loading...
سایت سرگرمی و تفریحی آسمان
ترانه بازدید : 128 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


محبت و عشق‌ورزي نسبت به اعضاي خانواده در رفتار خانوادگي پيامبر (ص) موج مي‌زد و آن را نشانه ايمان مي‌دانست:
«هرچه بر ايمان بنده‌اي افزوده شود، بر محبت و دوستي او نسبت به خانواده‌اش افزوده مي‌شود».
آن حضرت، دوست داشتن همسران را از آداب پيامبران برمي‌شمرد و شوخي و عشق‌بازي با همسر را از بازي‌ها و لذت‌هاي رواي زندگاني مي‌دانست:
«بازي در سه چيز رواست: ...با همسرت شوخي و عشق‌بازي کني».

عشق

ترانه بازدید : 119 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

۱-  پاسخ درست به سؤالات : درک و فهم کودک نسبت به مسائل مذهبی بسیار محدود است و به همین نظراو دائماً در زمینه های گوناگون به سؤال و پرسش می پردازد تا دامنه اطلاعات خود را وسیع تر سازد. پرسش های او نشانه ی علاقه مندی او به عقلانی و مستدل کردن اطلاعات مذهبی است و برای مربی نقطه مثبتی می باشد .

آنچه مهم است دادن پاسخ به سؤالات است که باید درست و قانع کننده باشد. ما نیاز نداریم که با استدلالِ نیرومند و قوی به کودک جواب دهیم ؛ زیرا او دراین رابطه شاید نتواند حقایق را درک کند و مبانی درک منطقی و مستدل او چندان رشدی ندارند ؛ ولی ضروری است پاسخ ها قاطع باشند آن چنان که او را قانع کنند نه ساکت ، قلب پاک و منزه او باید آن را بپذیرد و ذهنش آن را در خود جای دهد.

موفقیت در این امر بسته به آن است که والدین و مربیان ، خود اعتقادات و اطلاعات روشنی داشته باشند و به آنچه که می گویند مؤمن باشند. اگر جای ابهامی در زمینه ای خاص برایشان وجود دارد از خود دور سازند و در پاسخ هم خود را در وضع درک و فهم و موقعیت کودک قرار دهند.

ترانه بازدید : 117 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

زندگی

 

خود را در آغوش خدا احساس کنید.

یک فهرست از اسامی کسانی که بسیار دوستشان دارید تهیه کنید و نام خودتان را بالای آن قرار دهید.

 علاقه مندانه از دیگران تقاضای کمک کنید.

 با خوردن یک عدد شیرینی مورد علاقه تان به خود انرژی بدهید.به گردش بروید و برای خودتان یک عدد موز بخرید.

 بگذارید چشمانتان از تماشای تصویر ماه بر سطح آرام و زیبای آب لذت ببرد.

ساعت خود را روی لحظات سحرگاه تنظیم کنید و برای تماشای تصویر خورشید از خواب برخیزید.

ترانه بازدید : 107 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

1) آنچه می توان بعد از بیست سال در زندگی با تجربه آموخت، مطالعه ی صحیح در بیست دقیقه به شما می آموزد.

2) بعضی ها همه چیز را صرف همسرشان می کنند، جز وقتشان!!

3) اگر با همسرتان درست برخورد نکنید، شما وسایل برقی خانه را بیشتر از او مراقبت کرده اید.

4) زمانی را به گوش کردن و دل دادن به قصه ی زندگی تان اختصاص دهید.

 
ترانه بازدید : 125 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

کودک قوی

بي قيد و شرط به او عشق بورزيد
اعتماد به نفس كودك وقتي شكوفا مي‌شود كه نوعي علاقه بي قيد و شرط را ببيند، عشقي كه مي‌گويد «دوستت دارم، هركه باشي و هرچه انجام بدهي». وقتي كودكتان را صرفنظر از توانايي هايش، مشكلاتش، اخلاقش، يا قدرتش مي‌پذيريد، به او بيشترين كمك را مي‌كنيد. بنابراين، او را در عشق خود غرق كنيد. او را تا مي‌توانيد بغل كنيد، ببوسيد و به پشتش بزنيد و فراموش نكنيد به او بگوييد كه چقدر دوستش داريد. وقتي مجبوريد در موردي به او تذكر بدهيد ، به او بفهمانيد تذكر شما در مورد  رفتارش  است و نه خودش . مثلا، به جاي اين كه بگوييد «خيلي پسر شرّي هستي. چرا درست نمي‌شي؟ به او بگوييد، «لطفا تو خونه فوتبال بازي نكن. فوتبال بازي بيرون از خونه است».

ترانه بازدید : 127 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (0)

دین

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از عقیق، استاد فاطمي مي فرمايند:

خانمي است شوهرش بسيار متدين و اهل نماز و روزه؛ خانم افسرده شده است. رسيدگي کرديم ديديم ۲۰ سال اين آقا صبح گفته خداحافظ، شب گفته سلام. بله، همان آدم مومن مقدس. نماز جماعتش را همه در مسجد خوانده و آمده است. بله بعضي ها دين را مسخره کرده اند. دين اين نيست که عزيز من. شب مي آيد خانه. حاجي شام داريم ، بياورم؟ با يک لحني مي گويد: چي داريم؟ يک لقمه خورده مي گويند حاجي خوابش برد. صبح هم بيدار شده نماز و تعقيبات. بعد هم با اخم خداحافظ. نه يکي نه دوتا، بلکه يک گوني پر؛ خانم ها نامه نوشتند.

حرفشان اين است که جيبمان پر از پول است. طلا، امکانات و خانه بزرگ.... ولي محبت نديديم.

 

ترانه بازدید : 131 چهارشنبه 07 اسفند 1392 نظرات (0)

عشق


علاقه وسواسی

علاقه وسواسی معمولاً به این دلیل با عشق اشتباه گرفته می‌شود که مردم معمولاً احساسات بی اساس خود را تحلیل منطقی می‌کنند. آنها تصور می‌کنند که اگر فردی مدام در ذهنشان است پس حتماً عاشقش هستند. علاقه وسواسی شبیه به شهوت است اما خیلی از آن گمراه‌کننده‌تر و مخرب‌تر. بااینکه شهوت وقتی افراد کم‌کم با هم آشنا می‌شوند، محو شده و از بین می‌رود اما علاقه وسواسی همچنان می‌ماند.

هرچه زمان و تلاش بیشتری را صرف یک علاقه وسواسی ناسالم کنید، این علاقه بیشتر و بیشتر خواهد شد. افرادیکه گرفتار این حس می‌شوند معمولاً تا جایی پیش می‌روند که کم‌کم خودشان را فراموش می‌کنند. از دست دادن هویت فردی چرخه شومی از رفتار ایجاد می‌کند که باعث می‌شود فرد بیشتر و بیشتر به طرف‌مقابل خود وابسته شده و خود را نابود کند.

ترانه بازدید : 101 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

قدم اول:

درآمد مـاهـیـانه خـود را مشخص کنید. کلیه مبالغ دریافتی
(مـثـل بـیـمـه تـــامین اجتماعی، مالیات بر درآمد، عوارض،
حقوق بازنشستگی و...) و سایر منابع درآمد را حساب کنید.

همه ی عایدات و درآمدها را با هم جمع کرده و روی کاغذ یادداشت کنید و آن را "ارزش الف" بنامید.

قدم دوم:

هزینه های ماهیانه "ثابت" و "متغیر" خود (مثل اجاره خانه، قبوض آب، برق و تلفن و...، مواد غذایی و حمل و نقل) را لیست کنید. حتماً مبلغی را نیز به هزینه پوشاک، مراقبت های پزشکی، مراقبت از فرزندان، هزینه های شخصی، تعمیرات و هزینه های غیر مترقبه اختصاص دهید.

هزینه های سالانه، شش ماهه، و سه ماهه خود (مالیات ها و بیمه) را برای هر ماه تقسیم کنید. مثلاً بیمه ماشین که برای هر شش ماه 150 هزار تومان  است را تقسیم بر شش کرده تا هزینه ماهیانه آن 25 هزار تومان درآید. با اینکار با سررسید زمان تمدید بیمه یا پرداخت مالیات، هزینه ی هنگفتی را متحمل نخواهید شد و با مشکلی مواجه نخواهید بود و پرداخت ها برایتان آسان تر خواهد شد.

پس از لیست کردن، همه ی این هزینه ها را جمع بزنید و آن را "ارزش ب" نام گذاری کنید.

ترانه بازدید : 134 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)
برای نوشتن این مقاله ، از حدود 250 خانم تحقیق به عمل آوردیم و در نهایت به این لیست 10 موردی که در زیر می خوانید رسیدیم ...

آقایون عزیز و محترم ، باید بگویم خانم‌ها احساس می‌کنند ما میتوانیم فکر آنها را بخوانیم. البته هیچ وقت هم در خواندن فکر خانم‌ها موفق نیستیم ! آنها هم مطمئنا این را میدانند! همینقدر میدانیم که زنان دوست دارند درباره آنها بیشتر مطالعه کرده باشیم و آنها را بهتر بشناسیم، حالا از راه خواندن فکرشان باشد یا از راه دیگر. 

برای نوشتن این مقاله ، از حدود 250 خانم تحقیق به عمل آوردیم و در نهایت به این لیست 10 موردی که در زیر می خوانید رسیدیم :
 
1- سعی نکنید خانم‌ها را تحت تاثیر قرار دهید!
خوب گوش کنید . شما میتوانید خانمها را تحت تاثیر قرار دهید. اما بزرگترین اشتباه مردان این است که با چیزهایی میخواهند زنان را تحت تاثیر قرار دهند که فقط به درد تحت تاثیر قرار دادن مردها میخورد!  قسم خوردن؟ دعوا؟ شوخی های عجیب و غریب؟ با این کارها مثل شخصیت‌های طنز تلویزیون که مورد پسند آقایان است میشوید! اما برداشت خانمها از این رفتارهای شما چیز دیگری است و با خیال راحت می گویم تحت تاثیر دیوانه بازی قرار نمی گیرند!  اگر میخواهید واقعا به شکل مرد رویاهای یک زن باشید ، باید بدانید چگونه می توانید دل او را به دست بیاورید.
ترانه بازدید : 131 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

\"ازدواج\"

مهم ترین رکن یک رابطه ی زناشویی موفق ، داشتن حس عاطفی و همچنین روحی قوی بین زن و مرد است. برای به وجود آوردن چنین حسی باید نکاتی را در نظر داشت. در این مطلب به بررسی راههایی برای تغذیه کردن همسر از لحاظ روحی را برای شما توضیح می دهیم.

 

سه راه مختلف برای تغذیه روحی همسرتان :

 

روزی ۳ دقیقه به همسر خود ۳ وعده غذای عشق دهید:
.
۱٫ توجه       ۲٫ عاطفه         ۳٫ سپاسگزاری
.
وعده اول صبح قبل از این که از تخت خود بیرون بیاید، به او لبخند بزنید.
.
وعده دوم میان روز با گفتگوی تلفنی با همسرتان می باشد.

ترانه بازدید : 122 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

شوخی های تهدیدی :
 - طلاق : مثلا همسر شما می گوید "اگه یکماه آشپزی نکنم چیکار می کنی؟" بدترین جواب این است :"خب طلاقت میدم!" بعد هم غش غش میخندید و در پاسخ ناراحتی همسرتان می گویید :"بابا شوخی کردم" همسر شما هم ناراحت می شود و شما او را "بی جنبه" خطاب می کنید و یک شوخی ساده می شود بهانه ای برای جنجال ! خب حالا فرضا اگر خیلی مرد خوبی باشید از دل همسرتان هر طور شده در می آورید ، اما یک اتفاق خیلی بد افتاده ، همسر شما نگران و مضطرب می شود، به فکر می رود ، ناراحت می شود ، در رابطه زناشویی اش کمی سرد می شود و ... البته منظورم این نیست که با یک شوخی کوچک همه چیز خراب می شود ، منظور این است که وقتی از این شوخی ها کردید کم کم عادت تان می شود و به تدریج تیشه به ریشه رابطه می زنید.

- زن دوم : شب دیر به خانه می آیید ، همسرتان می گوید :"کجا بودی تا این وقت شب؟" شما هم می گویید:"خونه دومی !!!" خیلی شوخی جالبی بود نه ؟ یا مثلا بدون هیچ بهانه ای مسئله زن دوم را مطرح می کنید ! مثلا به بچه هایتان می گویید:" آره دیگه کم کم میخوام یه مامان جدید براتون بیارم!" البته تجربه ی من ثابت کرده مردانی که از این شوخی ها می کنند ، کسانی هستند که هیچ وقت این کار را نمی کنند ! ولی باز هم می گویم این شوخی ها تیشه به ریشه زندگی می زند ، همسر شما مدام در فکر می رود ، شما هم با خودتان فکر می کنید همسرم چقدر شکاک است و زنهای مردم اینطور نیستند و ... !

ترانه بازدید : 147 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

۱) اگر در خانواده پدری و زندگی مجردی خود، مسئولیت کاری را به عهده نمی‌گیرید یا در مسئولیت ‌محوله تعلل می ورزید.
۲‌) اگر با پدر، مادر، برادر و خواهر خود (‌که به نظر شما غیر منطقی بوده یا اخلاق دلخواه شما را ندارند) ‌ارتباط سازنده و راضی کننده ندارید و نتوانسته اید تعامل قابل قبولی ایجاد نمایید.


۳-) اگر در زندگی ، مرتب شغل خود را عوض کرده اید، با دوستان زیادی به خاطر مشکلاتی قطع رابطه نموده اید، رشته تحصیلی خود را تغییر داده یا ترک تحصیل کرده اید، علایق خود را نیمه کاره رها کرده اید و ‌ثبات فکری ، احساسی و رفتاری ندارید.


۴) اگر تصور می کنید افکار ، احساس و رفتار همسرتان را در آینده به دلخواه خود تغییر می دهید.


۵)‌ اگر به دنبال همسـر منـاسبی هستید به نحوی که در زندگی مشترکتان در آینده با هیچ گونه مشکلی ‌مواجه نشوید.

ترانه بازدید : 163 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اگر می خواهید تا همسرتان را صدا کردید سرش را به سمت شما برگرداند او را فوتبال صدا کنید زیرا مطالعات اخیر محققان نشان می دهد مردان و زنان "شنوایی انتخاب" دارند و مغزشان نسبت به بعضی از کلمات حساس تر است.
بررسی ها نشان می دهند مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می دهد مردان با شنیدن "واژه فوتبال" تمام حواسشان را به سمت گوینده جمع می کنند و منتظر شنیدن کلمات بعدی او می مانند.
گفتنی است بر خلاف مردان، زنان به کلماتی مانند "شکلات" و خرید از خود واکنش نشان می دهند و تمام حواسشان جمع می شود.
نتایج مطالعات نشان می دهد محققان بر این باورند مردان به کلمات مردانه و زنان به واژه های زنانه حساس هستند و گوششان آن ها را سریعتر می شنود.
http://migna.ir
ترانه بازدید : 328 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)


ازدواج دشوار است زیرا نیاز به آموزش دارد.


آن نیاز به آموزش دارد زیرا ما چیزی از مهارت های قبل از ازدواج نمی دانیم. در حالی که در طول زندگی ما باید با توسعه و افزایش مهارت هایی که لازمه ازدواج موفق هستند، حمایت شویم. .
ازدواج چیز فراتر از دوستیابی است اما اکثر ما اغلب آن را با دوستیابی مقایسه می کنیم در حالی که اینکار اشتباه است.
آنها را مقایسه نکنید . .
ازدواج سخت تر است ، اما زمانی که موفق شوید بسیار شاد می شوید . مزایای آن شامل همسر شاد ، همسر خوشحال ، اعتماد، احترام ، ثبات، حمایت ، عشق بی قید و شرط ، رابطه جنسی عاری از گناه ،همدم زندگی طولانی ، دانشی است که بدون سایه یک شک ، وقتی هر کاری کی منید و نمی شود فردی وجود دارد که پشت شماست .
برای ازدواج ما 10 مهارت های عملی به شما ارائه می دهیم که به منظور موفقیت در ازدواج مورد نیاز شماست.
ساختن، رشد دادن ، قرض گرفتن آنها را ازدست ندهید. شما باید هرکاری برای بدست آوردن این مهارت ها قبل از ازدواج انجام دهید.اگر شما در حال حاضر ازدواج کرده ، باید برخی از این مهارت ها را توسعه دهید.


1. مهارت های حل مساله
مهارت حل مشکل مهم ترین مهارت در این فهرست است اول به آن اشاره می کنیم زیرا اگر این مهارت را نداشته باشید مهارت های دیگر به کارتان نمی آید.
با مهارت حل مسئله مشکلی نخواهید داشت ، 2 سال اول ازدواج سالهای سختی است. در طول دو سال اول ازدواج شما و همسرتان رویکرد های خودتان را برای حل مشکلات دارید . شما برای پیدا کردن راه حل مشکلتان با همسر فقط نصف زمان را فرصت دارید . مهارت حل مسأله به شما زمان مناسب برای دعوا کردن، تسلیم شدن، دادن و بخشیدن را آموزش می دهد .

2. مقدم دانستن همسرتان
- خب، او اولین نفر است پس از خدا ، او را قبل از بچه ها و یا کار خود و یا مامان ، بابا شما یا دوستان و یا ایکس باکس ، پلی استیشن یا هر چیز دیگری که شما می توانید فکرش را کنید قرار دهید .
خدا - اول . همسر - دوم . کودکان و نوجوانان - سوم . به یاد روزهای سخت گذشته باشید که او کنار شما بود.او صدر جدول کار های مهم شما باید قرار گیرد زیرا شما می خواهید او همیشه اولین باشد.


3. مهارتهای زندگی
این مهم است که هر یک از همسران نه تنها برای امروز خود بلکه برای فردا و همسرشان برنامه ریزی داشته باشند." امروز باید چگونه باشم تا در آینده مرد یا همسر خوبی باشم ؟" " چه کاری می توانم انجام دهم که 5 سال دیگه هم همینقدر برای همسرم جذاب باشم ؟ " " باید به دانشگاه بروم ؟" " باید شروع کنم رونق کسب و کارم؟ " " چگونه به همسرم نشام دهم که می خواهم از او حمایت کنم ؟ برنامه ریزی مالی ، صرفه جویی ، مسئولیت رسیدگی به کسب و کار ، سبک زندگی سال نیاز به یک شریک دارد.

4. مهارت عفو و بخشش
در طول زندگی، شما مجبور نیستید ببخشید اما می توانید انتخاب کنید که فراموش کنید. به منظور موفقیت در ازدواج ، نه تنها شما باید قادر به ببخشیدن اتفاقات گذشته باشید ، بلکه باید قادر به بخشیدن در همان لحظه باشید ! کار اشتباه خود و همسرتان را بپذیرید و عذر خواهی کنید و پذیرای عذر خواهی باشید.نه شما کاملید نه او.زمانی که شما نتوانید ببخشید رابطه شما متوقف میشود. شما نمی توانید کاری را انجام دهید بدون بخشش. اگر نتوانید ببخشید تنها می مانید.

ترانه بازدید : 111 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

خلنواده

1- قوانین ویژه ای برای خانواده تان وضع کنید و نسبت به آنها پیمان ببندیم. مثلا

الف-در پذیرایی از مهمان ،همه با هم همکاری داشته باشید.

ب-همه باید صبح ها با خوشروی به یک دیگر سلام کنید.

پ-پدر و مادر، باید تاخیر خود را به سایر اعضای خانواده اطلاع دهند.

۲-سعی کنید غیر از روابط خانوادگی ، دوست ، همکار ، همکلاسی ، مشاور و حامی نیز برای یک دیگر باشید.

۳-کمک های اولیه را یاد بگیرد تا در شرایط ضروری بتوانید جان فردی از خانواده خود را نجات دهید.

۴-در هر شرایطی آرامش خانواده را حفظ کنید.

۵-القاب خود و جدید برای یک دیگر انتخاب کنید.

۶-حدافل هفته ای یک بار تمام عضای خانواده به مناسبتی دور هم جمع شده، دستان یک دیگر را بگیرد و تک تک با صدای بلند برای همدیگر دعا کنید.

۷-افسانه ها و داستان های کهن سرزمین مادرتان را با یک دیگر بخوانید ویا برای هم تعریف کنید.

۸-حداقل هر سه ماه یک بار مهمان عزیز خانه خود باشید.

۹-ماجراهای دوران کودکی خود را برای فرزندانتان تعریف کنید.

۱۰-حداقل یک وعده غذای روزانه را در کنار یک دیگر باشید.

۱۱-حداقل هر ۲ ماه یک بار یک فیلم با اعضای خانواده ببینید.

ترانه بازدید : 133 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

الف- برخورد نيكو
در فراز و نشيب زندگى و در محيط كار و خانواده، با روى گشاده و خوش اخلاقى و برخورد نيكو، مى‏توان محيطى سالم و آكنده از محبّت و صميميت به وجود آورد. امير مؤمنان على عليه السلام فرمود: «بِحُسْنِ الْعِشْرَةِ تَدُومُ الْوُصْلَةُ» برخورد شايسته و نيكو، مايه تداوم پيوند است.برخورد زن و شوهر در هنگام ورود يا خروج از خانه، تأثير زيادى در روند اخلاقى‏ آنها مى‏گذارد. اين برخورد اگر منفى و ناشايست باشد، موجب آزردگى همسر و اگر نيكو و شايسته باشد، موجب دلخوشى و جذب او مى‏شود.براى جلب محبت همسر بايد هر كار معقول و پسنديده‏اى را انجام داد. براى مثال از ابتداى ورود به خانه، زن و شوهر با سلام و روى خوش با يكديگر برخورد كنند.در بعضى از روايات، رفتار نيكوى زن در هنگام ورود شوهر به خانه- كه مايه جذب همسر است- از حقوق مرد شمرده شده است. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: «حَقُّ الرَّجُلِ عَلَى الْمَرْأَةِ ... انْ تَسْتَقْبِلَهُ عِنْدَ بابِ بَيْتِها فَتُرَحِّبَ» حق مرد بر زن اين است كه ... هنگام ورودِ شوهر، تا درِ خانه استقبالش كند و به وى خوش آمد گويد.چنين برخوردى، محبّت به زن را در قلب شوهر افزايش داده، خستگى كار روزانه را برطرف مى‏كند و زندگى دلپذير و جذّاب خواهد شد.

ب- تشكر و قدردانى‏
سپاسگزارى از كارهاى شايسته افراد، يكى از راههاى جلب محبت است و مايه تشويق و ترغيب آنان به ادامه كار است و بى‏توجّهى و عدم قدردانى از اعمال پسنديده، روحيه نااميدى و دلسردى به وجود مى‏آورد و نشانه پستى و خوارى است

ترانه بازدید : 150 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

چند اشتباه آقایان در ازدواج، نحوه تشخیص آن‌ها و از همه مهم‌تر راه اصلاح آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. نشان ندادن همدلی 

دکتر آلبرت مازلو، روانشناس مشهور، می‌گوید، «همدلی که عبارت از توانایی تشخیص و تقسیم احساسات دیگران است، مهم‌ترین بخش هر رابطه است. خانم‌ها معمولاً در این زمینه بهتر عمل می‌کنند. آن‌ها دوست دارند احساسات شان درک شده و به آن‌ها ارزش داده شود. در عوض مردها به جای این‌که فقط گوش کنند، وارد عملیات حل مشکل می‌شوند. این اشتباه است.

مثلاً اگر همسرتان به شما می‌گوید که احساس می‌کند نادیده‌اش می‌گیرید، چیزی که در آن لحظه می‌خواهد این است که احساسات او را درک کنید، نه این‌که درمورد واقعیات مسئله حرف بزنید».

۲. هزینه‌های بی‌پروا

خریدهای بزرگ مثل خریدن موتر بدون این‌که اول با همسرتان مشورت کنید یکی از رفتارهایی است که باید اکیداً از آن دوری کنید. این‌گونه رفتار کردن، بعد از خیانت در رابطه، دومین رفتاری است که ممکن است ازدواج شما را برهم بزند. و متاسفانه مردها به کرات این رفتار را تکرار می‌کنند.

چرا؟ مردها دانسته و ندانسته پُست ریاست در رابطه را به خود می‌دهند. این هم اشتباه است. رابطه زوج‌ها باید تقسیم ریاست باشد.

۳. خودخواهی جنسی

خیلی از مردها در اتاق‌خواب فراموش می‌کنند که همسرشان بیشتر از آن‌ها نیاز به تحریک شدن دارد.

داکتر مازلو می‌گوید، «محبت، این‌که کاری کنید تا احساس کند دوستش دارید و به او نیاز دارید، برای تحریک شدن همسر لازم است. مردانی که سن شان بالاتر است این را فهمیده‌اند، اما مردان جوان معمولاً از آن ناآگاهند».

برای مردان رابطه‌جنسی راهی برای نزدیک شدن است اما خانم‌ها قبل از رابطه‌جنسی نیاز به نزدیک شدن عاطفی، برقراری صمیمیت، و ایجاد رابطه دارند.

ترانه بازدید : 137 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

عشق

1- ‌به او دروغ نمی‌گوییم

دروغ گفتن و هر نوع پنهان کاری نسبت به شخصی که دوستش دارید نه تنها حس اعتماد طرفین را از بین خواهد برد بلکه تداومی را برای ابراز دوستی در پی نخواهد داشت. چرا که در یک ارتباط زناشویی توام با عشق و محبت تنها راستی و صداقت است که بنیان تمام رفتارهای منجر به پذیرش متقابل را بوجود می آورد.

 

2- غرورش را نمی‌شکنیم

گاهی وقت ها شکستن غرور شاید برای رسیدن به خیلی چیزها خوب باشه ولی نه به این شکل که صراحتا برای طرف مقابل بکار ببرید. چون این کار یکنوع خورد کردن شخصیت و ایجاد تنشی را در پی خواهد داشت که شاید در یک زمان کوتاه جبران اینکار چندان هم ساده نباشد.

 

3- ‌‌به خانواده‌اش و کسانی که دوست دارد احترام می‌گذاریم

‌همسر شما از دل یک خانواده آمده است که اگر آن خانواده نبود، همسر شما نیز امروز در کنار شما نبود، پس به ‌خاطر وجود همسرتان که دوستش دارید باید از خانواده‌اش سپاسگزار باشید و به خاطر وی به آنها احترام ‌بگذارید و مطمئن باشید که همسر شما قدردان این احترام خواهد بود.

ترانه بازدید : 170 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

احترام رکن اصلی
احترام گذاشتن به خانواده همسر یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی است. معمولاً انسان‌ها در برابر احترام از خود واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال وقتی وارد اتاق می‌شوند به احترامشان بلند شوید، سر سفره تا آنها غذا نکشیده‌اند شما در بشقابتان غذا نکشید. در موارد خاص هم باید توجه داشت که با احترام گذاشتن در یک بازه زمانی طولانی قطعاً روابط رو به بهبود می‌رود. علاوه بر این وظیفه عروس یا داماد جز احترام گذاشتن به پدر و مادر همسرش نیست.

انتخاب بهترین ها
وقتی قصد دارید به منزل پدر و مادر همسرتان بروید، بهترین لباس‌هایتان را بپوشید و آراسته باشید. این نظم در پوشش باعث می‌شود آنها بدانند که شما اهمیت زیادی برایشان قائل هستید.

دست پر به منزل پدر و مادر همسرتان بروید
گرفتن دو شاخه گل یا یک بسته شکلات هزینه چندانی در بر ندارد، اما با این کار شما بطور غیرمستقیم به آنها می‌گویید که دوستشان دارید و برایشان ارزش قائلید. حتی می‌توانید از شیرینی‌ها یا مرباهایی که خودتان درست کرده‌اید برای آنها ببرید. این کار تأثیر زیادی در جلب محبت طرفین نسبت به یکدیگر دارد.

خرید

ترانه بازدید : 155 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

سکوت می کنید.
1. صبر می کنید تا شوهرتان در صورت نیاز به چیزی به حرف بیاید.
آقایان دوست دارند قوی باشند، نه آسیب پذیر و بسیاری از آنها حس می کنند که نمی توانند به داشتن نیازهای بیشتری اعتراف کنند. اگر او حس کند که شما زیادی سرتان شلوغ است یا نیاز او را قبول نمی کنید، ساکت می ماند و درمانده می شود. از او بپرسید که به چه فکر می کند و چه می خواهد. صبر نکنید تا خودش آن را مطرح کند، زیرا به احتمال زیاد هرگز این کار را نخواهد کرد.

کمی تشکر کنید.
 2. شما به شوهرتان نمی گویید چقدر از او سپاسگزارید.
چه او نان آور باشد چه پدری بیکار باشد، باید از تلاش های او قدردانی کنید، در غیر این صورت فکر می کند سربار است. حتی اگر شما هم پا به پای او کار می کنید، باید تشکرات قلبی خود را به او نشان دهید. کمبود تقدیر و سپاسگزاری در زندگی مشترک بیزاری می آفریند.

مشترک

ترانه بازدید : 98 شنبه 23 شهریور 1392 نظرات (0)
خواستگاری

1.گفت و گو پس از انجام خواستگارى رسمى از طرف خانوادها و تحقیق و آگاهى از بعضى شرایط كه در مرحله تفحص به دست مى آید، انجام گیرد نه در ابتداى آشنایى. به عبارت دیگر، در واپسین مراحل تحقیق و قبل از مراسم عقد باید گفت و گو تحقق یابد.

2.گفت و گو باید خونسردانه و با آمادگى قبلى و در فضایى آرام و بدون خوف و فشار از طرف دیگران صورت گیرد.

3.شیك، تمیز و معطر باشید. زمانی كه به خواستگاری می روید، زیباترین لباسهایتان را به تن كنید و پوششی شیك و مناسب داشته باشید. اولین دیدارها همیشه در اذهان باقی می مانند. عده ای با لباس های نامناسب و نه چندان تمیز به خواستگاری می روند و تصورشان این است كه این شخص باید وضعیت زندگی مرا بداند در صورتی كه این وضعیت خاطره خوشی به جا نمی گذارد.

ترانه بازدید : 441 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (0)

مادر شوهر

1

خوب لباس بپوشید و بکوشید همیشه پاک و تمیز باشید. هیچ مادری دوست ندارد عروس یا داماد بدلباس و شلخته داشته باشد.


2
هیچ چیز پدر و مادری ( به ویژه مادر) را آن‌ قدر خوشحال نمی‌کند که ببینند به دختر یا پسرشان عشق می‌ورزند و با او به خوبی رفتار می‌کنند. همیشه سعی کنید محیط خانوادگی آرامش‌بخش و گرمی را به وجود بیاورید.

3


با پدر و مادر همسرتان مشورت کنید حتی اگر به پیش‌نهاد آنان عمل نمی کنید. مشورت خواستن یعنی اهمیت دادن به آنها. شاید هم روزی راه حل خیلی خوبی به شما پیش‌نهاد کنند.



ترانه بازدید : 177 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (0)

ازدواج

اول «مشاهده» یعنی اینکه در هر انتخابی خوب مشاهده کنید، ظاهر و قیافه طرف مقابل را در ذهن خود بررسی کنید، شکل و حرکات شیوه گفتار و رفتار ظاهری او را به عنوان شرط اول بپذیرید، زیرا بارها به مرکز مشاوره مراجعه شده که آقا بعد از 8 ماه می‌گوید: من زن قد بلند می خواستم خانم قدش کوتاه است، یا اندازه بینی و فرم دندان‌های او مطابق سلیقه من نیست و یا خانمی می گوید شوهرم نمی تواند در جمع صحبت کند، خوب لباس نمی پوشد و از این قبیل نظرها. بنابراین اگر قصد و نیت ازدواج است تا حدی که اسلام هم اجازه داده باید یکدیگر را ببینند و بپسندند.

ترانه بازدید : 112 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (0)

زن و شوهر

وقتی مدام به او زنگ می‌زنید

مردانی هستند که می‌گویند از اینکه همسرشان هر 10 دقیقه یک‌بار تلفن می‌زند و مدام پیامک‌های بی‌معنی می‌فرستد کلافه شده‌اند؛ از اینکه در تمام طول روز همسرشان زنگ می‌زند و مکان آنها را چک می‌کند اذیت می‌شوند، از اینکه باید برای هر چیز کوچکی جواب پس بدهند احساس ناامنی می‌کنند. قبل از اینکه بخواهید برای چندمین بار در طول روز به همسرتان زنگ بزنید کمی فکر کنید که آیا کار شما آنقدر مهم هست که بخواهید سر کار با او صحبت کنید و وقتش را بگیرید و ذهنش را از مسائل کاری منحرف کنید. مردها وقتی مشغول کاری هستند توجه بیش از اندازه را دوست ندارند.

ترانه بازدید : 140 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)

زوج های موفق، درباره مسائل مالی با هم حرف می زنند

زوج های موفق، بیشتر درباره چگونگی خرج کردن آن با هم حرف می زنند. آنها آشکارا درباره مسائل پولی حرف می زنند و هراس ها، تصمیمات و ارزش های خود را با یکدیگر در میان می گذارند. زوج های موفق، نظریات متفاوت خود را درباره گرفتن وام و دادن پول توجیبی به بچه ها، مطرح می کنند. آنها می دانند که گاهی بحث و مشاجره بر سر پول و خرج کردن آن طبیعی است؛ اما به این مهم نیز توجه دارند که صحبت درباره این موضوع، به مراتب بهتر از انباشته شدن فشار مالی و رسیدن آن به مرحله انفجار است

اقتصاد

ترانه بازدید : 172 سه شنبه 01 مرداد 1392 نظرات (0)

 زندگی

نسبت به همسر خود نگرشی مطلوب و متعالی داشته باشید و او را امانت الهی بدانید و در حفظ و نگهداری این ودیعه الهی تلاش کنید.

در تمام مراحل زندگی و مخصوصاً در ارتباط با زندگی خانوادگی خداوند را در نظر بگیرید و در گفتار، برخورد و رفتار خود با همسرتان و سایر اعضای خانواده نیت خود را خالص گردانید.

به پیشرفت و رشد شخصیت همسر خود علاقه مند باشید و زمینه را برای تحقق این امر فراهم نمایید.

سعی کنید فهرستی از قابلیتها و صفات مثبت همسر خود را در نظر بگیرید و از صفات برجسته و مثبت او تعریف کنید

سعی کنید در صدد تملک کامل همسرتان نباشد و از مرز تعادل خارج نشوید.

هنگامی که عصبانی هستید این گفتار حضرت علی (ع) را مد نظر قرار داده و اجرا کنید. «به هنگام خشم نه تنبیه، نه دستور، نه تصمیم.

در مدیریت خود از مرد سالاری و زن سالاری خودداری کنید و برای داشتن یک خانواده متعادل از حق سالاری و شایسته سالاری پیروی کنید.

برای دست یابی به تفاهم و خوشبختی بیشتر و ارتباط با همسرتان از صداقت و راستی استفاده کنید. مطمئن باشید که رمز خوشبختی در صادقانه زیستن و بهره گیری از این صفت برجسته انسانی است.

درباره ما
آسمان هفتم مطالب روانشناسی نوآوری مطالب عرفانی مذهبی آسمان عکس آشپزی دکوراسیون
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 805
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 95
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 178
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 723
  • بازدید ماه : 555
  • بازدید سال : 29,287
  • بازدید کلی : 221,704