loading...
سایت سرگرمی و تفریحی آسمان
ترانه بازدید : 140 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
۱. بیشتر چیزهایی که بخاطر آن نگران می‌شوید، هیچوقت اتفاق نمی افتند.

به این جمله از چرچیل توجه کنید:
«وقتی به عقب به همه این نگرانی‌ها نگاه می‌کنم، داستان پیرمردی را به خاطر می‌آورم که در بستر مرگ خود گفت که مشکلات بسیار زیادی در زندگی خود داشته است که بیشتر آنها هیچوقت اتفاق نیفتادند.»
این داستان زندگی همه ماست.
پس وقتی می‌فهمید که نگرانی‌ها کم‌کم در حال نمود است، این سوال را از خودتان بپرسید:
چقدر از چیزهایی که از آن می‌ترسیدم در زندگی‌ام اتفاق بیفتد، واقعاً اتفاق افتاده است؟
اگر شما هم مثل اکثر افراد باشید، پاسختان به این سوال این خواهد بود: خیلی کم.
و آن تعداد کم اتفاقات بد هم به اندازه که انتظار داشته‌اید دردناک نبوده‌اند.
نگرانی‌ها دیوهایی هستند که خودتان در ذهنتان می‌سازید.

پرسیدن مرتب این سوال از خودتان و یادآور شدن به خودتان که چقدر این نگرانی‌ها کوچک هستند، آرام ماندن قبل از اینکه آن نگرانی به یک طوفانی از افکار منفی تبدیل شود، را بسیار ساده‌تر می‌کند.
ترانه بازدید : 135 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)
۱. زبانتان را تغییر دهید. بااینکه ممکن است به نظرتان کلیشه‌ای بیاید اما داشتن یک رویکرد مثبت و استفاده از زبانی مثبت می‌تواند واکنش استرس شما را به مسائل مالی در زندگی‌تان تغییر دهد. مثلاً هیچوقت نگویید که نمی‌توانید درآمدتان را بالا ببرید یا باید مخارجتان را کمتر کنید. درعوض، بگویید من می‌خواهم درآمدم را بالا ببرم و مخارجم را کمتر خواهم کرد. ایجاد تغییر در زبانتان  اولین قدم برای  ایجاد تغییر در نگرش فکری‌تان است.

۲. چارچوب فکری‌تان را تغییر دهید. نگرش شما نسبت به هزینه‌هایتان و حرف زدن درمورد آنها می‌تواند احساس شما را نسبت به آن تغییر دهد. درمقابل، حسی که نسبت به پولتان دارید، به شدت برای نحوه مدیریت و کنترل شما و برخوردتان با چالش‌های مالی اثر می‌گذارد. به خاطر داشته باشید که عمل همیشه مهمتر از فکر و عقیده است.

۳. قدرتتان را بشناسید. به طور کلی، افراد وقتی تصور می‌کنند که موقعیتی خارج از کنترلشان است بیشتر استرس می‌گیرند. به همین علت است که خیلی‌ها برای سفر با هواپیما احساس ناراحتی می‌کنند. درمورد پول خودتان، همیشه قدرت ایجاد تغییر را دارید، از اینرو باید تشخیص دهید که انتخاب‌های مختلفی پیش رو دارید و می‌توانید مشکل مالی‌تان را بهتر کنید.

 

ترانه بازدید : 109 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)
درباره کنترل خشم بيشتر توضيح دهيد.

اولين راهکار براي کنترل خشم استفاده از روش هاي شناختي است. يعني ابتدا بايد حالات هيجاني خود را بشناسيم. روانشناسان به اين شناخت مي گويند مؤلفه هوش هيجاني. وقتي افراد هيجانات خودشان را مي شناسند، زماني که آن هيجان به سراغشان مي آيد خودشان مي فهمند که مثلا من دارم خوشحال مي شوم، من دارم خشمگين مي شوم و به محض اينکه متوجه اين روند مي شوند مي توانند با روش هايي که آموخته اند خشم خود را کنترل کنند.

براي کسب اين شناخت بايد در زمان آرامش فکر کنيم چه مواقعي عصباني مي شويم و در اين مواقع چه واکنشي از خود نشان مي دهيم و آن ها را يادداشت کنيم. سپس با خود قرار بگذاريم زماني که چنين اتفاقي براي ما پيش آمد با روش هايي که در ادامه مي خوانيم -خشم خود را کنترل کنيم.

ترانه بازدید : 112 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

ترسیدن

1- بازسازی

ما داستان هایمان را در تمام طول روز تکرار می کنیم. من لاغرم. من چاقم. من بااستعدادم. من احمقم. این هوشمندانه است، این احمقانه است. من موفق خواهم شد. من شکست خواهم خورد. من وحشت زده و مضطربم. من بی پروا و پیشقدم هستم.به نظر می رسد خطوط داستان های ما حول و حوش شرایطی خاص ایجاد می شوند که به مراتب تعیین کننده تر از خود وضعیت اصلی است. آنها نه فقط روی تمایلات ما، بلکه روی کیفیت عقاید و راه حل های ما اثرگذار هستند.

اگر شما داستانی را خلق کنید که در آن توانمندی و نوآوری وجود داشته باشد این خبر بزرگی است. اما متاسفانه ذهن ما تمایل نیرومندی برای خلق داستانهایی دارد که درآنها تردید وجود دارد و این به مثابه از کار انداختن و بازداشتن خلاقیت است.

باز سازی فرایندیست که از شما می خواهد تا خطوط منفی داستان را متوقف کنید . اگر با کاوش در مورد داستان، پایان خوشی را برای آن پیش بینی نمی کنید، داستانی جدید ساخته و بیان کنید، تا با تجربه یک رویداد نامعلوم، نه بعنوان آغاز شکست و رکود بلکه بعنوان راهنمایی برای دستیابی به مقصود و فرصت، قدرت یابید.

ترانه بازدید : 99 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که در روزهای آخر پاییز تا اول بهار احساس افسردگی و غم دارید و شاید به همین علت، از دو فصل پاییز و زمستان لذت نبرید. چنانچه جزو این گروه از افراد به شمار می‌روید، این مطلب را بخوانید.

روان‌شناسان به احساس رقیق‌تر غمگینی در روزهای کم‌نور می‌گویند «غمگینی زمستانی» و به احساس شدیدتر غمگینی و ناامیدی که چند نشانه بدنی مثل خواب‌آلودگی هم همراهش باشد، می‌گویند «افسردگی زمستانی». اما این که چرا ما در روزهای ابری مستعد این احساسات منفی می‌شویم و راه‌حلش چیست، سوالی است که باید تا آخر مطلب با ما همراه باشید تا جوابش را پیدا کنید.

 

شیوع 

جالب است بدانید افسردگی زمستانی هم مثل افسردگی‌های دیگر، بیشتر به سراغ خانم‌ها می‌آید به‌ویژه خانم‌های بیست تا سی ساله. حدود 4 تا 6 درصد کل جمعیت جهان دچار این نوع افسردگی هستند. این در حالی است که تقریباً 10 تا 20 درصد نیز دچار افسردگی‌های خفیف زمستانی می‌شوند.

افسردگی زمستانی

 

ترانه بازدید : 116 چهارشنبه 24 مهر 1392 نظرات (0)

هنگامي كه دچار استرس مي شويد بكوشيد عضلات صورت خود را شل كنيد وهيچ حالتي به آن ندهيد . لبخند بزنيد و مجسم كنيد كه اين لبخند در تمام صورت وحتي در چشمان شما پخش شده وهمه صورت شما در حال خنديدن است

بعد به خود بگوييد : چشمان من مي درخشند ودر عين شادماني و آرامش يك نفس عميق بكشيد وچشم خود را ببنديد ومجسم كنيد كه هوا از كف پاي شما وارد پاهايتان مي شود واز آن جا به طرف شكم و قفسه سينه مي رود بدين ترتيب هوا را به طرف بالا بكشيد .

سپس عمل بازدم را انجام دهيد ودر اين حالت تجسم كنيد كه هوا از همان مسير به طرف پايين برمي گردد وبه طرف پاهايتان رانده مي شود واز كف پاهايتان خارج مي گردد .

در همين لحظات به چانه و زبان وشانه هايتان آرامش دهيد وآن ها را به حالت استراحت نگه داريد . اين روش شيوه بسيار عالي است وخواهيد ديد كه عملا بيش از ۶ ثانيه نيز طول نخواهد كشيد

http://fa.parsiteb.com

ترانه بازدید : 99 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

استرس به شیوه‌های مختلف روی بدن تاثیر نامطلوب و مضر می‌گذارد که مهمترین آنها عبارتند از:

اعتیاد به مصرف کربوهیدراتها؛ وقتی بدن‌ تحت استرس قرار می‌گیرد قطعا مقدار بیشتری هورمون استرس موسوم به کورتیزول ترشح می‌کند. ترشح بیشتر این هورمون سطح گلوکز خون را بالا می‌برد و به دنبال آن ولع خوردن کربوهیدراتهای ناسالم افزایش می‌یابد.

اگر پس از احساس استرس میل به خوردن کلوچه و شیرینی پیدا کردید تلاش کنید که با خوردن یک تکه میوه تازه این نیاز را ارضا کنید. با این انتخاب کربوهیدرات بیشتری به بدنتان می‌رسد بدون اینکه پیامد مضری داشته باشد.

 

افزایش تعداد روزهای کاری که بیمار می‌شوید به افزایش ترشح هورمون کورتیزول روی واکنش‌های سیستم دفاعی بدن نیز تاثیر سوء می‌گذارد و توانایی بدن را برای مقابله میکروبها و عوامل بیماری‌زا کاهش می‌دهد، همین امر باعث می‌شود که نیاز شما به ماندن در خانه و استراحت کردن بیشتر شود و روزهای بیشتری احساس بیماری کنید و به‌علاوه مدت زمان بهبود یافتن از بیماری‌ها نیز طولانی‌تر می‌شود. به بیان دیگر استرس بیشتر زمان بازگشت به شرایط جسمی طبیعی و عادی را طولانی‌تر می‌کند.

استرس

ترانه بازدید : 139 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

- به خداوند توکل کنيم.

توکل به خدا یکی از راههای کاهش استرس است.وقتی انسان ياد خدا را در دل خود زنده نگهدارد و ارتباط روحی و معنوی بين خود و خدا برقرار کند، به آرامش عميق، همراه با خشنودی می رسد و با توکل به خدا از هرگونه استرس و اضطراب و فشار روانی رها می شود.

قرآن کريم در سوره رعد آيه 29 می فرمايد: کسانی که ايمان آوردند قلبهايشان با ياد خدا آرام می گيرد، آگاه باشند تنها با ياد خدا قلبها آرامش می يابد.

2- عوامل استرس زا را  کم کنيم.

عوامل بی شماری ممکن است باعث استرس ما شوند. که بايد این عوامل استرس زا را شناخته و سعی کنيم از زندگی خود حذف کنيم. برای مثال، اگر شلوغی موجب ناراحتی ما می شود، زمانی را برای خريد انتخاب کنيم که خلوت باشد.

3- از وقايع اطراف خود با اطلاع باشيم.

بی اطلاعی و ناديده گرفتن حوادث و وقايع اطرافمان، دليل بر شادی و عدم وجود مشکل نيست. گاهی اوقات آن چه ما بعلت عدم آگاهی از اصل موضوع در ذهن خود تصور می کنيم، بسيار بدتر و ناراحت کننده تر از آن چيزی است که واقعا" اتفاق افتاده است.

4- از وضعيت جسمی خود آگاه باشيم.

از نشانه های پريشانی در خود از قبيل سردرد، آشفتگی، درد معده، نداشتن تمرکز، سرماخوردگی، خستگی زياد و ... مطلع باشيم. زيرا اين علائم می توانند نشانه های استرس باشد که باعث اختلالات جدی تر از قبيل: زخم معده، فشار خون بالا، بيماری های قلبی و..... باشند.

ترانه بازدید : 178 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)

مشکل شما: عصبانیت
شما+کله‌ای که از آن دود بلند می‌شود= کمردرد؛ این را نتایج مطالعه‌ای که اخیرا در ژورنال پزشکی درد منتشر شده، نشان می‌دهد؛ اینکه وقتی آدم‌ها از عصبانیت منفجر می‌شوند درد کمر در آنها تشدید می‌شود. عقیده بر این است که خشم مسیرهای عصبی‌ای را فعال می‌کند که تنش‌های ذهنی را به عضلات اطراف ستون فقرات انتقال می‌دهد. از طرف دیگر عصبانیت شدید تولید اندروفین‌ها را سرکوب می‌کند؛ موادی که باعث کاهش درد می‌شوند.

راه‌حل شما: یک قدم عقب بروید
نخست اینکه خشم خود را تشخیص بدهید. آیا واکنش شما فیزیکی است؟ آیا دارید فحاشی می‌کنید؟ علت عصبانیت هر چه هست از آن به عنوان یک راهنما استفاده کرده و کمی به عقب برگردید و سعی کنید خود را در جایگاه یک قاضی ببینید. سعی کنید با بررسی کنش و واکنش آن لحظه و آینده بهترین تصمیم را بگیرید نه اینکه صرفا همان لحظه را ببینید. تحقیقات دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان داده این فرایند برای فاصله انداختن بین شما و آن لحظه فوران خشم بسیار موثر است و می‌تواند افکار اعصاب خردکن را کاهش داده و از شدت خشم شما بکاهد.

عصبانی

ترانه بازدید : 131 چهارشنبه 13 شهریور 1392 نظرات (0)

 

اضطراب

می‌توان به پنج مهارت اساسی و موثر مقابله با اضطراب اشاره کرد:
مهارت اجتناب نکردن: این روش راه وسوسه انگیزی برای مقابله با اضطراب است اما باید توجه داشته باشید که این روش در کوتاه مدت اضطراب را کاهش می‌دهد و در طولانی مدت مشکلاتی را ایجاد می‌کند. در واقع اجتناب موجب تسکین موقت می شود. اجتناب از افراد ومکان‌ها و تکالیفی که زندگی را مشکل می‌کند تقویت کننده است. متاسفانه این منابع اضطراب تا زمانی که با آن روبه‌رو نشوید خود به خود مرتفع نمی‌شود و هر چه بیشتر از این عوامل اضطراب زا اجتناب کنید بیشتر به سراغ شما می‌آیند.
مهارت استفاده از رویارویی مثبت: ما از طریق تجارب زندگی خود می‌توانیم با شرایط اضطراب ساز مقابله کنیم یا به عبارتی اگر می‌خواهی موفق باشی، طوری عمل کن که انگار موفق هستی و موفق خواهی شد.
استفاده از این روش دو دلیل دارد: اول اینکه مواجهه رویارویی مثبت ، راهی است برای حساسیت زدایی خود نسبت به منابع اضطراب‌ساز که زندگی را برای ما دشوار می‌کند.
دوم ، رویارویی مثبت با مسائل، بر خود پنداره شما تاثیر می‌گذارد. تصور کنید وقتی به‌جای اجتناب از اضطراب به کار درستی دست می‌زنید چقدر احساسات شما متفاوت خواهد بود.

ترانه بازدید : 140 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)

زوج های موفق، درباره مسائل مالی با هم حرف می زنند

زوج های موفق، بیشتر درباره چگونگی خرج کردن آن با هم حرف می زنند. آنها آشکارا درباره مسائل پولی حرف می زنند و هراس ها، تصمیمات و ارزش های خود را با یکدیگر در میان می گذارند. زوج های موفق، نظریات متفاوت خود را درباره گرفتن وام و دادن پول توجیبی به بچه ها، مطرح می کنند. آنها می دانند که گاهی بحث و مشاجره بر سر پول و خرج کردن آن طبیعی است؛ اما به این مهم نیز توجه دارند که صحبت درباره این موضوع، به مراتب بهتر از انباشته شدن فشار مالی و رسیدن آن به مرحله انفجار است

اقتصاد

ترانه بازدید : 122 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

یاد خدا

خداوند همیشه آرامش بخش است پس به آغوش او بازگردید

کمک بگیرید

بدانید بعد از خدا بقیه هم کمکتان خواهند کرد تا تحمل اوضاع برایتان آسانتر شود

کمک

 

 

اطلاعات بگیرید

اگر این خبر بد مربوط به بیماری است ترس را کنار بگذارید و اطلاعاتی در زمینه شناخت بیماری -درمان آن - تغذیه صحیح -آشنایی با پزشکانی که در زمینه درمان بیماریتان توانمند هستند و ....را جمع آوری کنید

به احساستان سخت نگیرید

ناراحتی و ترس طبیعی است پس نگران احساستان نباشید هر چند شاید بقیه توقع داشته باشند روحیه تان

قوی باشید

به خودتان فرصت دهید

زمان بهترین فرصت است که به خودتان میدهید با گذشت آن با توکل به خدا همه چیز درست خواهد شد

زمان

 

ترانه بازدید : 103 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

 

استرس

 

مغز
استرس می تواند باعث مختل شدن روند تفکر و اتخاذ تصمیم در فرد بشود. وقتی دچار استرس بسیار هستید شاید حتی نتوانید فکر کنید که برای شام چه غذایی درست کنید یا به طور مثال، نشانی رستوران موردنظر خود را با خاطر نیاورید. این فکرها در مواقعی که استرس نداری بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند

دندان و لثه

شاید عجیب باشد اما استرس تاثیر منفی بسیاری روی سلامت دندان و لثه دارد. استرس می تواند باعث شود تا شما مدام دندان های خود را به هم فشار دهید یا باعث کج و خم شدن دندان هایتان بشوید. حتی ممکن است هنگام خواب نیز بدون اینکه بدانید دندان قروچه کنید. اگر این عادت را درمان نکنید، ممکن است به مفاصل فک بالا و پایین آسیب برساند. استرس همچنین باعث بیماری های لثه نیز می شود. با کم توجه کردن به بهداشت دهان، بزاق تغییر می کند و موجب کاهش ایمنی لثه ها می شود

 

درباره ما
آسمان هفتم مطالب روانشناسی نوآوری مطالب عرفانی مذهبی آسمان عکس آشپزی دکوراسیون
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 805
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 95
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 178
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 766
  • بازدید ماه : 598
  • بازدید سال : 29,330
  • بازدید کلی : 221,747