loading...
سایت سرگرمی و تفریحی آسمان
ترانه بازدید : 365 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ابو حمزه ثمالی از امام سجاد علیه السلام و او از پدرش امام حسین علیه السلام نقل می کند که مردی نزد حضرت علی علیه السلام آمد و گفت:« تو را امیرالمؤمنین لقب داده‌اند. چه کسی تو را امیرمؤمنان قرار داده است؟»
امام علی پاسخ داد:« خداوند متعال.»

مرد پس از شنیدن این پاسخ، نزد پیامبر رفت و گفت:« ای رسول خدا، آیا علی راست می‌گوید که خداوند او را بر مردم امیر قرار داده است؟ »
پیامبر خدا غضبناک شد و فرمود:« علی با ولایت خداوند متعال، امیرالمؤمنین است. خداوند بالای عرش خود، پیمان امیرالمؤمنین بودن را برای علی بسته است و فرشتگانش را بر آن پیمان گواه قرار داده است.
علی خلیفه و حجت خدا و امام مسلمین است؛ اطاعت از او برابر با اطاعت خداوند است و نافرمانی از او برابر با نافرمانی خدا. هر کس به مقام علی ناآگاه باشد، به مقام من ناآگاه است و هر کس آگاه به مقام علی باشد، آگاه به مقام من است؛ هر کس امامت علی را انکار کند، نبوت مرا انکار کرده و هر کس امارت علی را منکر شود، رسالت مرا منکر شده است؛ هر کس فضل و مقام علی را رد کند، از مقام و فضل من کاسته و هر کس با او بجنگد، با من جنگیده است؛ هر کس او را دشنام دهد، مرا دشنام داده است، زیرا او از من است و از سرشت من آفریده شده است؛ او همسر فاطمه دخترم و پدر دو فرزندان من حسن و حسین است.»
آن گاه رسول خدا فرمود:« من و علی و فاطمه و حسن و حسین و نه نفر از فرزندان حسین، حجت خداوند بر مردم هستیم. دشمنان ما دشمنان خدا و دوستان ما دوستان خداوند هستند

http://daneshnameh.roshd.ir

ترانه بازدید : 340 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

روزی علی(ع) با غلام جوان شان، قنبر به بازار رفتند و دو پیراهن خریدند، یکی را به سه درهم و دیگری را به دو درهم. سپس به قنبر فرمودند: پیراهن سه درهمی را تو بردار. او گفت: مولای من، سزاوار است که شما لباس بهتر را بردارید. حضرت فرمودند: تو جوانی و مثل جوانان دیگر، به زیبایی علاقه داری. از آن گذشته من از خدای خود شرم دارم که لباسم از لباس تو بهتر باشد.

http://www.hawzah.net/

ترانه بازدید : 469 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

حجت‌الاسلام قرائتی با تأکید بر قرائت زیارت متقن و معتبر «امین الله» گفت: «امین بودن» ویژگی لازم حاکم اسلامی و عنوان «امیرالمؤمنین» تنها مخصوص امام علی علیه‌السلام است.

یک نکته بگویم. بعضی‌ها می‌نویسند: امیرالمؤمنین (ع). در حالی که حدیث داریم اگر کسی بنویسد: (علیه السلام) تا مادامی که این کلمه روی کاغذ است برایش ثواب می‌نویسند. چرا خودمان را محروم می‌کنیم؟ امیرالمؤمنین هم لقبی است که منحصر به شخص حضرت علی است. زیارت امین‌الله هم یک صفحه تقریباً بیشتر نیست و در میان همه‌ زیارت‌نامه‌ها به قول علامه مجلسی (ره) «اصح» یعنی صحیح‌ترین و به قول شیخ عباس قمی (ره) در مفاتیح‌الجنان «در نهایت اعتبار» است. یعنی خیلی زیارت قوی است.

امتیاز زیارت امین‌الله این است که برای هر امامی هر زمانی می‌شود خواند. یعنی در هر زمان برای هر امام، بهترین زیارت، در عین حال خیلی کوتاه و یک صفحه. و این زیارت خیلی حرف دارد. اولین جمله‌اش این است که می‌گوییم: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَمِینَ الله»، شما امین خدا هستید. آدم وقتی در مقابل امیرالمؤمنین می‌ایستد، می‌گوید: یا امیرالمؤمنین من در حد یک بزغاله، امین نیستم. اگر یک بزغاله به من بدهند، بگویند: تقسیم کن، کبابی‌اش را برای خودم برمی‌دارم. یعنی من در تقسیم یک بزغاله امانت ندارم. یک چیزی به من بسپارند، بگویند: 

ترانه بازدید : 157 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روز جمعه همزمان با بارش شديد باران و جاری شدن سیلاب در اين شهر مقدس، برخورد صاعقه موجب از کار افتادن ساعت مشهور مکه شد.

به نوشته سایت روزنامه الحیاة، گروهی از فعالان سعودی در تويتر تصوير لحظه فرود صاعقه بر ساعت را منتشر كرده‌اند و برخی ديگر هم تاكيد كردند که برخورد صاعقه سبب توقف فعاليت ساعت مكه شده است.
 
این واقعه واکنش‌های متفاوتی را در میان کاربران اینترنت در پی داشت و عده ای از کاربران در نظرات خود، توقف ساعت "ملک عبدالله" را با قریب الوقوع بودن پایان عمر وی در ارتباط دانستند!
ساعت مكه به عنوان بزرگترين ساعت جهان در سال ۱۴۳۱ هجری قمری به دستور عبدالله حاکم عربستان بر فراز مجتمع برجهای البيت در ارتفاع حدود ۶۰۱ متر ساخته شد كه از مسافت حدود ۱۳ كيلومتری قابل رويت است.
 
ترانه بازدید : 182 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هرگز نیکی و بدی یکسان نیست بدی را با نیکی دفع کن، ناگاه خواهی دید همان کس که میان تو و او دشمنی است گویی دوستی گرم و صمیمی است . . . (آیه ی ۳۴ سوره فصلت)

قران

http://migna.ir/

ترانه بازدید : 193 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

متن نامه «جوانا فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی به زنان مسلمان لبنان:

در میان تهاجمات اسرائیل در لبنان و جنگ ترور صهیونیست‌ها، اکنون مسائل جهانی به موضوع اصلی خانواده‌های آمریکایی بدل شده است.من کشتار ،مرگ و نابودی را که در لبنان اتفاق افتاده می بینم ،اما من چیز دیگری را هم می بینم.

من تو را می بینم…

من نمی توانم کمکی بکنم اما می ببینم که تقریبا هر زنی ،بچه ای بغل کرده یا اطراف او بچه هایی هستند. می بینم هرچند آنها پوششی محجوبانه دارند لیکن هنوز زیباییشان می درخشد . اما این فقط زیبایی بیرونی نیست ، که متوجه آن می شوم،من چیزی عجیب در درون خود احساس می کنم ،غبطه می خورم…

اما نمی توانم چیزی بگویم ؛ فقط قدرت ، زیبایی، عفت و بیش از همه رضایت و شادی تو را تحسین می کنم. آری ، عجیب است اما به ذهن من خطور می کند که تو هر چند تحت بمباران اما از ما ، خوشحال تری.
چرا که تو هنوز زندگی طبیعی یک زن را داری . شیوه ای که زنان از ابتدا همواره چنین زندگی می کردند . در غرب هم تا دهه ۱۹۶۰ اینچنین معمول بود، تا اینکه به وسیله دشمنی مشترک بمباران شدیم.
اما ما با مهمات واقعی بمباران نشدیم ، بلکه با فساد اخلاقی و نیرنگ آلود و زیرکانه از طریق وسوسه بمباران شدیم.

ترانه بازدید : 213 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بنابر آن‌چه از روايات به دست مي‌آيد، تنها راه تحصيل رضايت خداوند، تسليم محض در مقابل اوامر و نواهي اهل‌بيت (ع) و كسب رضايت ايشان است؛ چنان‌چه امام‌حسين (ع) به اين واقعيت اشاره‌اي رسا دارند. مي‌فرمايد: «رضِيَ اللهِ رِضانا أَهلَ الْبَيتِ»؛ رضايت خداوند در رضايت ما اهل‌بيت است.

آري، معيار رضايت و خشنودي خداوند متعال، جلب خشنودي و رضايت اهل‌بيت (ع) است و از همين روست كه مولانا صاحب العصر والزمان (عج) خطاب به محبان و شيعيان خويش مي‌فرمايند:

«فَليَعمَل كُلُّ امْرِءٍ مِنكُم بِما يُقَرِّبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنا وَ يَتَجَنَّبُ ما يُدنيهِ مِن كِراهَتِنا وَ سَخَطِنا»؛هر يك از شما بايد به آن­چه مايه نزديكي او به محبت ماست، عمل نمايد و از آن­چه ماية نزديكي او به نارضايتي و ناراحتي ماست، دوري و اجتناب كند.

خشنودي و رضايت اهل بيت (ع) نيز در اطاعت و تسليم محض ما در مقابل خواست ايشان است كه همان خواست و رضايت خداوند است. از اين روست كه وظيفه هميشگي ما پرهيزگاري و تسليم محض در مقابل اوامر و نواهي ائمه اطهار (ع) بوده و هست؛ چنان­كه پيام امام زمان (عج) به پيروانشان چنين است: «فَاتَّقُوا اللهَ، وَ سَلِّموا لَنا وَرُدُّوا الأَمرَ إلَينا»پس، تقواي الهي پيشه سازيد! و تسليم امر ما باشيد و كار را به ما واگذار كنيد.

http://aghatehrani.ir/

ترانه بازدید : 175 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 اولين شب جمعه ماه رجب را«ليلة الرغاب»(يعنى شب دلدادگان)مى‏گويند و براى آن عملى با فضيلت‏ بسيار از حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله وارد شده كه آن را سيّد در كتاب«اقبال»و علاّمه حلى در«اجازه بنى زهره»نقل كرده‏اند،بعضى از فضيلت آن اينكه به سبب انجام آن گناهان بسيار آمرزيده مى‏شود،و نيز نمازى در آن وارد شده كه هركه آن را به جاى‏ آورد هنگام شب اوّل قبرش حق تعالى ثواب آن را به نيكوترين صورت و با روى گشاده و درخشان و زبانى گويا به سوى‏ او مى‏فرستد

،پس به او مى‏گويد:اى حبيب من تو را بشارت باد كه از هر شدّت و سختى نجات يافتى،بنده مى‏گويد تو كيستى؟به خدا سوگند من چهره‏اى زيباتر از چهره تو نديدم،و سخنى شيرين‏تر از سخن تو نشنيدم،و بويى بهتر از بوى‏ تو نبوييدم!!پاسخ ميدهد:من ثواب آن نمازم كه در فلان شب،از فلان ماه،از فلان سال به جاى آوردى‏ امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا كنم،

و مونس تنهايى تو باشم،و هراس را از تو برگيرم و هنگامى‏كه در صور(شيپور قيامت) دميده شود،در عرصه قيامت سايه‏اى بر سرت خواهم افكند،پس خوشحال باش كه خير هرگز از تو جدا نخواهد شد.كيفيت‏ اين نماز چنين است

ترانه بازدید : 184 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند:

سلام علیکم و رحمة الله ،

هر روز بلکه هر روز و شب نماز استغاثه به امام زمان بخوانید و هر روز صبح زیارت آل یس را با توجه و تضرع بخوانید و اگر موفق به ترک شدید این توسلات را رها نکنید و خیالتان به ترک چند روزه مطمئن نشود باید دست از توسل و تضرع برندارید.

http://javedan.ir

ترانه بازدید : 139 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

يكي از چيز‌هايي كه خيلي كمك مي‌كند به انسان در باب خودسازي نماز است، ( البته نماز با توجه ) نماز را بايد باتوجه خواند والا اين الفاظ را اگر شما فقط بي‌معنا بگوئيد يك امواج صوتي در هوا بوجود مي‌آورد، در حالي كه امواج صوتي از نماز را مي‌خوانيم به اين كلمات و به اين حقايق دل بدهيم و با آنها آشنا بشويم. ولذا بايد در انها انديشه كرد و آنها را باتوجه به معنا تلفظ كنيم، كه اگر نماز اينطور باشد، به انسان خيلي ترقي و تكامل مي‌دهد و انسان را بطور محسوسي اصلاح مي‌كند. اين هم يكي از درجات اقامه‌ي صلوه است.

http://www.leader.ir

 

 

ترانه بازدید : 611 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

1. هنگامی که از حضرت رضا علیه‌السلام اذن دخول می‌طلبید و می‌گویید:

«أ أدخل یا حجة الله: ای حجت خدا، آیا وارد شوم؟»

زیارت امام رضا علیه‌السلام از زیارت امام حسین علیه‌السلام بالاتر است، چرا که بسیاری از مسلمانان به زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌روند ولی فقط شیعیان اثنی عشری به زیارت حضرت امام رضا علیه‌السلام می‌آیند.

2. به قلبتان مراجعه کنید و ببینید آیا تحولی در آن به وجود آمده و تغییر یافته است یا نه؟ اگر تغییر حال در شما بود، حضرت علیه‌السلام به شما اجازه داده است. اذن دخول حضرت سید الشهداء علیه‌السلام گریه است، اگر اشک آمد امام حسین علیه‌السلام اذن دخول داده‌اند و وارد شوید.

ترانه بازدید : 130 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به امام صادق (علیه السلام) گفتم:«در دوره حضرت مهدی، با اهل ذمه (یهود و نصارا) چگونه رفتار می شود؟ فرمود: «با آنان از سر آشتی و مسالمت رفتار می کند؛ همان گونه که پیامبر (صلی الله علیه و آله) با آنان از سر مسالمت رفتار کرد»

http://www.tebyan.net

ترانه بازدید : 128 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ارامش

یاد خدا:

روزانه دقایق و ساعاتی را با خدا صحبت کنید و از همه دلواپسی هایتان با خالقتان صحبت کنید بهد از لحظاتی متوجه آرامش عمیقتان خواهید شد

همیشه همه کارها را تحت کنترل نگیرید:

افراد پرکار و فعال اغلب احساس می کنند همه کارها باید تحت کنترل آن ها باشد، خصوصا مواقعی که هدف خاصی مدنظرشان است.

بنابراین سعی کنید برای یک بار هم که شده این عادت "کنترل کردن" را رها کنید و بگذارید دیگران مسئولیت کارها را به عهده بگیرند؛ به عنوان مثال بگذارید دیگران برنامه سفر دسته جمعی را سازماندهی کنند و نتیجه حاصله را بدون هیچ اظهار نظری بپذیرید و ببینید چه احساسی به شما دست می دهد. این کار ممکن است برای شما پردغدغه و برای دیگران شگفت انگیز باشد، ولی آرامشی که برای تان به ارمغان می آورد، ارزش آن را دارد.

ترانه بازدید : 115 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ماه رجب

گرچه همه زمان ها مخلوق خداست ليكن برخى از آنها از شرافت و ويژگى خاصى برخوردار است. درست است كه همه ماه هاى سال، پرتوى از قدرت جهان آفرين است; امّا سه ماه رجب، شعبان و رمضان، داراى امتياز و برجستگى ويژه اى هستند. در عصر جاهليت، مردم ماه رجب را گرامى مى داشتند.

پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله)مى فرمايد: رجب، «شهرالله الأصمّ» است; و بدان سبب آن را «اصمّ» ناميدند كه هيچ ماهى به پايه عظمت آن نمى رسد; مردم زمان جاهليت به رجب حرمت مى نهادند و آنگاه كه اسلام درخشيدن گرفت، بر حرمت آن افزود. بدانيد كه رجب، ماه خدا شعبان، ماه من و رمضان، ماه امت من است پس هركس يك روز از رجب را روزه بدارد، مستحقّ رضوان الهى گردد و روزه اش غضب الهى را خاموش كند و خداوند درى از درهاى جهنّم را بر او ببندد. 

ترانه بازدید : 161 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

از پنجره روزگار به درخت عمر که مینگرم / خوش تر از یاد خداوند ثمری نیست

 

یاد خدا

http://www.takpayamak.com

ترانه بازدید : 172 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

یکی از شاگردان شیخ (رجبعلی خیاط)نقل می کند: یکی از رفقا نقل کرد: وقتی آقا شیخ مرتضی زاهد را درون قبر گذاشته بودند جناب شیخ فرمودند:

بلافاصله از جانب خداي متعال خطاب رسید به نکیرین: شما این بنده را به من واگذار کنید، کاري به کار ایشان نداشته  باشید ... او در عمرش به خاطر من با خلق متواضع بود، ذره اي در خود احساس غرور نداشت

منبع:کیمیای محبت

ترانه بازدید : 143 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

«مهربان باشید»

زیرا هر انسانی که با او دیدار می کنید

ممکن است در نبردی دشوار در حال مبارزه باشد

جمله ناب

 

http://www.hooraei.com

 

ترانه بازدید : 188 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 پس از آنکه چند سال قبل شهاب حسینی و پروانه معصومی دو بازیگر مطرح سینما در دیدار با رهبر انقلاب صحبت کرده بودند و چندی پیش نیز مریلا زارعی، بابک حمیدیان و ابراهیم حاتمی کیا به دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی ادای احترام کردند، این بار الهام چرخنده بازیگر زن سینمای ایران در اقدامی قابل تقدیر در برنامه زنده تلویزیونی ابتدا شعری در وصف مولا امام علی(ع) خواندند و سپس سال جدید را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت.

تبریکی که برای خیلی ها دلچسب بود و البته برخی هم این عرض ارادت را برنتافتند و دستاویزی کردند برای حمله به این هنرپیشه زن سینما.

 

ترانه بازدید : 149 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
 

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به پرسشی درباره نوعی جدید از آرایش که دربین زنان معمول شده،پاسخ داده است.

به گزارش ادیان نیوز، اخیرا نوعی آرایش در بین خانم ها رایج شده است که برای برخی مقلدین حکم استفاده از آن جای سوال است.
IMG09512890
با دریافت جواب این سوال از آیت الله العظمی نوری همدانی و انتشار آن در بخش استفتائات به این سوال پاسخ داده شده است.

متن پرسش و پاسخ آن مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

جدیدا در بین خانمها اصطلاحی برای آرایش مطرح شده به نام هاشور که کاری مشابه تاتوی ابرو میباشد، آیا از نظر شما این عمل صحیح میباشد؟

در صورتیکه در معرض دید نا محرم نباشد و همچنین مانع رسیدن آب به مواضع وضو و غسل نباشد،مانعی ندارد.

 

ترانه بازدید : 103 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سخن‏ شیطان به حضرت نوح كه مرا در سه جا یاد كن‏

جابر از امام باقر (علیه السلام) نقل مى‏كند كه فرمود: چون نوح براى نفرین به قومش خدا را خواند، شیطان نزد او آمد و گفت: اى نوح! تو را نزد من حقى است، مى‏خواهم عوض آن را بدهم. نوح گفت: به خدا سوگند كه براى من بسیار ناگوار است كه حقى بر تو داشته باشم، آن حق چیست؟ گفت: آرى، تو نزد خدا به قوم خود نفرین كردى و آنان را غرق ساختى و كسى نماند كه من گمراهش كنم، و من در راحتى هستم تا اینكه نسل دیگرى به وجود آید و آنها را گمراه سازم. نوح گفت: چگونه مى‏خواهى به من عوض بدهى؟ شیطان گفت: مرا در سه جا یاد كن كه در آن سه جا به بنده از هر وقتى نزدیك‏ترم: هنگامى كه غضب كردى مرا به یادآور و هنگامى كه میان دو نفر قضاوت مى‏كنى مرا به یادآور و هنگامى كه با زنى همنشین شدى و كسى با شما نبود، مرا به یاد آور. (الخصال/ترجمه جعفرى/ج‏1/167)     

http://www.tebyan.net

 

ترانه بازدید : 137 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

عاشقی

 

او همیشه آغوشش باز است، نگفته تو را می‌خواند اگر هیچکس نیست، خدا که هست . . .

ترانه بازدید : 128 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


محبت و عشق‌ورزي نسبت به اعضاي خانواده در رفتار خانوادگي پيامبر (ص) موج مي‌زد و آن را نشانه ايمان مي‌دانست:
«هرچه بر ايمان بنده‌اي افزوده شود، بر محبت و دوستي او نسبت به خانواده‌اش افزوده مي‌شود».
آن حضرت، دوست داشتن همسران را از آداب پيامبران برمي‌شمرد و شوخي و عشق‌بازي با همسر را از بازي‌ها و لذت‌هاي رواي زندگاني مي‌دانست:
«بازي در سه چيز رواست: ...با همسرت شوخي و عشق‌بازي کني».

عشق

ترانه بازدید : 261 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تاثير شگرف اين نعمت الهي در درمان دردها تا جايي است كه برخي از كشورها و مجامع دنيا براي درمان بيماري هاي روحي و جسمي بيماران به دعا و قرآن روي آورده اند. بگونه اي كه هم اينك به لحاظ علمي نيز ثابت شده است كه شنيدن صوت قرآن كريم، مي تواند تنش هاي رواني را در انسان كاهش دهد.

بر اساس تحقيقات صورت گرفته در آمريكا ثابت شده است، گوش كردن به صوت ترتيل قرآن كريم، تغييرات فيزيولوژيكي در سيستم عصبي انسان ايجاد مي كند و تنش هاي شديد روحي را كاهش مي دهد.
تاثير آرام بخش شنيدن قرآن كريم در افراد عصبي و پرتنش به حدي است كه 97 درصد اين مشكلات كاهش مي يابد.

ترانه بازدید : 155 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

لباس جناب شیخ(رجبعلی خیاط) بسیار ساده و تمیز بود، نوع لباسی که او می پوشید نیمه روحانی بود، چیزي شبیه لباده روحانیون بر تن می کرد و عرقچین بر سر می گذاشت و عبا بردوش می گرفت. نکته قابل توجه این بود که او حتی در لباس پوشیدن هم قصد قربت داشت، تنها یک بار که براي خوشاینددیگران عبا بر دوش گرفت، در عالم معنا او را مورد عتاب قرار دادند.

جناب شیخ خود این داستان را چنین تعریف می کند:

نفس اعجوبه است شبی دیدم حجاب ( منظور حجاب نفس و تاریکی باطنی است) دارم و طبق معمول نمی توانم حضور پیدا کنم، ریشه یابی کردم با تقاضاي عاجزانه متوجه شدم که عصر روز گذشته که یکی از اشراف تهران به دیدنم آمده بود، گفت: دوست دارم
!نماز مغرب و عشا را با شما به جماعت بخوانم، من براي خوشایند او هنگام نماز عباي خود را به دوش انداختم.

منبع:کتاب کیمیای محبت

ترانه بازدید : 119 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

۱-  پاسخ درست به سؤالات : درک و فهم کودک نسبت به مسائل مذهبی بسیار محدود است و به همین نظراو دائماً در زمینه های گوناگون به سؤال و پرسش می پردازد تا دامنه اطلاعات خود را وسیع تر سازد. پرسش های او نشانه ی علاقه مندی او به عقلانی و مستدل کردن اطلاعات مذهبی است و برای مربی نقطه مثبتی می باشد .

آنچه مهم است دادن پاسخ به سؤالات است که باید درست و قانع کننده باشد. ما نیاز نداریم که با استدلالِ نیرومند و قوی به کودک جواب دهیم ؛ زیرا او دراین رابطه شاید نتواند حقایق را درک کند و مبانی درک منطقی و مستدل او چندان رشدی ندارند ؛ ولی ضروری است پاسخ ها قاطع باشند آن چنان که او را قانع کنند نه ساکت ، قلب پاک و منزه او باید آن را بپذیرد و ذهنش آن را در خود جای دهد.

موفقیت در این امر بسته به آن است که والدین و مربیان ، خود اعتقادات و اطلاعات روشنی داشته باشند و به آنچه که می گویند مؤمن باشند. اگر جای ابهامی در زمینه ای خاص برایشان وجود دارد از خود دور سازند و در پاسخ هم خود را در وضع درک و فهم و موقعیت کودک قرار دهند.

ترانه بازدید : 117 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

زندگی

 

خود را در آغوش خدا احساس کنید.

یک فهرست از اسامی کسانی که بسیار دوستشان دارید تهیه کنید و نام خودتان را بالای آن قرار دهید.

 علاقه مندانه از دیگران تقاضای کمک کنید.

 با خوردن یک عدد شیرینی مورد علاقه تان به خود انرژی بدهید.به گردش بروید و برای خودتان یک عدد موز بخرید.

 بگذارید چشمانتان از تماشای تصویر ماه بر سطح آرام و زیبای آب لذت ببرد.

ساعت خود را روی لحظات سحرگاه تنظیم کنید و برای تماشای تصویر خورشید از خواب برخیزید.

ترانه بازدید : 159 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

رنگ

خودتان امتحان کنید ! یک تمرین ساده

این تمرین ساده ولی قدرتمند را انجام دهید . خیلی ساده است ، شما می توانید همه جا آن را انجام دهید .

1- دفعه بعدی که در حال پیاده روی و یا رانندگی هستید ، یا در اتوبوس یا ماشین نشسته اید ، یادتان باشد که آن را انجام دهید

2- یک رنگ را انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید و همانطور که در حال حرکت هستید آن رنگ را در حوزه دید خود جستجو کنید، برای مثال روی قرمز تمرکز کنید .

3- برای چند دقیقه این کاررا ادامه دهید. آیا رنگ قرمز در جاهای زیادی توجه شما را به خود جلب نکرد ؟

4- رنگ دیگری انتخاب کنید و روی آن متمرکز شوید . رنگ اول را فراموش کنید .فقط روی دومی تمرکز کنید . برای مثال ، سبز .

چه ما روی چیزهایی که می خواهیم تمرکز کنیم و چه چیزهایی که نمی خواهیم ، حقیقت اینست که چیزی که ما روی آن تمرکز می کنیم ، در واقعیت  ظهور پیدا می کند !

ترانه بازدید : 99 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

خانه فاطمه(ع) جلوه گاه نور هدايت الهي
  قرآن کريم، خداوند را نور آسمان ها و زمين مي خواند و تصريح مي کند که او هر فردي را که بخواهد، به نور خويش هدايت مي کند. در ادامه مي فرمايد:«[ اين نور هدايت] در خانه هايي است که خداوند اذن فرموده است رفعت بيابند؛ خانه هايي که نام خدا در آنها ذکر مي شود و مرداني که تجارت و معامله، آنان را از ياد الهي غافل نمي کند و مي ترسند از روزي که در آن، دل ها و چشم ها زير و رو مي شود، صبح و شام در آنها، تسبيح او مي گويند.


هنگامي که پيامبر خدا (ص)آيات مذکور را تلاوت کرد، يکي از اطرافيان حضرت پرسيد: يا رسول الله! اين خانه ها کدام خانه هايند؟ فرمود:«خانه هاي انبيا». ابوبکر برخاست و گفت: يا رسول الله! آيا خانه فاطمه و علي از مصاديق اين آيه
است؟ پاسخ شنيد:«آري، از برترين مصاديق آن است.»

ترانه بازدید : 118 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

برای رفع فقر و جلب وسعت و باز شدن در بهشت هر روز صد مرتبه بگوید:

لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبینُ

حضرت خاتم الانبیاء (ص) به اصحاب صفه در زمانی که از تنگدستی خویش شکایت کردند این دعا را تعلیم ایشان فرمود که دائم بخوانند، غنی خواهند شد:

اَللّهُمَّ رَبِّ السَّمواتِ السَّبْعِ وَ رَبِّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ اِقْضِ عَنّا الدَّیْنِ وَ اَغْنِنا مِنَ الْفَقْرِ

گویند جهت توانگری چهل شب هر شب این دعا را بخواند مؤثر خواهد بود.

بِسم الله الرّحْمنِ الرّحیم

اَللّهُمَّ یا غَنِیُّ یا حَمیدُ یا رَحیمُ یا وَدُودُ یا مُبْدِءُ یا مُعیدُ اَغْنِنی بِحَلالِکَ عَنْ حَرامِکَ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِواکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

http://www.myquran.de

ترانه بازدید : 124 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)
به گزارش مهر، پژوهشگران با انجام تحقیقاتی در آمریکا دریافتند شهروندان جورجیا نسبت به اهالی مینه سوتا مغز سالم تری دارند. این نتایج توسط کمپین ملی آموزش بهداشت آمریکا اعلام شده است که طی پروژه ای موسوم به پروژه ذهن زیبا، سالانه رتبه بندی سلامت در آمریکا را به صورت ایالت به ایالت منتشر می کند.

این پژوهشگران می گویند اهالی جورجیا به خاطر مطالعه و انجام بازی های فکری تحریک ذهنی بیشتری داشته و به خاطر میزان فعالیت زیاد مذهبی، سلامت ذهنی شان آنها را در رتبه دهم قرار داده است در حالی که شهروندان مینه سوتا که بیشتر از جورجیا مطالعه می کنند به خاطر سطح پایین تر فعالیت های مذهبی، در رتبه 31 قرار گرفته اند.

ترانه بازدید : 120 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (0)

امروز شهادت صدیقه طاهره است که سلام و صلوات خدا بر او
شاید در کمتر مناسبتی این قدر ذهن آدمی درگیر پرسش می شود.
او و همسرش نقطه حیرانی بشریت هستند در کنار یاد او ذهنم دچار حیرت می شود و بیشتر از هر زمانی عجز عقل آدمی خودنمایی می کند.
او کیست؟ که پیامبر خدا به احترام ورودش همیشه برمی خیزد و به استقبالش می رود؛ او را به شوق بوی بهشت می بوید.
او کیست؟ که شخص اول خلقت مقابل او خم می شود ؛ دستش را می بوسد؟!
او کیست؟ که خدا به عبادت او تفاخر می کند؟!
او کیست؟ که پدر او را ام ابیها خطاب می کند و فداها ابوها می گوید؟

ترانه بازدید : 145 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (0)

سال نو

حاج‌آقا مقیّد بودند که حتماً برای لحظۀ سال تحویل در مشهد مقدّس باشند. چون زیارت امام رضا‌ «علیه‌السلام» از زیارت بقیۀ اهل‌بیت به‌حسب ظاهر سهل‌الوصولتر بود، دوست داشتند که ابتدای سال را در حرم ایشان باشند. البتّه بعضی سال‌ها که لحظۀ تحویل سال نیمه‌های شب بود، ممکن بود که به حرم نروند، ولی مقیّد بودند که در مشهد باشند.

ایشان همیشه قبل از تحویل سال، مقیّد بودند که 365 مرتبه دعای «یا مقلّب القلوب» را به‌طور کامل بخوانند و برای اینکه این دعاها، تا لحظۀ تحویل سال تمام شود، از یک ساعت قبل از اعلام عید، شروع می کردند و مشغول خواندن این دعای شریف  بودند.

ایشان بعد از لحظۀ سال تحویل هم، مقیّد بودند که اوّلین چیزی که میل می‌کنند، تربت امام حسین‌ «علیه‌السلام» باشد. یعنی حضرت استاد در دو روز از سال، مقیّد بودند که اوّلین چیزی که می‌خورند، تربت امام حسین باشد؛ یکی عید فطر بود که در ابتدای روز با تربت کربلا افطار می‌کردند و یکی هم نوروز که بعد از تحویل سال، کمی از آن را میل می‌کردند.

http://ab_o_atash.persianblog.ir

ترانه بازدید : 128 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

ملاقات با امام عصر

استاد بزرگوار حضرت آيت‌الله حاج آقا حسن صافي اصفهاني قدّس‌سره داستاني را نقل می کردند كه بسيار شنيدني و عبرت آموز است:

در كربلاي معلّا يكي از علما كه به علوم غريبه آگاهي داشته است، تصميم مي‌گيرد كه به وسيله علم جفر خود را به امام عصر (سلام‌الله‌عليه) برساند.

در نتيجه در داخل يكي ازغرفه هاي صحن امام حسين‌ (سلام‌الله‌عليه) به محاسبات اين علم مي‌پردازد. پاسخي كه دريافت مي‌دارد  اين بوده  است كه امام داخل صحن با پيرمردي قفل‌ساز در حال صحبت هستند و گل مي‌گويند و گل مي‌شنوند. ترديد مي‌‌كند مبادا  فلان قسمت از برنامه را اشتباه كرده باشم. بار دوم و سوم نيز حساب مي‌كند و نتيجه همان مي‌شود. در اين هنگام عزم خود  را بر ديدار جزم مي‌كند كه هر چه بادا باد.

ترانه بازدید : 144 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

امام صادق عليه السلام به مردي كه در مصیبت مرگ فرزندش بي تابي مي كرد چه فرمود؟

الإمامُ الصّادقُ عليه‏السلام

لِرَجُلٍ قدِ اشتَدَّ جَزَعُهُ على وَلَدِهِ: يا هذا جَزِعتَ للمُصيبهِ الصُّغرى ، وغَفَلتَ عنِ المُصيبهِ الكُبرى ! ولو كنتَ لِما صارَ إليه وَلَدُكَ مُستَعِدّا لَما اشـتَدَّ علَيه جَزَعُكَ ، فَمُصابُكَ بتَركِكَ الاستِعدادَ لَهُ أعظَمُ مِن مُصابِكَ بوَلَدِكَ .

- به مردى كه در مرگ فرزندش سخت بيتابى مى‏كرد- : اى مرد ! تو در مصيبت كوچك بيتابى مى‏كنى و از مصيبت بزرگ غافلى ! اگر براى آن جايى كه فرزندت رفت ، آماده بودى هرگز براى او بيتابى نمى‏ كردى . مصيبت آماده نشدن تو براى‏آن روز بزرگتر از مصيبت ‏فرزند توست .

http://www.hadithcity.com

ترانه بازدید : 163 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

توقّع، صفت خوبی نیست. اصلا از هیچ کس حتّی خدا و پیامبر(ص) و
امام(ع) هم نباید توقع داشت . چون متوقع، منتظر است آن چیزي را که می خواهد، به
او بدهند و قدر آن چیزهایی را که به او داده اند، نمی داند و شاکر نیست. متوقّع احسان
صاحبخانه را نمی بیند، فقط به دنبال خواسته ي خودش است و حواسش آنجاست. اما امید
خوب است ؛ یعنی به کرم و رحمت حق امیدوار است، چه به او بدهند یا ندهند . اگر هم
ندادند، گله اي ندارد. رفقا هم نباید از همدیگر توقّع داشته باشند.

منبع:مصباح الهدایه

تعداد صفحات : 5

درباره ما
آسمان هفتم مطالب روانشناسی نوآوری مطالب عرفانی مذهبی آسمان عکس آشپزی دکوراسیون
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 805
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 95
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 178
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 754
  • بازدید ماه : 586
  • بازدید سال : 29,318
  • بازدید کلی : 221,735