loading...
سایت سرگرمی و تفریحی آسمان
ترانه بازدید : 140 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
۱. بیشتر چیزهایی که بخاطر آن نگران می‌شوید، هیچوقت اتفاق نمی افتند.

به این جمله از چرچیل توجه کنید:
«وقتی به عقب به همه این نگرانی‌ها نگاه می‌کنم، داستان پیرمردی را به خاطر می‌آورم که در بستر مرگ خود گفت که مشکلات بسیار زیادی در زندگی خود داشته است که بیشتر آنها هیچوقت اتفاق نیفتادند.»
این داستان زندگی همه ماست.
پس وقتی می‌فهمید که نگرانی‌ها کم‌کم در حال نمود است، این سوال را از خودتان بپرسید:
چقدر از چیزهایی که از آن می‌ترسیدم در زندگی‌ام اتفاق بیفتد، واقعاً اتفاق افتاده است؟
اگر شما هم مثل اکثر افراد باشید، پاسختان به این سوال این خواهد بود: خیلی کم.
و آن تعداد کم اتفاقات بد هم به اندازه که انتظار داشته‌اید دردناک نبوده‌اند.
نگرانی‌ها دیوهایی هستند که خودتان در ذهنتان می‌سازید.

پرسیدن مرتب این سوال از خودتان و یادآور شدن به خودتان که چقدر این نگرانی‌ها کوچک هستند، آرام ماندن قبل از اینکه آن نگرانی به یک طوفانی از افکار منفی تبدیل شود، را بسیار ساده‌تر می‌کند.
ترانه بازدید : 125 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

همیشه مودب باشید
اگـر هـم از کـسی خوشتان نمی آید نیازی نیست که شان و منزلت خودتان را تا سطح اجـتمـاعی آن فرد تنزل دهید. مودب و با نزاکت بـاشید تـا بـرتـری خـود را نـسـبـت بـه آن شخص ثابت کنید.

هیچگاه دشنام ندهید
دشنام و ناسزاگویی مطلقا ممنوع می باشد. چون نشان دهنده آن است که شما قادر نیستید برای بـیـان عقاید خودتان از واژه ها ولغات مناسبتری بهره بگیریـد. از آن گذشته لاابالیگری همیشه دور از نزاکت و ادب می باشد.

با صدای بلند صحبت نکنید
هنگامی که با صدای بلند صحبت میکنید، بـاعث بالا بردن سطح استرس میان اطرافیان خود میگردید. بـلند صحبت کردن بیانگر آن است که شما قادر به بحث منطقی با دیگران نـیـستید و عجز شما را در استدلال معقولانه نشان می دهد و آنکه می خـواهـیـد حرف خودتان را با توسل به زور وخشونت به کرسی بنشانید . هـمـچـنـیـن بلند صحبت کردن سبب جلب توجه اطرافیان میگردد البته توجه منفی.

ترانه بازدید : 136 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دکتر مسعود اسماعیلی با اشاره به اینکه تپش قلب به معنی آگاه شدن فرد از میزان ضربان قلب است، گفت: تپش قلب می‌تواند به صورت ضربان‌هایی با سرعت و ریتم طبیعی، ضربان نامنظم و یا با سرعت زیاد احساس شود. احساس ضربان قلب در شرایط عصبی، هیجان و یا به دنبال ورزش طبیعی است.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است بر حسب علت تپش، نشانه‌های اضافی نیز در ضربان قلب احساس شود، گفت: در این حالت تهوع و افزایش تعریق همراه با اضطراب و ترس شدید احساس می‌شود. اسماعیلی یادآور شد: احساس منگی و کوتاه شدن تنفس در تپش‌های قلب توام با فیبریلاسیون (لرزش) دهلیز قلب وجود دارد.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: کوتاه شدن تنفس، غش کردن و درد قفسه سینه در تپش قلب‌ همراه با سایر آریتمی‌های سریع قلب (نامنظمی ضربان قلب) بروز می‌کند.
وی در خصوص عوامل مستعد کننده تپش قلب گفت: آریتمی‌های زمینه‌ای (نامنظم و بدون ضربان قلب) فعالیت بیش از حد غده تیرویید و کم خونی از عواملی هستند که موجب تپش قلب می شوند.

اسماعیلی مصرف کافئین و نیکوتین را از عوامل محرک تپش قلب عنوان کرد و گفت: اضطراب، مصرف الکل و استفاده از داروهای مسدود کننده کانال کلسیم که برای درمان آنژین صدری و افزایش فشارخون تجویز می‌شوند از عوامل تشدید کننده تپش قلب هستند.
وی با تاکید بر اینکه اگر تپش قلب با نشانه‌هایی مانند درد قفسه سینه همراه باشد باید هر چه سریعتر به متخصص قلب مراجعه شود، گفت: احساس تپش قلب به ویژه از نوع نامنظم یا عود کننده باید توسط پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد.

http://migna.ir

ترانه بازدید : 131 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دکتر فرناز عطائی متخصص روانپزشکی گفت: در تمام اعصار، اندیشمندان درباره معنای خوشبختی بررسی کرده اند. راستی خوشبختی چیست؟

وی با طرح سوالات زیر میزان رضایت شما را از زندگی ارزیابی می کند.

 
اگر می خواهید بدانید که نسبت به دیگران چقدر خوشبخت هستید، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید.

1 ـ وقتی مسابقه ای را می بازم از آن لذت نمی برم.
Rدرست Qغلط


2 ـ وقتی کسی درباره من لطیفه ای می گوید از آن لذت می برم.
Rدرست Qغلط


3 ـ وقتی کسی از دوستانم در حضور من جایزه ای را می برد خوشحال می شوم.
Rدرست Qغلط


4 ـ اگر کسی در صف از من جلو بزند اعتراض می کنم.
Rدرست Qغلط

ترانه بازدید : 128 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ارامش

یاد خدا:

روزانه دقایق و ساعاتی را با خدا صحبت کنید و از همه دلواپسی هایتان با خالقتان صحبت کنید بهد از لحظاتی متوجه آرامش عمیقتان خواهید شد

همیشه همه کارها را تحت کنترل نگیرید:

افراد پرکار و فعال اغلب احساس می کنند همه کارها باید تحت کنترل آن ها باشد، خصوصا مواقعی که هدف خاصی مدنظرشان است.

بنابراین سعی کنید برای یک بار هم که شده این عادت "کنترل کردن" را رها کنید و بگذارید دیگران مسئولیت کارها را به عهده بگیرند؛ به عنوان مثال بگذارید دیگران برنامه سفر دسته جمعی را سازماندهی کنند و نتیجه حاصله را بدون هیچ اظهار نظری بپذیرید و ببینید چه احساسی به شما دست می دهد. این کار ممکن است برای شما پردغدغه و برای دیگران شگفت انگیز باشد، ولی آرامشی که برای تان به ارمغان می آورد، ارزش آن را دارد.

ترانه بازدید : 130 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

همه مي‌خواهند رئيس باشند

در ايران نه در يك كارخانه بزرگ و پولساز، بلكه حتي در يك انجمن فرهنگي كوچك هم مي‌توانيد رقابت بر سر رياست را مشاهده كنيد.

ابراهيم رحمت‌پناه، كارشناس علوم اجتماعي در همين رابطه به «جام‌جم» مي‌گويد: تب مدير‌شدن در ايران خيلي بالاست، طوري كه خيلي از گروه‌هاي اجتماعي و اقتصادي به ​همين دليل از هم مي‌پاشد.

وي مي‌افزايد: نبايد فراموش كنيم​ جامعه ايراني هزاران سال با سيستم پادشاهي و رياستي خو گرفته و هنوز هم نگاه بالا به پايين در بسياري از گروه‌هاي اجتماعي ما وجود دارد؛ درواقع وجود چنين طرز تفكري باعث شده تا تلاش براي رياست گروه، همواره به يك پاشنه آشيل احتمالي در به هم خوردن كارگروهي در ايران تبديل شود.

 

ترانه بازدید : 143 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

«مهربان باشید»

زیرا هر انسانی که با او دیدار می کنید

ممکن است در نبردی دشوار در حال مبارزه باشد

جمله ناب

 

http://www.hooraei.com

 

ترانه بازدید : 116 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

حجت الاسلام آقاتهرانی در وبلاگش نوشته است:

برای کسی که به بلوغ جنسی رسیده و امکان ازدواج نداشته باشد چند راه کار وجود داردکه خودرا در فضای گناه قرار ندهد.


۱٫ حتی المقدور با توجه به وضعیت جسمانی خود، هفته ای دو روز (دوشنبه و پنج شنبه) روزه بگیرد، اگر برای او سخت است ماهی سه روز(پنج شنبه اول،آخرماه و چهارشنبه وسط ماه) را روزه بگیردکه فقهاء بزرگوار در رساله های عملیه خود به ان توصیه فرموده اند. در هر حال پرخوری نکند،قبل از سیرشدن از طعام دست بکشد وتا گرسنه نشود غذا تناول نکند.


۲٫ از خوردن غذای معطر، متنوع، آجیل خوری و… پرهیز کند.

ترانه بازدید : 128 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


محبت و عشق‌ورزي نسبت به اعضاي خانواده در رفتار خانوادگي پيامبر (ص) موج مي‌زد و آن را نشانه ايمان مي‌دانست:
«هرچه بر ايمان بنده‌اي افزوده شود، بر محبت و دوستي او نسبت به خانواده‌اش افزوده مي‌شود».
آن حضرت، دوست داشتن همسران را از آداب پيامبران برمي‌شمرد و شوخي و عشق‌بازي با همسر را از بازي‌ها و لذت‌هاي رواي زندگاني مي‌دانست:
«بازي در سه چيز رواست: ...با همسرت شوخي و عشق‌بازي کني».

عشق

ترانه بازدید : 151 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

خواص رنگ

در سوره مباركه بقره آيه 69 اشاره به درخواست قوم موسي شده است كه:
 خداوند فرمود: گاوي كه به رنگ زرد خالص است به طوري كه بينندگان را شادماني و سرور مي بخشد.
در عين حال در روانشناسي رنگها رنگ زرد نشاط آور و چشمگير عنوان شده است و اثر آن به صورت روشني و شادماني و درخشاني ظاهر مي شود(همان). رنگها در بسترهاي مختلف معاني متفاوتي دارند، همچنان كه در جاي ديگري از قرآن كريم شراره هاي آتش به شتران زرد مو تشبيه شده اند، تا اين زردي شدت و حِدّت شراره هاي آتش را به تصويركشد ،و بر روان آدمي اثر گذارد.

ترانه بازدید : 119 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

۱-  پاسخ درست به سؤالات : درک و فهم کودک نسبت به مسائل مذهبی بسیار محدود است و به همین نظراو دائماً در زمینه های گوناگون به سؤال و پرسش می پردازد تا دامنه اطلاعات خود را وسیع تر سازد. پرسش های او نشانه ی علاقه مندی او به عقلانی و مستدل کردن اطلاعات مذهبی است و برای مربی نقطه مثبتی می باشد .

آنچه مهم است دادن پاسخ به سؤالات است که باید درست و قانع کننده باشد. ما نیاز نداریم که با استدلالِ نیرومند و قوی به کودک جواب دهیم ؛ زیرا او دراین رابطه شاید نتواند حقایق را درک کند و مبانی درک منطقی و مستدل او چندان رشدی ندارند ؛ ولی ضروری است پاسخ ها قاطع باشند آن چنان که او را قانع کنند نه ساکت ، قلب پاک و منزه او باید آن را بپذیرد و ذهنش آن را در خود جای دهد.

موفقیت در این امر بسته به آن است که والدین و مربیان ، خود اعتقادات و اطلاعات روشنی داشته باشند و به آنچه که می گویند مؤمن باشند. اگر جای ابهامی در زمینه ای خاص برایشان وجود دارد از خود دور سازند و در پاسخ هم خود را در وضع درک و فهم و موقعیت کودک قرار دهند.

ترانه بازدید : 117 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

زندگی

 

خود را در آغوش خدا احساس کنید.

یک فهرست از اسامی کسانی که بسیار دوستشان دارید تهیه کنید و نام خودتان را بالای آن قرار دهید.

 علاقه مندانه از دیگران تقاضای کمک کنید.

 با خوردن یک عدد شیرینی مورد علاقه تان به خود انرژی بدهید.به گردش بروید و برای خودتان یک عدد موز بخرید.

 بگذارید چشمانتان از تماشای تصویر ماه بر سطح آرام و زیبای آب لذت ببرد.

ساعت خود را روی لحظات سحرگاه تنظیم کنید و برای تماشای تصویر خورشید از خواب برخیزید.

ترانه بازدید : 255 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

در منابع علمی، راهکارهای متعددی برای اطلاع رسانی خبرهای بد معرفی شده است که همگی از لحاظ اصولی کلی، با یک دیگر مشابه اند. این دستورالعمل ها بر اساس سال ها تجربه و پژوهش علمی طراحی شده اند.
در این قسمت، اصول کلی این راهکارها را به صورت خلاصه بیان می کنیم. توصیه های زیر، در واقع راهکاری مرحله بندی شده برای ارائه ی خبرهای بد است.
این راهکار شامل 6 مرحله است. مراحل 1 تا 3 به اقدامات مقدماتی و تدارکاتی اشاره دارند که پیش از افشای خبر بد باید مورد ملاحظه و بررسی و اجرا قرار گیرند. در مرحله ی 4 خبر بد با فرد مورد نظر در میان گذاشته می شود. در مراحل 5 و 6 فرد خبررسان به واکنش های هیجانی و عاطفی شنونده پاسخ می گوید و از او حمایت می کند.

این مراحل به صورت خلاصه عبارتند از:
مرحله ی 1: شروع و تدارکات و طرح ریزی محتوای خبر
مرحله ی 2: پی بردن به آن چه شنونده از پیش می داند
مرحله ی 3: پی بردن به میزان آمادگی و تمایل شنونده برای دریافت کل یا بخشی از خبر
مرحله ی 4: ارائه دادن خبر

ترانه بازدید : 135 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)
۱. زبانتان را تغییر دهید. بااینکه ممکن است به نظرتان کلیشه‌ای بیاید اما داشتن یک رویکرد مثبت و استفاده از زبانی مثبت می‌تواند واکنش استرس شما را به مسائل مالی در زندگی‌تان تغییر دهد. مثلاً هیچوقت نگویید که نمی‌توانید درآمدتان را بالا ببرید یا باید مخارجتان را کمتر کنید. درعوض، بگویید من می‌خواهم درآمدم را بالا ببرم و مخارجم را کمتر خواهم کرد. ایجاد تغییر در زبانتان  اولین قدم برای  ایجاد تغییر در نگرش فکری‌تان است.

۲. چارچوب فکری‌تان را تغییر دهید. نگرش شما نسبت به هزینه‌هایتان و حرف زدن درمورد آنها می‌تواند احساس شما را نسبت به آن تغییر دهد. درمقابل، حسی که نسبت به پولتان دارید، به شدت برای نحوه مدیریت و کنترل شما و برخوردتان با چالش‌های مالی اثر می‌گذارد. به خاطر داشته باشید که عمل همیشه مهمتر از فکر و عقیده است.

۳. قدرتتان را بشناسید. به طور کلی، افراد وقتی تصور می‌کنند که موقعیتی خارج از کنترلشان است بیشتر استرس می‌گیرند. به همین علت است که خیلی‌ها برای سفر با هواپیما احساس ناراحتی می‌کنند. درمورد پول خودتان، همیشه قدرت ایجاد تغییر را دارید، از اینرو باید تشخیص دهید که انتخاب‌های مختلفی پیش رو دارید و می‌توانید مشکل مالی‌تان را بهتر کنید.

 

ترانه بازدید : 159 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

رنگ

خودتان امتحان کنید ! یک تمرین ساده

این تمرین ساده ولی قدرتمند را انجام دهید . خیلی ساده است ، شما می توانید همه جا آن را انجام دهید .

1- دفعه بعدی که در حال پیاده روی و یا رانندگی هستید ، یا در اتوبوس یا ماشین نشسته اید ، یادتان باشد که آن را انجام دهید

2- یک رنگ را انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید و همانطور که در حال حرکت هستید آن رنگ را در حوزه دید خود جستجو کنید، برای مثال روی قرمز تمرکز کنید .

3- برای چند دقیقه این کاررا ادامه دهید. آیا رنگ قرمز در جاهای زیادی توجه شما را به خود جلب نکرد ؟

4- رنگ دیگری انتخاب کنید و روی آن متمرکز شوید . رنگ اول را فراموش کنید .فقط روی دومی تمرکز کنید . برای مثال ، سبز .

چه ما روی چیزهایی که می خواهیم تمرکز کنیم و چه چیزهایی که نمی خواهیم ، حقیقت اینست که چیزی که ما روی آن تمرکز می کنیم ، در واقعیت  ظهور پیدا می کند !

ترانه بازدید : 109 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)
درباره کنترل خشم بيشتر توضيح دهيد.

اولين راهکار براي کنترل خشم استفاده از روش هاي شناختي است. يعني ابتدا بايد حالات هيجاني خود را بشناسيم. روانشناسان به اين شناخت مي گويند مؤلفه هوش هيجاني. وقتي افراد هيجانات خودشان را مي شناسند، زماني که آن هيجان به سراغشان مي آيد خودشان مي فهمند که مثلا من دارم خوشحال مي شوم، من دارم خشمگين مي شوم و به محض اينکه متوجه اين روند مي شوند مي توانند با روش هايي که آموخته اند خشم خود را کنترل کنند.

براي کسب اين شناخت بايد در زمان آرامش فکر کنيم چه مواقعي عصباني مي شويم و در اين مواقع چه واکنشي از خود نشان مي دهيم و آن ها را يادداشت کنيم. سپس با خود قرار بگذاريم زماني که چنين اتفاقي براي ما پيش آمد با روش هايي که در ادامه مي خوانيم -خشم خود را کنترل کنيم.

ترانه بازدید : 128 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

با کادویی که خودتان درست می کنید اورا شاد کنید

 او حرف بزنید و به او بگویید که چقدر برای شما ارزشمند است

در کارهای خانه به او کمک کنید ،با او وقت بگذرانید ، کنارش آشپزی کنید  

هدیه مادر

ترانه بازدید : 104 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

۱. دوستش داشته باشید.

می‌دانم که این خیلی بدیهی است و نیازی به گفتن آن نیست. اما آقایان باید طوری دخترتان را دوست داشته باشید که انگار زندگی‌تان به او وابسته است. چون برای او همینطور است.

امیدوارم که به نظر شما دخترتان زیباترین، باهوش‌ترین و باارزش‌ترین دختر روی زمین باشد اما اگر اینطور نیست، یاد بگیرید که او را اینطور ببینید. عشق یک احساس نیست، یک انتخاب است. اگر شما تصور نکنید که دخترتان (چه هنوز جنینی در شکم همسرتان باشد و چه زنی ۶۰ ساله) فوق‌العاده است، یاد بگیرید که چطور اینطور فکر کنید. لیستی از همه خصوصیات مثبت او که دوست دارید تهیه کنید.

ترانه بازدید : 124 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)
به گزارش مهر، پژوهشگران با انجام تحقیقاتی در آمریکا دریافتند شهروندان جورجیا نسبت به اهالی مینه سوتا مغز سالم تری دارند. این نتایج توسط کمپین ملی آموزش بهداشت آمریکا اعلام شده است که طی پروژه ای موسوم به پروژه ذهن زیبا، سالانه رتبه بندی سلامت در آمریکا را به صورت ایالت به ایالت منتشر می کند.

این پژوهشگران می گویند اهالی جورجیا به خاطر مطالعه و انجام بازی های فکری تحریک ذهنی بیشتری داشته و به خاطر میزان فعالیت زیاد مذهبی، سلامت ذهنی شان آنها را در رتبه دهم قرار داده است در حالی که شهروندان مینه سوتا که بیشتر از جورجیا مطالعه می کنند به خاطر سطح پایین تر فعالیت های مذهبی، در رتبه 31 قرار گرفته اند.

ترانه بازدید : 122 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (0)
۱. صداقت

جایی در مسیر بزرگ شدن، بچه‌ها دروغ گفتن را یاد می‌گیرند، حتی ممکن است آن را از والدینشان هم یاد نگرفته باشند. تلویزیون، بچه‌های دیگر یا حتی بزرگترهای دیگر ممکن است باعث این نوع رفتارهای آنها شده باشند. حتی می‌تواند یک نوع مکانیزم دفاعی برایشان باشد. اگر اهمیت صداقت را برایشان توضیح دهید و مطمئنشان سازید که همیشه برای شنیدن حرف‌هایشان آماده‌اید، آنوقت برایشان در دسترس‌تر خواهید بود مخصوصاً زمان‌هایی که می‌دانند کار اشتباهی انجام داده‌اند.
خیلی از بچه‌ها بخاطر ترس از فریادهای والدینشان یا کتک خوردن می‌ترسند واقعیت را با والدینشان در میان بگذارند. باید به آنها بفهمانید که رفتار بد آنها مطمئناً عواقبی خواهد داشت اما همیشه بخاطر اینکه شجاعت لازم برای گفتن واقعیت را داشته‌اند تحسینشان کنید. از همه مهمتر اینکه شما هم باید خود فردی صادق باشید زیرا اگر در شما بی‌صداقتی ببینند آنها یاد خواهند گرفت.
ترانه بازدید : 144 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

امام صادق عليه السلام به مردي كه در مصیبت مرگ فرزندش بي تابي مي كرد چه فرمود؟

الإمامُ الصّادقُ عليه‏السلام

لِرَجُلٍ قدِ اشتَدَّ جَزَعُهُ على وَلَدِهِ: يا هذا جَزِعتَ للمُصيبهِ الصُّغرى ، وغَفَلتَ عنِ المُصيبهِ الكُبرى ! ولو كنتَ لِما صارَ إليه وَلَدُكَ مُستَعِدّا لَما اشـتَدَّ علَيه جَزَعُكَ ، فَمُصابُكَ بتَركِكَ الاستِعدادَ لَهُ أعظَمُ مِن مُصابِكَ بوَلَدِكَ .

- به مردى كه در مرگ فرزندش سخت بيتابى مى‏كرد- : اى مرد ! تو در مصيبت كوچك بيتابى مى‏كنى و از مصيبت بزرگ غافلى ! اگر براى آن جايى كه فرزندت رفت ، آماده بودى هرگز براى او بيتابى نمى‏ كردى . مصيبت آماده نشدن تو براى‏آن روز بزرگتر از مصيبت ‏فرزند توست .

http://www.hadithcity.com

ترانه بازدید : 107 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

1) آنچه می توان بعد از بیست سال در زندگی با تجربه آموخت، مطالعه ی صحیح در بیست دقیقه به شما می آموزد.

2) بعضی ها همه چیز را صرف همسرشان می کنند، جز وقتشان!!

3) اگر با همسرتان درست برخورد نکنید، شما وسایل برقی خانه را بیشتر از او مراقبت کرده اید.

4) زمانی را به گوش کردن و دل دادن به قصه ی زندگی تان اختصاص دهید.

 
ترانه بازدید : 291 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

خانه تکانی

 1. گذشته را رها کن    

 

آنچه اتفاق افتاده دیگر اتفاق افتاده!  وقتی زندگی چوب لای چرخمان می گذارد، به نظرمان بی معنی می آید و واکنش احساسی طبیعی ما این است که به شدت ناراحت شده و با همه توانی که داریم داد و بیداد کنیم. اما این کار چطور می تواند ما را از این مخمصه نجات دهد؟ معلوم است که نمی تواند.

هوشمندانه ترین و اغلب سخت ترین کاری که می توانیم در چنین شرایطی انجام دهیم این است که واکنش ملایم تری از خود نشان دهیم. ممکن است بخواهیم بسیار وقیحانه داد و بیداد کنیم اما بهتر آن است که عاقل تر و خود دارتر باشیم و به یاد داشته باشیم که خشم فقط اوضاع را از آنچه هست بدتر میکند. به یاد داشته باشید که هیچ مصیبتی به آن بدی که به نظر می رسد نیست، و حتی اگر هم باشد به ما فرصت قوی تر شدن می دهد.

ترانه بازدید : 113 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

چگونه سال گذشته را بررسي كنيم
براي بررسي سال گذشته پيشنهاد مي كنيم به يك مكان ساكت و آرام برويد جايي كه كسي حواستان را پرت نكند تا بتوانيد كاملا تمركز كنيد. بهترين جا براي اين كار محلي در خارج از خانه شماست مثلا ساحل و يا پارك نزديك خانه .كلا هر جايي كه ذهن شما آزاد باشد.
يك دفترچه و خودكار و يا اگر iPad و يا وسايلي نظير آن را داريد همراه ببريد تا پاسخ سوالاتي كه در ادامه مطرح مي كنيم را در آن يادداشت كنيد. اما يادتان باشد كه اين سوالات تنها مثل نمونه سوال محسوب مي شوند كه به شرايط فردي خودتان بستگي دارند شما مي توانيد سوالاتي با توجه به شرايط زندگي خود اضافه كنيد.

آماده ايد؟ شروع كنيد!
1- 5 چيزي كه بيشتر از همه به آن در سال گذشته افتخار مي كنيد كدامند؟
2- چه روابطي را در سال گذشته ايجاد كرده ايد؟ و اين روابط چه تغييري در زندگي شما ايجاد كرد؟
3- چه اتقافي شما را خيلي خوشحال كرد؟
4- چه كسي بيش از همه موجب خوشحالي شما گرديد؟
5- بهترين لحظه زندگي شما در سال گذشته چه بود؟
6- چه تغييراتي قرار است در حرفه شما در سال جديد رخ دهد؟

ترانه بازدید : 123 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

عشق

عشق سبب می‌شود در هر زمان احساس خوشحالی و شور و ذوق بکنید. این احساسات شادی به شما یاری می‌کنند زندگی خود را با نیروی هرچه بیشتر به به سمت پیشرفت هدایت کنید  و در زندگی موفق شوید. ولی فواید عشق فقط به اینها خلاصه نمی شود. پژوهشها بیانگر این است که اشخاصی که عاشق هستند بدن سالم‌تری دارند وعمر درازی دارند چه ازدواج نکرده باشند  و چه متاهل باشند با خواندن این متن  مطمئن  می‌شوید که باید عشق را در زندگی خود داشته باشید.

عاشق‌ها کمتر سرما می‌خورند!

تحقیقات نشان می‌دهند عملکرد سیستم ایمنی بدن در زوج‌های موفق و عاشق، قوی‌تر است. در مقابل آن دعواهای زناشویی باعث اختلال در کارکرد سیستم ایمنی می‌شوند. اما زوج‌هایی که با منطق و آرامش اختلافات خود را حل می‌کنند در برابر عوامل بیماری‌زا نیز مقاوم‌تر هستند. جالب است بدانید زوج‌های عاشق کمتر به سرماخوردگی و آنفلوآنزا دچار می‌شوند!

ترانه بازدید : 112 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

ترسیدن

1- بازسازی

ما داستان هایمان را در تمام طول روز تکرار می کنیم. من لاغرم. من چاقم. من بااستعدادم. من احمقم. این هوشمندانه است، این احمقانه است. من موفق خواهم شد. من شکست خواهم خورد. من وحشت زده و مضطربم. من بی پروا و پیشقدم هستم.به نظر می رسد خطوط داستان های ما حول و حوش شرایطی خاص ایجاد می شوند که به مراتب تعیین کننده تر از خود وضعیت اصلی است. آنها نه فقط روی تمایلات ما، بلکه روی کیفیت عقاید و راه حل های ما اثرگذار هستند.

اگر شما داستانی را خلق کنید که در آن توانمندی و نوآوری وجود داشته باشد این خبر بزرگی است. اما متاسفانه ذهن ما تمایل نیرومندی برای خلق داستانهایی دارد که درآنها تردید وجود دارد و این به مثابه از کار انداختن و بازداشتن خلاقیت است.

باز سازی فرایندیست که از شما می خواهد تا خطوط منفی داستان را متوقف کنید . اگر با کاوش در مورد داستان، پایان خوشی را برای آن پیش بینی نمی کنید، داستانی جدید ساخته و بیان کنید، تا با تجربه یک رویداد نامعلوم، نه بعنوان آغاز شکست و رکود بلکه بعنوان راهنمایی برای دستیابی به مقصود و فرصت، قدرت یابید.

ترانه بازدید : 80 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

تقویت حافظه

1. بوسیله این تاکتیک هیچ اسمی را فراموش نکنید: توجه کردن، تصویر سازی و ایجاد ارتباط.

سه تاكتيك (مورد علاقه روانپزشك Gary Small مدير مركز UCLA و نويسنده كتاب هاي متعدد درزمينه حافظه و شناخت از جمله كتاب ، زني ايستاده روي سر خود) براي يه ياد آوردن چيزها وجود دارد: كه بطور خلاصه در سه كلمه خلاصه می شود: " توجه، تصویر سازی و ایجاد ارتباط " .
اولي يعني توجه كردن، به اين معني است كه به خود بگوييد بخاطر آوردن يك اسم خاص در اولويت قرار دارد.

قدم اول: (توجه كنيد) واقعا روي اسامي تمركز كنيد و جوري برخورد كنيد كه واقعا دوست داريد به ياد بياوريد.
قدم دوم: (تصوير سازي فوري) يك تصوير از اسم و چهره افراد در ذهن ايجاد كنيد. يك ويژگي بارز از وي مثل گوش بزرگ، موهاي نقره اي، چشمان آبي، چال روی لپ وی را در ذهن داشته باشيد. بعلاوه در مواردي كه اسم افراد شبيه بعضي كلمات ديگر تلفظ مي شوند مي توانيد آن اسمها را كدگذاري نماييد. مثلا كلمه cat را براي كسي كه فاميلي katz دارد و يا " اسكناس " براي كسي كه اسمش Bill مي باشد ( bill به معني اسكناس) ويا زماني كه اسم فرد مقابل شبيه اسم شخص معروفي مي باشند. مثلا Angelina shimberger را به اينصورت كد گذاري كنيد: آنجلينا جولي كفش درخشان پوشيده و همبرگر مي خورد.

ترانه بازدید : 132 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

*هیچ چیز آنها را از یاد خدا غافل نمیکند*

 

1. آنها معمولا وقتشان را با ابراز تاسف به حال خود تلف نمی کنند.

این افراد معمولا نمی نشینند تا بخاطر شرایط نامساعد و یا نحوه برخورد دیگران با خود احساس تاسف کنند. درعوض، مسئولیت کلیه کارهای خود را برعهده گرفته و این را کاملا درک می کنند که زندگی همیشه راحت و منصف نیست.


2. آنها اختیار قدرت خود را از کف نمی دهند.

آنها اجازه نمی دهند که دیگران کنترلشان کنند و نمی گذارند تحت سلطه دیگران باشند. آنها جمله هایی از قبیل " احساس خوبی به رئیسم ندارم " را نمی گویند برای اینکه می دانند احساسات خود را تحت کنترل دارند و این اختیار را دارند که چگونه به احساس خود واکنش نشان دهند.

ترانه بازدید : 104 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)


.1توکل به خدا

2. پیاده روی طولانی داشته باشید. علاوه بر اینکه پیاده روی طولانی شما را به مرز 10000 گام در روز می رساند، سود دیگری نیز دارد. برای خود زمانی را اختصاص دهید. تخلیه روزانه تنش ها و استرس ها به طور روزانه این شانس را به شما می دهد که قدردان دنیای پیرامون خود باشید و برای مدت کوتاهی هم که شده خالی از هرگونه تنشی باشید. به خودتان لطفی کرده و آی پد خود را در منزل بگذارید. هشیارانه اطرافتان را بنگرید- مناظر، بوی هوا و وزش نسیم را روی پوستتان حس کنید- تا نهایت استفاده را ببرید.

3. قرار ملاقات هفتگی یا شب های دوستانه داشته باشید. داشتن دوستان صمیمی، کلیدی برای سلامتی و شادی است. خانواده و دوستانتان حمایت و درکی را که از جای دیگر نمی توانید داشته باشید را به شما می دهند. تندرستی بسیار حائز اهمیت است. بنابراین به روابط دوستانه اولویت داده و زمانی را برای دیدن دوستانتان(یا تماس) اختصاص دهید و چنانچه متاهل یا درگیر یک رابطه ای جدی هستید، بدانید که وقت گذاشتن برای با هم بودن و تقویت رابطه تان بسیار اهمیت دارد.

ترانه بازدید : 125 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

کودک قوی

بي قيد و شرط به او عشق بورزيد
اعتماد به نفس كودك وقتي شكوفا مي‌شود كه نوعي علاقه بي قيد و شرط را ببيند، عشقي كه مي‌گويد «دوستت دارم، هركه باشي و هرچه انجام بدهي». وقتي كودكتان را صرفنظر از توانايي هايش، مشكلاتش، اخلاقش، يا قدرتش مي‌پذيريد، به او بيشترين كمك را مي‌كنيد. بنابراين، او را در عشق خود غرق كنيد. او را تا مي‌توانيد بغل كنيد، ببوسيد و به پشتش بزنيد و فراموش نكنيد به او بگوييد كه چقدر دوستش داريد. وقتي مجبوريد در موردي به او تذكر بدهيد ، به او بفهمانيد تذكر شما در مورد  رفتارش  است و نه خودش . مثلا، به جاي اين كه بگوييد «خيلي پسر شرّي هستي. چرا درست نمي‌شي؟ به او بگوييد، «لطفا تو خونه فوتبال بازي نكن. فوتبال بازي بيرون از خونه است».

ترانه بازدید : 123 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

شاد بودن

همه ما تا حدی می‌دانیم که یک لبخند واقعی چطور باید باشد. یک فرمول ساده دارد:
لبخند واقعی = لبخند تا جایی که چشم‌ها جمع شوند
همه ما به این مسئله آگاهی داریم اما چرا وقتی غریبه‌ای را در مسیرمان می‌بینیم، یک لبخند مصنوعی به او تحویل می‌دهیم؟ بله همان «لبخند مودبانه»! می‌دانید درمورد چه صحبت می‌کنیم.
می‌گویید هدفمان از همه این حرف‌ها چیست؟ درسی برایتان داریم: با چشم‌هایتان لبخند بزنید. اگر آن را واقعاً احساس کنید خیلی طبیعی روی لب‌هایتان نقش خواهد بست.
یک لبخند خیلی ساده است اما در عین حال بسیار قوی است. در زیر به بعضی تاثیرات خوب نشان دادن شادی درونی‌تان با لبخند اشاره می‌کنیم:

• مردم جذبتان می‌شوند — منظورمان از نظر جنسی نیست ، اما مردم جذب انرژی شما خواهند شد. وقتی بیشتر لبخند بزنید، انرژی را با خودتان به همه جا خواهید برد که افراد را به سمت شما می‌کشاند. همه دوست دارند کنارتان باشند چون وقتی کنارتان هستند احساس فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند. همه ما دوست داریم کنار آدم‌های شاد و پرانرژی باشیم، اینطور نیست؟

ترانه بازدید : 118 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

شادی

کاهش وزن و حفظ آن

یک هدف مشخص مثلا کاهش 5  کیلو وزن بخاطر پوشیدن لباس عروسی و یا مراسم فارغ التحصیلی نیازمند خویشتن داری فراوانی است. اما معمولا حفظ آن وزن به مراتب دشوارتر می باشد. برای اینکه کاهش وزن ماندگار تر باشد، باید اهداف را کوچکتر در نظر گرفت مثلا کاهش وزن 2 کیلو به جای 5 کیلو . تحقیقات نشان می دهد که اگر بخواهیم در کاهش وزن با اراده تر باشیم ، باید برای خودمان کمی تخفیف هم قائل شویم مثلا برنامه کاهش وزن 1 تا 2 کیلویی  داشته باشیم. محققین این روش را یک هدف با بازه گسترده تر و یا شانس موفقیت بیشتر در زمان چالش در نظر می گیرند.

به گفته مائورا اسکات استادیار بازاریابی دانشگاه ایالتی فلوریدا، " دستیابی به اهداف چالش برانگیز و البته قابل دسترس به افرادی نیاز دارد که احساس موفقیت را درک کرده باشند . شناختن این حس موفقیت است که باعث می شود افراد به تلاش خود ادامه دهند."

ترانه بازدید : 102 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (0)

مثبت اندیش

 

-    بدترین حالت را در نظر نگیرید

شگفت انگیز است که بدانید بسیاری از مشکلات اگر ما آنها را دعوت نکنیم ،وجود ندارند . افراد مثبت می دانند که آویختن به احتمالات ایده بدی است . به جای به هم ریختن به خاطر هر فکر محتملی ( مثلا اگر آنها از من خوششان نیاید ؟ ) آنها روزشان را با افکار مثبت پر می کنند (آنها باید سرشان شلوغ باشد )

2- در برابر حقیقت مقاومت نکنید

زندگی در دروغ آسان است چون دروغ به راحتی رشد می کند و مردم حقیقت را فراموش می کنند . افراد مثبت می دانند که باید با حقیقت روبرو شوند و با آن زندگی کنند چرا که بهانه تراشی راه حل مشکل نیست .

ترانه بازدید : 129 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

بابونه

اگر لحظه پر تنشی را سپری می کنید یک لیوان چای بابونه به آرامش شما کمک خواهد کرد. بعضی ترکیبات بابونه به همان گیرندگان حسی در مغز میچسبند که بعضی داروها مثل والیوم.
می توانید بابونه را به عنوان مکمل نیز مصرف نمائید. به خصوص با درصد 1.2%(عنصر سازنده فعال) که از گل های خشک بابونه بدست می آید. در مطالعه ای در دانشگاه مرکزی پزشکی پنسیلوانیا، بیماران مبتلا به اختلال اضطراب تعمیم یافته(GAD) ،که به مدت 8 هفته مکمل بابونه مصرف کرده بودند در مقایسه با بیمارانی که دارونما دریافت کرده بودند، کاهش چشمگیری در علائم بیماریشان مشاهده شد.

ترانه بازدید : 135 شنبه 10 اسفند 1392 نظرات (0)

1- اگر در کاری شکست بخورید، بازنده هستید

این اتفاق ممکن است در تمام طول دوران تحصیلی و یا دوران شغلی برای ما اتفاق بیفتد. همه انتظار دارند که ما همیشه برنده، برنده، و برنده باشیم. شما باید این عقیده را در ذهن خود پرورش دهید که اگر چیزی را امتحان کردید، و در آن شکست خوردید، باید آنقدر آنرا تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده و پیروز شوید. اگر شما معتقد باشید که اگر در کاری شکست خوردید، آنوقت بازنده هستید پس باید بدانید که با این تفکر تمام مردم دنیا بازنده محسوب می شوند. با یک چنین اعتقادی فقط خودتان را از صحنه پیشرفت دور نگه می دارید. یک ایده نوین را جایگزین این تفکر غلط کنید.


2- اگر اجباری به تغییر نیست چرا تغییر کنیم

منظور من این نیست که به خاطر اصل تغییر و تحول در زندگی خود تغییر ایجاد کنید. بلکه نظر من این است که افراد باید با پیشرفت تکنولوژی خودشان را وفق داده از نوآوری ها بهره بیشتری در کارهای خود ببرند.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
آسمان هفتم مطالب روانشناسی نوآوری مطالب عرفانی مذهبی آسمان عکس آشپزی دکوراسیون
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 805
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 95
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 178
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 736
  • بازدید ماه : 568
  • بازدید سال : 29,300
  • بازدید کلی : 221,717