركز UCLA و نويسنده كتاب هاي متعدد درزمينه حافظه و شناخت از جمله كتاب ، زني ايستاده روي سر خود) براي يه ياد آوردن چيزها وجود دارد: كه بطور خلاصه در سه كلمه خلاصه می شود: " توجه، تصویر سازی و ایجاد ارتباط " .
اولي يعني توجه كردن، به اين معني است كه به خود بگوييد بخاطر آوردن يك اسم خاص در اولويت قرار دارد.

قدم اول: (توجه كنيد) واقعا روي اسامي تمركز كنيد و جوري برخورد كنيد كه واقعا دوست داريد به ياد بياوريد.
قدم دوم: (تصوير سازي فوري) يك تصوير از اسم و چهره افراد در ذهن ايجاد كنيد. يك ويژگي بارز از وي مثل گوش بزرگ، موهاي نقره اي، چشمان آبي، چال روی لپ وی را در ذهن داشته باشيد. بعلاوه در مواردي كه اسم افراد شبيه بعضي كلمات ديگر تلفظ مي شوند مي توانيد آن اسمها را كدگذاري نماييد. مثلا كلمه cat را براي كسي كه فاميلي katz دارد و يا " اسكناس " براي كسي كه اسمش Bill مي باشد ( bill به معني اسكناس) ويا زماني كه اسم فرد مقابل شبيه اسم شخص معروفي مي باشند. مثلا Angelina shimberger را به اينصورت كد گذاري كنيد: آنجلينا جولي كفش درخشان پوشيده و همبرگر مي خورد.

ترانه بازدید : 123 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

رژیم نگیرید

رژیم غذایی سالم برای زنان به معنای کمتر خوردن نیست ؛ بلکه رژیمیست که سرشار از مواد مغذی جهت جایگزینی کالری باشد و بتواند تمام روز شما راسیر نگه دارد .این مهم است چراکه کم کردن غذا باعث کاهش متابولیسم بدن می شود و سیگنالی به بدن می فرستد کخ می گوید : " من اینجا گرسنه ام " و بدن شما با کاهش سرعت سوخت و ساز ، به آن پاسخ می دهد تا ذخایر انرژی موجود را حفظ کند !

بدتر از آن ، اگر کمبود مواد غذایی ادامه یاید ، بدن شما شروع به سوزاندن بافت عضلانی می کند و این موجب ایجاد دشمنی به نام چربی داخلی می شود؛این متابولیسم شما کندتر کرده و چربی در مناطق بیشتری گسترش می یاید .

ترانه بازدید : 106 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

بیماری  دیابت مشکلی است که این روزها جز شایع ترین بیماری ها در افراد پیر می باشد. برای معالجه و کاهش مشکلات این بیماری شیوه های گوناگون وجود دارد که در این بخش به آن اشاره خواهیم کرد.

 

برگ زیتون کاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، گشادکننده عروق خونی، کاهش دهنده کلسترول بد و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.
روغن زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش کلسترول، نرم کننده و صفرابر است و حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است که از سرطان سینه و سرطان کولون جلوگیری می‌کند.
روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان است که باعث طول عمر و کاهش بیماری‌های مرتبط با مصرف روغن‌های اشباع می‌شود.

ترانه بازدید : 115 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (0)

۱ .  سیگارنکشید

باید به طور کامل سیگار کشیدن در دوران بارداری  را ترک کنید.  همچنین  در اطراف سیگاری ها قرار نگیرید چون دچار زایمان زودرس و نواقص مادرزادی خواهید شد . مواد مخدر و الکل  اصلا مصرف نکنید چون  باعث آسیب شدید به  سلامت نوزاد و خود شما می شود
۲ . از کافئین و غذاهای تند بپرهیزید

از مصرف کافئین تا حد امکان خودداری کنند. چون انرژی مادر و همچنین کودک را از بین می برد و باعث می شود که کودک  در داخل رحم مادر بیش فعال شود و ممکن است منجر به زایمان زودرس شود. به طور مشابه،  باید ازغذاهای تند نیز  اجتناب شود چون باعث می شود که کودک وحشت زده و عصبی شود
۳ . اجتناب از داروهای ضد درد

داروهای ضد درد نیز می تواند به زایمان زودرس منجر شود. اگر قرص برای  سردرد یا کمردرد و….. مصرف میکنید، در زمان بارداری استفاده نکنید . به جای استفاده از  آن ازکیسه یخ، و یا  حمام آب گرم  و استراحت استفاده کنید با این کارها استرس هم برطرف می شود

ترانه بازدید : 140 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

برای پایین آوردن فشارخون چه بخورید

نوشیدن هر روز شیر کم‌چرب کمک می‌کند فشارخونتان را تا ۱۰ درصد پایین بیاورید. شیر سرشار از ویتامین D و کلسیم است و در عین حال چربی کمی دارد. ویتامین D و کلسیم برای پایین آوردن فشارخون خوب هستند.

موادغذایی که سرشار از منیزیم هستند نیز برای پایین آوردن فشارخون مفید هستند. موادغذایی که منیزیم بالایی دارند حبوبات (لوبیا، باقلا، لوبیا چشم‌بلبلی،…)، گریپ‌فروت، بادام، سیب، اسفناچ، ذرت، غلات کامل، بروکلی، شیرسویا، حلزون، صدف و از این قبیل.

شکلات تلخ حاوی فلاوونوئید است که به موجب پایین آوردن فشارخون سیستولی و همچنین دیاستولی می‌شود.

موادغذایی که سرشار از پتاسیم هستند مثل موز. اسفناچ، کدو، سویا، کشمش، آلو، زردآلو، سیب‌زمینی، قارچ، میوه‌خشک مخلوط، دانه‌های بی‌نمک، گوجه‌فرنگی و از این قبیل، به این دلیل که به بدن برای خلاص شدن از مایعات اضافی که قلب به آن نیاز ندارد کمک می‌کند، و این باعث می‌شود قلب نیاز به تپیدن سخت نداشته باشد، به کاهش فشارخون کمک می‌کند. وقتی پتاسیم بدنتان کم باشد، بدنتان سدیم نگه می‌دارد و سدیم زیاد در بدن موجب بالا رفتن فشارخون می‌شود.

ترانه بازدید : 157 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

این بخش مخصوص آقایان است چون هویچ برای تندرستی آنها بسیارخوب است پس مطالعه کنند تا از فواید این سبزی بی نظیر آگاه باشند.

بتاکاروتن موجود در هویج بیشتر از آن چه تصور کنید برای مردان مفید است. به گفته متخصصان، هویج باید حداقل هفته ای ۲بار مصرف شود. مردان بالای ۳۰سال که تشکیل خانواده داده اند باید به خوردن هویج اهمیت زیادی بدهند.
برای تصفیه خون، هفته ای یک بار آب هویج بخورید.
برای بهبود کیفیت اسپرم، هویج خام مصرف کنید.
هویج هر نوع ناراحتی معده را تسکین می دهد.
برای کاهش میزان کلسترول خون، هر شب پس از شام یک لیوان آب هویج مصرف کنید.
برای برطرف کردن دوربینی و آب مروارید در مردان موثر است.

ترانه بازدید : 117 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)

نکاتی درمورد تغذیه افراد مبتلا به سرطان و موادغذایی ضدسرطان

چه سابقه خانوادگی سرطان داشته باشید و یا در مبارزه با این بیماری باشید، فاکتورهای مربوط به سبک زندگی، ازجمله رژیم‌غذایی، کمک بسیار زیادی به شما برای مقابله با این بیماری می‌کند. بعضی موادغذایی احتمال ابتلا به سرطان را بالا می‌برند و بعضی دیگر از بدنتان محافظت کرده و سیستم‌ایمنی بدنتان را قوی‌تر می‌کنند. با انتخاب‌های هوشمندانه از موادغذایی، می‌توانید از سلامتتان محافظت کرده، احساس بهتری پیدا کنید و توانایی خود برای مقابله با سرطان و سایر بیماری‌ها را افزایش دهید.

درمورد سرطان و رژیم‌غذایی چه باید بدانید

همه مشکلات مربوط به سلامتی قابل پیشگیری نیستند اما کنترل شما بر بدنتان بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که درصد بالایی از مرگ‌های مربوط به سرطان --حتی اکثریت آنها-- مستقیماً با انتخاب افراد در سبک‌زندگی خود  بستگی دارد

رزیم

ترانه بازدید : 118 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

1 - مراجعه به متخصص ارولوژي براي انجام معاينات جسمي و انجام آزمايش هاي پزشکي (انگل، کليه، اسفنکترها، مثانه، اوره و...)

2-مراجعه به روان پزشک کودک براي دارو درماني.

3- استفاده از تشک زنگدار براي بيدار شدن کودک هنگام تخليه و شرطي شدن. (اين تشک ها را مي توانيد از داروخانه تهيه کنيد)

4- خورانيدن مايعات زياد مثل آب، چاي، آب ميوه، دوغ و... به کودک طي روز براي افزايش حجم مثانه.

5- فاصله بين مراحل تخليه: کودک نبايد با فاصله کوتاهي پس از مصرف مايعات تخليه کند و اين زمان بايد به مرور افزايش يابد ...

ترانه بازدید : 126 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

درمان اورژانسی برای افرادی که فشار خون آنها  به طور مداوم بالا و پایین می رود، جوشانده ای  است که  مصرف آن برای تنظيم فشار بسيار عالی  و نافذ است ؛نحوه عملکرد این جوشانده بدین گونه است که فشارهای بالا را پايين آمی آورد و افت فشار  را نيز جبران کرده و افزايش می دهد و به طور کامل فشار خون فرد را تنظيم می کند. نحوه تهیه جوشانده مورد نظر بدین صورت است:

يک ليوان آب، 6 عدد عناب کوبيده شده، 20 عدد برگ زيتون

مواد بالا را بجوشانيد و صاف کنيد و در يخچال نگهداری نمایيد و هر وقت که نياز شد يک استکان آن را به بيمار دهيد ، خواهید دید که بدون هيچ عوارضی  فشار را تنظيم مي کند.

http://ravazadeh.com

ترانه بازدید : 120 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)
آکنه:

یکی از شایع ترین مشکلات پوستی آکنه است که باید با استفاده از مواد طبیعی آن را رفع کرد. از آن جا که در این دوران پوست حساس می شود، از اسکراب استفاده نکنید.

رنگ پوست:

  به مرور زمان قسمت های تیره بدن تیره تر می شود. خال ها و کک و مک ها که قبل از حاملگی داشتید، بزرگ تر می شود. لکه های قهوه ای یا لکه  های مادرزادی نیز تیره تر می شود.

کف دست:

  کف دست ها ناگهان قرمز می شود. این مشکل در ماه دوم بارداری شایع است.

 پوست چرب:

 به علت تغییرات هورمونی در بدن، پوست چربی بیشتری ترشح می کند. بنابراین میزان مصرف آب را افزایش دهید و از طریق راهکارهای طبیعی، چربی پوست را کنترل کنید.

 خشکی پوست:

  برای پیشگیری از خشکی پوست در دوران بارداری لازم است مصرف میوه های آبدار مانند هندوانه و پرتقال را که باعث شادابی پوست می شود، افزایش دهید.

ترانه بازدید : 126 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

1.تشخیص زود هنگام بیماری پارکینسون
یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد اگر بتوانند بیماری‌های سیستم عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون را در بیماران زود تشخیص دهند می‌توانند آن‌ها را سریع‌تر درمان کنند. لرزش انگشت‌ها، لب‌ها و از دست دادن حس بویایی و حالت چهره خشک از علایم این بیماری هستند و تشخیص زود هنگام این بیماری می‌تواند این بیماری را درمان کند.
2.کشف ژن‌های جدید مرتبط با آلزایمر
با کشف یک دو جین ژن جدید مرتبط با شایع‌ترین شکل بیماری آلزایمر که در کهنسالی رخ می‌دهد تعداد کل ژن‌های مرتبط با این بیماری به ۲۴ عدد رسیده است. ژن‌های جدید باعث پاسخ‌های ایمنی در بدن و التهابات می‌شوند که هر دوی آن‌ها با آسیب مغزی که در آلزایمر رخ می‌دهد ارتباط دارند.

3.قرص مدفوع
این قرص که از باکتری‌های مدفوع ساخته شده است به هضم غذا و بی‌اثر کردن باکتری‌های زیان آور کمک می‌کنند و روده ما انباشته از باکتری‌هایی هستند که برای سلامتی ما مفیدند و باعث از بین بردن میکروب‌های سیستم گوارشی می‌شوند.

4.محو ایدز
یافته‌های جدید نشان می‌دهند اگر درمان بیماری ایدز سریع آغاز شود شانس متوقف کردن این بیماری بسیار وجود دارد و دانشمندان پیش از این توانسته بودند با شیوه‌های جدید درمانی به میزان ۶۰ درصد ماندن بیماران در مرحله نهفته بیماری را افزایش دهند.

ترانه بازدید : 149 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

● برای شما که در مرکز شهر تردد می کنید

اگر مجبورید هر روز برای رسیدن به محل کارتان از مرکز شهر عبور کنید و چند ساعت را در ترافیک، شلوغی و آلودگی هوا سپری کنید در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض آلودگی سلول های سطح پوست و بروز جوش های سرسیاه هستید. از این رو پیشنهاد می کنیم هر هفته پوست تان را با کمک ماسک های گیاهی پاکسازی کنید. یکی از بهترین این ماسک ها، ماسک توت فرنگی و خامه است. برای تهیه این ماسک کافی است ۵ عدد توت فرنگی متوسط را با ۳ قاشق خامه عسل ترکیب کنید و آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست تان ماسک کنید. این ماسک می تواند آلودگی های سطح پوست را به خوبی از بین ببرد و پوستی نرم و لطیف به شما هدیه کند.

هر روز شاه تره بنوشید

گیاه شاه تره به دلیل خواص بی نظیری که در پاکسازی پوست و پیشگیری از بروز جوش صورت دارد همواره توسط درمانگران طب سنتی به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان جوش ها یا پیشگیری از بروز آنها در بدن توصیه می شده است. مصرف این عرق گیاهی به صورت خوراکی و موضعی به ویژه در فصل تابستان علاوه بر کاهش حرارت درونی به پیشگیری از بروز جوش صورت بسیار کمک می کند. از این رو به شما توصیه می کنیم علاوه بر آنکه در روز یک فنجان عرق شاهتره بنوشید از بخور برگ های این گیاه یک بار در هفته نیز می توانید به درمان جوش ها و پیشگیری از بروز آنها در سطح پوست استفاده کنید.

ماسک صورت

ترانه بازدید : 99 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که در روزهای آخر پاییز تا اول بهار احساس افسردگی و غم دارید و شاید به همین علت، از دو فصل پاییز و زمستان لذت نبرید. چنانچه جزو این گروه از افراد به شمار می‌روید، این مطلب را بخوانید.

روان‌شناسان به احساس رقیق‌تر غمگینی در روزهای کم‌نور می‌گویند «غمگینی زمستانی» و به احساس شدیدتر غمگینی و ناامیدی که چند نشانه بدنی مثل خواب‌آلودگی هم همراهش باشد، می‌گویند «افسردگی زمستانی». اما این که چرا ما در روزهای ابری مستعد این احساسات منفی می‌شویم و راه‌حلش چیست، سوالی است که باید تا آخر مطلب با ما همراه باشید تا جوابش را پیدا کنید.

 

شیوع 

جالب است بدانید افسردگی زمستانی هم مثل افسردگی‌های دیگر، بیشتر به سراغ خانم‌ها می‌آید به‌ویژه خانم‌های بیست تا سی ساله. حدود 4 تا 6 درصد کل جمعیت جهان دچار این نوع افسردگی هستند. این در حالی است که تقریباً 10 تا 20 درصد نیز دچار افسردگی‌های خفیف زمستانی می‌شوند.

افسردگی زمستانی

 

ترانه بازدید : 116 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

آرام تر بخوريد تا چاق نشويد

مدت هاست كه دكترهاي تغذيه در مورد رابطه مستقيم بين سرعت غذا خوردن و چاق شدن نظرات خود را اعلام كرده اند.

افرادي كه آرام تر غذا مي‌خورند ، وزن كمتري دارند و اين نتيجه تمام آن تحقيقاتي است كه در طي سال ها پزشكان انجام داده‌اند. آنها معتقدند هر چه فرد آرام تر غذا بخورد زودتر احساس سيري مي‌كند و كتر غذا مي خورد.حال بد نيست اين موضوع را به صورت علمي دنبال كنيم.
در واقع احساس سيري از معده شما نمي‌آيد، بلكه مانند هر احساس ديگري دستوري است كه از سوي مغز براي افراد صادر مي‌شود، در نتيجه هر چه آرام تر غذا بخوريد، روند دستور صادر شده توسط مغز وقت بيشتري دارد و به همين خاطر در حالي كه تنها نيمي از غذايتان را خورده‌ايد مغز دستور مي‌دهد كه صبر كنيد، خوردن كافيست چون سير شده‌ايد.

با وجود اين تحقيقات گسترده، دانشمندان آزمايشات مختلف خود را براي درك صحت اين موضوع تا سال گذشته نيز ادامه دادند. آنها هرچه بيشتر آزمايشات خود را گسترده كردند به اين نتيجه رسيدند كه آرام غذا خوردن به معني كم خوردن و سير شدن است و اين حقيقتي آشكار است.

 

ترانه بازدید : 597 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

كم خونی یعنی كاهش تعداد گلبول های قرمز خون كه علل متفاوتی هم دارد. اما مهمترین آنها كمبود آهن در بدن است. مهمترین راه تشخیص كم خونی دادن آزمایش خون است، اما این مشكل علائمی هم دارد كه در مطلب زیر به آنها پرداخته ایم. ضمناً در ادامه به راه های غلبه بر كم خونی نیز اشاره كرده ایم كه امیدواریم از آنها بهره بگیرید.

 

كم خونی چیست؟

 كم خونی به كاهش هموگلوبین خون از مقدار طبیعی گفته می شود. این حالت بر اثر برخی بیماری ها، مصرف غذهای تصفیه شده و سوءتغذیه حاصل می شود. كم خونی از شایع ترین بیماری هایی است كه انسان به آن مبتلا می شود. گلبول های قرمز وظیفه حمل اكسیژن را به بافت ها برعهده دارد. حدود صد میلیون گلبول قرمز در روز ساخته می شود كه برای تولیدشان به پروتئین، آهن، ویتامین ب ۱۲، ویتامین C و اسید نولیك نیاز است و اصلی ترین مواد برای تولید هموگلوبین كه ماده قرمز خون است پروتئین و آهن است. گلبول قرمز به طور متوسط ۱۲۰ روز در خون زندگی می كند و سپس تخریب می شود.

 

علت كم خونی :

 كاهش تولید گلبول های قرمز در مغز استخوان ناشی از نقض در مغز استخوان یا كاهش آهن، ویتامین ها و پروتئین در خون است كه از جمله عوامل و علت های كم خونی هستند. از دست دادن شدید گلبول های قرمز بر اثر آسیب و خونریزی از دیگر علل است. در كنار این علل می توان از كاهش شیره معده و اسید هیدروكلریك كه برای هضم و جذب آهن و پروتئین ها مورد نیاز هستند نام برد. فشارهای روانی، اضطراب و ناراحتی نیز با اختلال در ترشح اسیدهیدروكلریك می تواند به كم خونی منجر شود.

 

انگل ها و كرم های روده ای نیز از علل كم خونی است، كرم قلابدار، نماتود و كرم های پهن مانند كرم كدو از این كرم ها هستند، از علائم انگل ها و كرم های روده ای می توان به خارش مقعدف بی قراری در طول شب، كابوس دیدن، اسهال، هوای بازدمی بدبو و تمایل دائمی به مصرف غذا اشاره كرد. مصرف سیر و هویج خام خرد شده در كنار درمان دارویی برای مقابله با كرم ها و انگل ها توصیه می شود.

ترانه بازدید : 159 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

سیر

 

فوايد سير:

  • سير معده را ضد عفوني م كند، ولي نبايد آن را زياد مصرف كرد.
  • سير رسوبات خون را حل مي‌كند، از اين رو مصرف سير به كساني كه درد مفاصل، نقرس يا روماتيسم دارند، توصيه مي‌شود.
  • سير سنگ كليه را از بين مي‌برد و كرم‌هاي نازك شكم كودكان را نابود مي‌سازد.
  • سير بهترين درمان براي فراموشي و نسيان است. خوردن سير كدورت ذهن را از بين مي‌برد.
  • سير بهترين تقويت كننده پياز مغر است و روي سلول‌هاي مغز تأثير مفيدي دارد.
  • سير عضلات قلب را به نشاط مي‌آورد و به اين وسيله گردش خون منظم مي‌گردد. همچنين فشار خون را كاهش مي‌دهد.
  • سير مجاري تنفسي را پاك مي‌كند و به اين وسيله از تنگي نفس مي‌كاهد.
  • سير برخي از انواع سل ريوي را معالجه مي‌كند. به خصوص وقتي كه با شير مخلوط باشد.
  • سير براي معالجه اسهال، برونشيت، سردرد و زكام مزمن، ضعف حافظه و سرگيجه8 سودمند است.
  • سير در برابر امراض بسياري مانند تب مقاوم است.
  • سير پوست بدن را خوش رنگ و روده‌ها را از عفونت‌ها پاك مي‌كند (به خصوص در كودكان) و با اين خاصيت از انسان در مقابل بيماري حصبه و ديفتري محافظت مي‌كند.
  • سير فلج و رعشه را معالجه مي‌كند و در مورد مالاريا و بي‌خوابي خيلي مفيد است.
  • سير، يك محرك پوستي است و به عنوان خلط آور در التهاب مخاط ريه‌ها مصرف مي‌شود.
ترانه بازدید : 155 دوشنبه 04 آذر 1392 نظرات (0)

نوشیدن آب بلافاصله پس از صرف غذا، موجب رقیق شدن شیره معده می‌شود و اثر آنزیم‌های هضمی را به تعویق می‌اندازد؛ به این ترتیب در هضم غذا اختلال ایجاد می‌شود. بنابراین بهتر است مصرف آب، هنگام غذا به حداقل برسد و این عمل یک تا دو ساعت قبل و یا بعد از صرف غذا انجام شود. گفتن این نکته هم ضروری است که نوشیدن آب قبل از غذا، باعث تحریک اشتها می‌شود.
پیاده روی آهسته
حرکت و تغذیه مناسب دو روی سکه هستند؛ حرکت، قبل از غذا اشتها آور است و حرکت آهسته، چند دقیقه پس از صرف غذا، باعث سهولت عمل معده می‌شود؛ به طوری که احساس سنگینی و حتی اشکال در تنفس ناشی از سنگینی معده را از بین می‌برد. هم‌چنین پیاده‌روی به خصوص به خانم‌هایی که دردهای استخوانی در ناحیه پا دارند و یا از پوکی استخوان در هراس‌اند بسیار توصیه می‌شود.

غذا

ترانه بازدید : 104 چهارشنبه 29 آبان 1392 نظرات (0)

 پیاز برای حفظ سلامت مفید است و مصرف روزانه آن، از بروز عفونت ها و بیماری های مختلف پیـشگـیـری می کند. اگـر مریض احوال هستید و بــه درمان سریع نیاز دارید،مصرف پیاز بهترین درمان است.

خواص پیاز :

- فیتوکمیکال موجود در پیاز عملکرد ویتامین C را در بدن بهبود می بخشد.

- کروم آن باعث تنظیم قندخون می شود.

- قرن هاست که از پیاز برای کاهش التهاب و درمان عفونت استفاده می شود.

- مصرف پیاز خام، میزان کلسترول مفید را افزایش می دهد و در نتیجه باعث حفظ سلامت قلب می شود.

- ترکیب قوی موجود در آن به نام کورستین، نقش چشمگیری در پیشگیری از سرطان دارد.

- روی گزیدگی زنبور، بلافاصله آب پیاز بمالید تا درد و سوزش آن تسکین پیدا کند.

- با از بین بردن رادیکال های آزاد، خطر بروز زخم معده را کاهش می دهد.

- مخلوطی از آب پیاز و عسل، ناراحتی سرماخوردگی، سرفه، گلودرد، حساسیت، تب و … را برطرف می کند.

- قرار دادن برش های پیاز روی پیشانی، از بروز عارضه جانبی تب پیشگیری می کند.

- مصرف روزانه یک عدد پیاز، بی خوابی یا اختلال خواب را برطرف می کند.

- با افزایش ترشح معده، ناراحتی گوارشی را برطرف می کند.

- از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند.

- التهاب ایجاد شده در مفصل ها را برطرف می کند.

- مالیدن مخلوطی از آب پیاز و زردچوبه، لکه های تیره روی پوست را از بین می برد.

- تقویت کننده حافظه و سیستم عصبی است.

ترانه بازدید : 133 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)

سینوزیت

علائم عفونت سینوس ها (سینوزیت)

سینوزیت همان التهاب سینوس هاست که ممکن است علل گوناگونی داشته باشد؛ یک سرماخوردگی ساده، یک عفونت یا حتی حساسیت. با این حال تمام التهاب های سینوسی ممکن است چند علائم را بروز دهد:

 

ـ احساس فشار و درد پشت چشم ها یا گونه ها

ـ احساس درد در دندان های بالا

ـ جمع شدن خلط و احساس گرفتگی در مجاری سر و صورت و گاهی دشواری در تنفس

ـ آبریزش بینی که زرد یا سبزرنگ است

ـ سردرد

ـ ریختن ترشحات بینی به حلق

مبتلایان همچنین ممکن است از خستگی، دشواری تنفس از طریق بینی، کاهش قدرت بویایی و بی قراری هنگام خواب و استراحت شکایت داشته باشند.

 

ترانه بازدید : 100 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

در فصل سرما، سوخت و ساز بدن به طور چشمگیری کند می شود، میزان نیاز به خواب افزایش پیدا می کند و میزان انرژی نیز افت می کند. در این فصل بدن به گرما نیاز دارد اما چه ادویه ای این گرما را در بدن ایجاد می کند: (البته میزان مصرف ادویه بر حسب مزاج فرد متغیر است.)

هل: خاصیت خلط آور دارد که بدن را گرم نگه می دارد. عوارض آسم، سرماخوردگی و سرفه، برونشیت، گرفتگی سینه، گلودرد و عفونت را درمان می کند.

دارچین: علاوه بر ایجاد گرما در بدن و بهبود سیستم ایمنی ، خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد که با آنفلوآنزا مقابله می کند.

جوزهندی: دارای خواص متعددی است که به ویژه در فصل سرما برای بدن مفید است. این ادویه درد را التیام می بخشد و التهاب را کاهش می دهد.

زنجبیل: مصرف روزانه این ادویه در فصل سرما توصیه می شود. درمان طبیعی سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. التهاب و درد را نیز کاهش می دهد.

زنجبیل

ترانه بازدید : 114 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

کاهش وزن

اضافه وزن و چاقی را یکی از علل بروز سرطان می دانند مخصوصا پس از سن یائسگی و در زمانی که تخمدانها تولید استروژن را متوقف می کنند، چون استروژن از بافتهای چربی تولید می شود. ( افزایش میزان استروژن خطر ابتلا به سرطان را زیاد می کند).

بعلاوه تحقیقات نشان داده است که زنانی که در سنین بزرگسالی دچار اضافه وزن می شوند بیش از زنانی که از کودکی دچار اضافه وزن بودند در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه می باشند. به این ترتیب اگر شما اضافه وزن دارید باید با دکتر خود مشورت نمایید تا کمک کند به وزن ایده آل و سالم خود برسید. انجام فعالیتهای فیزیکی از جمله کارهاییست که کمک می کند وزنتان کاهش پیدا کند.

تغذیه مناسب

مطالعات انجام شده ثابت می کند که مصرف چربی ها با سرطان سینه رابطه نزدیکی دارد، کارشناسان معتقدند که یک رژیم غذایی پرچربی منجر به اضافه وزن می شود. انجمن سرطان آمریکا پیشنهاد می کند که از رژیم های غذایی گیاهی که شامل سبزیجات و میوه ها، غلات و پروتئین های کم چرب هستند، استفاده کنید و در مصرف غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز افراط نکنید.

به نوزاد شیر مادر بدهید

محققان می گویند زنانی که به کودکان از شیر خود می دهند کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند مخصوصا اگر برای دوسال کامل از شیر مادر تغذیه کنند. گرچه تغذیه با شیر مادر برای مدت طولانی در ایالات متحده چیز غیر معمولی شده است ، اما شیر مادر برای چندماه هم که شده توصیه می شود. کارشناسان معتقدند که شیردهی به نوزاد خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد چون شیر دادن باعث می شود که تعداد دفعات پریود در زنان به دلیل کاهش سطح هورمونهای مرتبط با سرطان پستان کاهش یابد.

انجام ورزش روزانه

فعالیت بدنی روزانه نه تنها برای سلامتی جسم ضروری است همچنین باعث کاهش خطرابتلا به سرطان سینه در زنان می شود. با توجه به تحقیقات صورت گرفته در طرح سلامت زنان، ۱٫۲۵ تا ۲٫۵ ساعت پیاده روی تند در هفته ۱۸% در کاهش ابتلا به سرطان سینه کمک می کند. در حالیکه ۱۰ ساعت پیاده روی در هفته این خطر را کمتر نیز می کند. علاوه بر پیاده روی ورزشهایی چون دو، دوچرخه سواری ، شنا و ورزشهایی که برای حفظ سلامت بدن انجام می دهید نیز بسیار مهم هستند. سعی کنید ۵ روز در هفته را به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه ورزش کنید.

عدم مصرف الکل

مصرف الکل به وضوح باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان می شود ( و سایر سرطانها ) و این خطر با افزایش مقدار الکل زیادتر هم می شود. در مقایسه با افراد غیر الکلی ، زنانی که روزانه یک نوشیدنی الکلی مصرف می کنند خطر ابتلا به سرطان را در خود کمی افزایش می دهند در حالیکه زنانی که بین ۲ تا ۵ نوشیدنی الکلی در روز مصرف می کنند ، حدود ۱٫۵ برابر بیش از زنان غیر الکلی در معرض این خطر قرار دارند. اگر به نوشیدن الکل اعتیاد دارید سعی کنید مقدار مصرفی خود را به ۱ نوشیدنی در روز برسانید

ترانه بازدید : 145 جمعه 26 مهر 1392 نظرات (0)

اگرمقداري مغربادام تلخ را له کرده و با کمي سرکه کهنه مخلوط نماييد و به محل جوشهاي خشک صورت بماليد علاوه بررفع آنها در درمان ساير امراض پوستي نظير جرب و خارش پوست نيز مؤثر است.ماليدن روغن بادام تلخ به پوست هم مفيد است.
جهت رفع سردردهاي کهنه چند بادام تلخ را بکوبيد و آنرا با سرکه خمير کنيد و بر پيشاني و سر ضماد نماييد در صورت نبود بادام تلخ و سرکه مي توانيد چند قطره روغن بادام تلخ را در بيني بچکانيد.
ريشه ي درخت بادام تلخ داراي طبيعتي گرم و خشک است.چنانچه کسي مقداري از آن را نرم کوبيده و با روغن سرخه و سرکه خمير نمايد و بر محل لک و پيس پوست بمالد در رفع اينگونه لک ها و درمان بيماري برص موثر است.
چنانچه چند قطره از روغن بادام تلخ را در گوش کسي که به گوش درد دچار گشته بچکاند درد گوش راساکت کرده و در رفع سنگيني و برطرف کردن صداي گوش نيزمجرب است.
چنانچه 2 مثقال پوست فندق را سوزانده و با 1 مثقال از رنده شده پياز عنصل مخلوط کرده و با نصف استکان روغن بادام تلخ بياميزد و هرروز بمالد در تقويت پياز مو و جلوگيري ازريزش مو بسيار مفيد است.

بادام

ترانه بازدید : 175 پنجشنبه 25 مهر 1392 نظرات (0)

عموماً دو گروه از اشخاص دچار بيماري ام.اس مي‌شوند:
الف - گروه نخست افرادي هستند فوق‌العاده حساس، زودرنج و عصبي و با كمترين ناملايمات از حالت عادي خارج شده و تعادل خود را از دست مي‌دهند. يكي از عمده‌ترين علت‌هاي اين بيماري، عصبي شدن افراد است كه مهم‌ترين دليل آن در واقع كمبود مواد غذايي يا مواد معدني و ويتامين‌ها در بدن و همچنين مواد زائد در سلول‌ها و بافت‌ها است. هرگاه شخص از نظر فيزيولوژي دچال اختلال شود، از نظر سيستم عصبي نيز دچار ناراحتي روحي و رواني خواهد شد و با كمترين برخوردي، عكس‌العمل نشان خواهد داد.‌وقتي كه تعادل املاح معدني در بدن به هم مي‌خورد، انسان با كمترين برخوردي عصبي مي‌شود و همچنين كار غدد درون‌ريز در بدن مختل مي‌شود.

همين امر موجب مي‌شود كه ترشحات طبيعي معده مختل و اسيد معده به اندازه دوبرابر حد طبيعي شود.روزانه معده يك انسان بالغ حدود دو ليتر اسيد كلريدريك ترشح مي‌كند كه در هضم غذا نقش اصلي را ايفا مي‌كند. وقتي فردي عصبي مي‌شود، اين مقدار اسيد به دو برابر حجم واقعي و طبيعي خود مي‌رسد كه در واقع روزانه چهار ليتر اسيد معده كه فوق‌العاده قوي است، ترشح مي‌شود. اختلال در غدد درون‌ريز موجب مي‌شود كه سيستم داخلي بدن به هم ريزد و انسان از حالت تعادلي روحي و رواني خارج شود. پس مي‌توان نتيجه گرفت بهترين راهكار درماني كه در زمينه پيشگيري از بيماري ام.اس نيز براي اين گروه مؤثر خواهد بود، پرهيز از بروز تنش در مناسبات بين‌فردي و سعي در كنترل احساسات و عواطف شخصي است افراد زودرنج و حساس بايد تلاش كنند تا تفسير خود را از موقعيت‌هاي اجتماعي به‌گونه‌اي تغيير دهند تا كمترين فشار رواني بر آنان وارد شود.

ترانه بازدید : 151 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (0)

فیبر زیادی مصرف کنید

روزانه باید ۲۵ تا ۵۰ گرم فیبر دریافت کنید تا با مشکل یبوست مواجه نشوید. به عنوان مثال یک فنجان (۲۵۰ میلی‌لیتر) انگور، دو برش نان سبوس‌دار، نصف فنجان (۱۲۵ میلی‌لیتر) تمشک، یک فنجان لوبیای پخته و یک عدد سیب، روی‌هم‌رفته ۲۵ گرم فیبر به بدن می‌رسانند. اما اکثر ما روزانه به طور متوسط تنها ۱۰گرم فیبر دریافت می‌کنیم.

در بین مواد غذایی سرشار از فیبر می‌توان به غلاتی مانند جوانه‌ها، سبوس گندم، آرد گندم سبوس‌دار و آرد گندم سیاه، میوه‌های تازه به‌ویژه میوه‌های ریز بدون هسته، میوه‌های خشکی مانند انجیر و آلوخشک، سبزیجات و حبوباتی مانند لپه و عدس اشاره کرد. توصیه می‌کنیم اگر روده‌های حساسی دارید این مواد غذایی سرشار از فیبر را به تدریج وارد برنامه غذایی‌تان بکنید تا با مشکلاتی مانند نفخ، اسهال یا بدتر از آن تشدید یبوست مواجه نشوید.

به طور مرتب ورزش کنید

مصرف مواد غذایی به تنهایی برای مقابله با یبوست کافی نیست باید تحرک بدنی هم داشته باشید. لازم است که هر هفته حداقل ۳ مرتبه به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر ورزش کنید. داشتن فعالیت جسمانی منظم عضلات روده‌ها را تحریک کرده و آن‌ها را فعال‌تر می‌کند. با ورزش کردن مدت زمان دفع مدفوع از روده‌ها کاهش یافته و مدفوع مرطوب‌تر و لیزتر می‌شود.

آب زیادی بنوشید

متخصصان توصیه می‌کنند که برای مقابله با یبوست روزانه هشت لیوان آب بنوشید. آب باعث لیز شدن روده‌ها شده و مواد غذایی هضم شده را مرطوب می‌کند. به این ترتیب عمل دفع با راحتی بیشتری صورت می‌گیرد.

استرس‌هایتان را کاهش دهید

استرس تأثیر مهمی در گوارش دارد. به عقیده برخی از متخصصان، روده‌ها مغز کوچک بدن انسان هستند. مغز و روده‌ها به طور تنگاتنگی به هم وصلند. حرکات روده‌ها پاسخی است به تبادل علائم و سیگنال‌های پیچیده بین این دو عضو. زمانی که مغز دچار استرس می‌شود روده‌ها نیز مضطرب می‌شوند.

 علاوه بر این افراد مضطرب معمولاً به اندازه کافی فعالیت بدنی ندارند و چندان به تغذیه‌شان اهمیتی نمی‌دهند. برای همین هم مشکلشان چند برابر می‌شود.

سر ساعت به دستشویی بروید

حرکت روده‌ها به ساعت بیولوژیکی بدنتان مربوط می‌شود. اگر این علائم را نادیده بگیرید روده بزرگ‌تان مدفوع را خشک‌تر می‌کند و برای همین هم دفع آن سخت‌تر می‌شود. به محض این که احساس کردید نیاز به دستشویی دارید به این علامت پاسخ دهید.

http://tebyan-zn.ir/

ترانه بازدید : 105 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

زنان حامله در خوردن مواد زیر باید احتیاط کرده و حتی‌المقدور به مقدار کم مصرف نماید:

از نگاه برخی از متخصصان طبیعت درمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.

* از جمله ممنوعیت‌های گیاهی زنان باردار همچنین استفاده از کافئین است چرا که از نظر علمی ارتباط مستقیم بین مصرف کافئین در دوران بارداری و سقط جنین ثابت شده است. خوردن 163 میلی گرم کافئین در روز معادل یک یا دو فنجان قهوه، خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

* زنان باردار بایستی از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.

* برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی‌ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. تنوع بهترین روشی است که زن آبستن بکار بسته و از تمام خوراکی‌ها استفاده نماید.

ترانه بازدید : 137 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

روغن زیتون:

بر روی سالاد خود روغن زیتون بریزید و یا غذاهای خود را با روغن زیتون سرخ کنید . زیرا روغن زیتون فعالیت و تحرک سلولهای بدن را بالا می برد . این عمل در زمستان بسیار به سلولهای شما کمک می کند و باعث می شود شما احساس سرما نداشته باشید . در مطالعه ای که بر روی ۱۸ زن انجام شد این نتیحه به دست آمده است . به هنگام سرو غذای ظهر و ناهار این افراد مقداری روغن زیتون اضافه شده است و مشاهده شده است که در این مدت این افراد سرمایی فصل زمستان را کمتر احساس کرده و نسبت به افرادی که در غذای شان روغن زیتون استفاده نشده بود . در هر ۱۰۰ گرم از روغن زیتون ۶۷۳ کالری وجود دارد . البته لازم به ذکر است این مقدار متغییر است زیرا بستگی به میزان خالصی یا ناخالصی روغن زیتون شما دارد .

ماهی:
نه تنها ماهی بلکه تمام مواد خوراکی که از دریا به دست می آیند بسیار برای بدن مفید هستند بخصوص در فصل زمستان به خوردن این مواد غذایی توصیه می شود . زیرا ماهی دارای امگا ۳ می باشد ، و پروتئین زیادی دارد . در فصل زمستان توصیه می شود ۳ بار در هفته ماهی مصرف کنید . تا مواد لازم به بدنتان برسد .

ماهی

ترانه بازدید : 135 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

ويزيت فوق‌تخصص غدد
 

آيا مي‌دانستيد ابتلا به ديابت يا به کارگيري درمان‌هاي نادرست در مواجهه با آن مي‌تواند سبب بروز بيماري‌هاي قلبي‌‌عروقي و مشکلات کليوي شود؟ با نزديک شدن به سن 45 سالگي، به ويژه اگر دچار اضافه‌ وزن هستيد يا سابقه خانوادگي ابتلا به ديابت داريد، بايد به‌طور منظم به پزشک مراجعه کنيد و آزمايش قندخون بدهيد. از طرفي نبايد فراموش کنيد که براي انجام اين آزمايش بايد صبح ناشتا باشيد.

ويزيت متخصص گوش‌، حلق وبيني و مراجعه به شنوايي‌سنجي
 

از 50 سالگي به بعد بايد هر دو سال يک‌بار و پس از 65 سالگي هر سال يک‌بار به مراکز شنوايي‌سنجي مراجعه کنيد. پزشک متخصص با گرفتن يک نوار شنوايي ميزان قدرت شنوايي شما را بر حسب امواج متعدد صدا مي‌سنجد و در صورت نياز براي‌تان سمعک تجويز مي‌کند.

ويزيت متخصص داخلي و فوق‌تخصص بيماري‌هاي تنفسي
 

اين آزمايش براي بررسي ميزان سلامت ريه‌ها و اثبات وجود يا نبود سرطان ضروري است. در صورتي که شما فرد سالمي هستيد هر سه سال يک‌بار و در صورتي که ناراحتي تنفسي داريد هر سال بايد به پزشک مراجعه کنيد. اين آزمايش به ويژه براي کساني که بيش از 20 سال است سيگار مي‌کشند ضروري است. در آزمايش سنجش ظرفيت تنفس، شما ‌بايد در يک دستگاه کوچک با فشار زياد بدميد و سپس در صورت لزوم از ريه شما راديوگرافي مي‌شود و در صورت تشخيص هر مشکلي به پزشک متخصص آسم و آلرژي ارجاع داده مي‌شويد.

ترانه بازدید : 106 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

برگرداندن يا رفلاكس به حالتي اطلاق مي شود كه محتويات معده به داخل مري يا حتي دهان برمي گردد.

در پزشكي به مري ازوفاگوس گفته مي شود. لذا اسم كامل پزشكي رفلاكس، واژه رفلاكس گاسترو- ازوفاژيال است و به آن رگورژيتاسيون هم گفته مي شود.

ديافراگم عضله ايست كه قفسه سينه را از حفره شكمي جدا مي كند. مري مانند لوله ايست كه دهان را به معده متصل مي كند و بايد مسير نسبتا طولاني را از دهان و قفسه سينه به سمت بالاي شكم بپيمايد. در محل عبور مري از ديافراگم سوراخي وجود دارد و ديافراگم در اين ناحيه بطور طبيعي مانند دريچه عمل مي كند تا از برگشت مواد معده به درون مري جلوگيري كند. پزشكان به اين مكانيسم دريچه اي (كه در نواحي ديگري از بدن هم وجود دارد) اسفنكتر گويند.

گاهي اوقات عملكرد دريچه به اندازه كافي قوي نيست، براي مثال در دوران بارداري اين اسفنكتر ممكن است بخوبي عمل نكند و شايد شما تجربه بازگشت مواد خورده شده را به مري يا حتي دهان داشته باشيد. در حقيقت، يكي از دلائلي كه دچار سوزش سر دل در حاملگي مي شويد اينست كه فشار جنين شما اسفنكتر را بالا مي برد و اين امر سبب برگشت اسيد و محتويات معده به مري مي شود.

اين پديده در كودكان نيز رخ مي دهد، اما به دلائل مربوط به خودشان كه عمدتا بعلت تكامل ناكافي اسفنكتر است. در طول سال اول زندگي كودك، عملكرد اسفنكتر قويتر مي شود و احتمال بازگرداندن محتويات معده كاهش مي يابد. حدود 50 درصد كودكان درجاتي از رفلاكس را خواهند داشت، اما تنه درصد كمي از آنها دچار رفلاكس شديد هستند.

علائم باليني رفلاكس چيست؟

كودكتان بعد از هر بار شيرخوردن ممكن است مقدار كمي شير را بالا بياورد يا دچار سكسكه شود. وي ممكن است دچار سرفه پس از بالا آوردن شير شود و احتمالا علت اين است كه شير در حال پس زدن از معده، اشتباها وارد مجاري هوايي وي شده است. اين امر طبيعي است و تا زماني كه كودكتان از ساير جنبه ها مشكلي نداشته باشد جاي هيچ گونه نگراني نيست. فقط لازم است يك تكه پارچه يا دستمال در دسترس داشته باشيد. هم بچه هايي كه شير خشك مي خورند و هم آنها كه از شير مادر تغذيه مي كنند ممكن است به چنين وضعيتي مبتلا شوند.

آيا لازم است كودكم را نزد پزشك ببرم؟

در موارد زير لازم است با پزشك كودكتان مشورت كنيد:

  • اگر در شرايط عادي رفلاكس بيش از پنج بار در روز اتفاق بيافتد.
  • اگر كودك بعد از خوردن غذا زياد گريه مي كند.
  • اگر به طور مكرر استفراغ مي كند.
  • اگر سرفه كردن حالتي دائمي شده است.
ترانه بازدید : 141 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

ایسنا: يک متخصص داخلي با بيان اين‌ که تاکنون هيچ کشف و يا فرضيه اثبات شده‌اي مبني بر کاهش چربي خون با استفاده از برخي مواد غذايي همچون آب غوره به ‌دست نيامده است، گفت: متاسفانه در بسياي از موارد افراد با تصور اين که اين نوع مواد غذايي مي‌تواند جايگزين دارو شود، داروهاي خود را قطع مي‌کنند.

بابک رضايي با بيان اين مطلب اظهار كرد: در چربي خون پايين، مصرف آب غوره و يا سبزي شويد مي‌تواند تا حدودي مثمرثمر واقع شود اما در فشار خون بالا مصرف اين مواد غذايي تغييري در ميزان چربي خون ايجاد نخواهد کرد.

وي با بيان اينکه در بسياري از موارد تصور مي‌شود عدد نرمال چربي خون در همه افراد يکسان است، تصريح كرد: افراد مبتلا به چربي خون بايد توجه داشته باشند که عدد نرمال چربي خون در افراد مختلف يکسان نيست و وابسته به سن و يا بيماري‌هاي زمينه‌اي متفاوت است.

رضايي، کرخت شدن دست و پا، سرگيجه، سردرد و خواب آلودگي را از علائم ابتلا به چربي خون برشمرد و افزود: در برخي موارد نيز اين بيماري علامتي نداشته و به واسطه انجام آزمايشات مربوطه ظاهر مي‌شود.

اين متخصص داخلي با اشاره به ‌اينکه بيماري چربي خون مي‌تواند زمينه‌ساز بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي و در نهايت بروز سکته‌هاي قلبي و مغزي شود، يادآور شد: البته در صورت اصلاح رژيم غذايي و انجام حرکات ورزشي ممکن است فرد تا پايان عمر بدون هيچ مشکلي به زندگي خود ادامه دهد.

وي مصرف روغن‌ حيواني، روغن‌هاي نباتي، خامه، کره، تخم‌مرغ، سس مايونز، گوشت قرمز و غذاهاي پرچرب مانند کله و پاچه را براي بيماران مبتلا به چربي خون مضر دانست و خاطرنشان كرد: رعايت رژيم غذايي صحيح و مصرف دارو مي‌تواند به ‌ميزان قابل توجهي چربي خون را کاهش دهد.

http://www.delgarm.com

 

 

 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
آسمان هفتم مطالب روانشناسی نوآوری مطالب عرفانی مذهبی آسمان عکس آشپزی دکوراسیون
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 805
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 93
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 177
  • باردید دیروز : 159
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 713
  • بازدید ماه : 545
  • بازدید سال : 29,277
  • بازدید کلی : 221,694