loading...
سایت سرگرمی و تفریحی آسمان
ترانه بازدید : 157 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روز جمعه همزمان با بارش شديد باران و جاری شدن سیلاب در اين شهر مقدس، برخورد صاعقه موجب از کار افتادن ساعت مشهور مکه شد.

به نوشته سایت روزنامه الحیاة، گروهی از فعالان سعودی در تويتر تصوير لحظه فرود صاعقه بر ساعت را منتشر كرده‌اند و برخی ديگر هم تاكيد كردند که برخورد صاعقه سبب توقف فعاليت ساعت مكه شده است.
 
این واقعه واکنش‌های متفاوتی را در میان کاربران اینترنت در پی داشت و عده ای از کاربران در نظرات خود، توقف ساعت "ملک عبدالله" را با قریب الوقوع بودن پایان عمر وی در ارتباط دانستند!
ساعت مكه به عنوان بزرگترين ساعت جهان در سال ۱۴۳۱ هجری قمری به دستور عبدالله حاکم عربستان بر فراز مجتمع برجهای البيت در ارتفاع حدود ۶۰۱ متر ساخته شد كه از مسافت حدود ۱۳ كيلومتری قابل رويت است.
 
ترانه بازدید : 121 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بازی شماره یک:
جمعه 23 خرداد ساعت 23:30
اسپانیا- هلند

بازی شماره دو:
یکشنبه 25 خرداد ساعت 2:30
انگلیس – ایتالیا

بازی شماره سه:
دوشنبه 26 خرداد ساعت 20:30
آلمان – پرتغال

بازی شماره چهار:
سه شنبه 27 خرداد ساعت 23:30
برزیل- مکزیک

بازی شماره پنج:
سه شنبه 3 تیر ساعت 20:30
ایتالیا – اروگوئه

بازی شماره شش:
چهارشنبه 4 تیر ساعت 20:30
نیجریه – آرژانتین

http://fifaday.ir

ترانه بازدید : 153 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سرویس وبلاگستان ادیان نیوز به نقل از وبلاگ «نقد و بررسی مسیحیت» – پاسخ: بلی. در ذیل به چندین نمونه از آن اشاره می شود.

کتاب مقدس، عهد قدیم، سِفر تثنیه باب ۲۲ آیه ۲۰ – ۲۱ :
۲۰ لیکن اگر این سخن راست باشد، و علامت بکارت آن دختر پیدا نشود،
۲۱ آنگاه دختر را نزد در خانه پدرش بیرون آورند، و اهل شهرش او را با سنگ سنگسار نمایند تا بمیرد، چونکه در خانه پدر خود زنا کرده، در اسرائیل قباحتى نموده است. پس بدى را از میان خود دور کرده اى ( ترجمه قدیم / ترجمه تفسیری)

کتاب مقدس، عهد قدیم، سِفر تثنیه باب ۲۲ آیه ۲۳ – ۲۴ :
اگردختری‌که‌ نامزد شده‌است‌ درداخل‌ دیوارهای‌ شهر توسط‌ مردی‌ اغوا گردد، باید هم‌ دختر و هم‌ مرد را از دروازه‌ شهر بیرون‌ برده‌، سنگسار کنند تا بمیرند. دختر را بخاطر اینکه‌ فریاد نزده‌ وکمک‌ نخواسته‌ است‌ و مرد را بجهت‌ اینکه‌ نامزد مرد دیگری‌ را بی‌حرمت‌ کرده‌ است‌. چنین‌ شرارتی‌ باید از میان‌ شما پاک‌ شود.( ترجمه تفسیری )

ترانه بازدید : 214 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در مطلب پیش رو برخی از مهم‌ترین دلایل «مصرف کالای داخلی» در بیانات رهبر انقلاب مرور کرده است:

1. ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی

«ما تا به کار ایرانی و سرمایه‌ی ایرانی احترام نگذاریم، تولید ملی شکل نمیگیرد؛ و اگر تولید ملی شکل نگرفت، استقلال اقتصادی این کشور تحقق پیدا نمیکند؛ و اگر استقلال اقتصادی یک جامعه‌ای تحقق پیدا نکرد - یعنی در مسئله‌ی اقتصاد نتوانست خودش تصمیم بگیرد و روی پای خود بایستد - استقلال سیاسی این کشور تحقق پیدا نمیکند؛ و اگر استقلال سیاسی یک جامعه‌ای تحقق پیدا نکرد، بقیه‌ی حرفها، جز حرف، چیز دیگری نیست. تا یک کشور اقتصاد خود را قوی نکند، پایدار نکند، متکی به خود نکند، مستقل نکند، نمیتواند از لحاظ سیاسی و فرهنگی و غیره تأثیرگذار باشد

ترانه بازدید : 130 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

همه مي‌خواهند رئيس باشند

در ايران نه در يك كارخانه بزرگ و پولساز، بلكه حتي در يك انجمن فرهنگي كوچك هم مي‌توانيد رقابت بر سر رياست را مشاهده كنيد.

ابراهيم رحمت‌پناه، كارشناس علوم اجتماعي در همين رابطه به «جام‌جم» مي‌گويد: تب مدير‌شدن در ايران خيلي بالاست، طوري كه خيلي از گروه‌هاي اجتماعي و اقتصادي به ​همين دليل از هم مي‌پاشد.

وي مي‌افزايد: نبايد فراموش كنيم​ جامعه ايراني هزاران سال با سيستم پادشاهي و رياستي خو گرفته و هنوز هم نگاه بالا به پايين در بسياري از گروه‌هاي اجتماعي ما وجود دارد؛ درواقع وجود چنين طرز تفكري باعث شده تا تلاش براي رياست گروه، همواره به يك پاشنه آشيل احتمالي در به هم خوردن كارگروهي در ايران تبديل شود.

 

ترانه بازدید : 102 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش ادیان نیوز، یکی از شبکه های ماهواره ای که علاوه بر ترویج مسیحیت صهیونیستی، از آن به عنوان ابزاری برای پیشبرد این نقشه شیطانی استفاده شده است، «شبکه محبت» می باشد. این شبکه از انواع اصول جامعه شناسی، مردم شناسی و روانشناسی جهت نفوذ به عمق خانواده های ایرانی استفاده می کند.

زمان بندی پخش برنامه های این شبکه و حتی چینش برنامه ها از یک الگوی روانشناسی خاص پیروی می کند. به عنوان نمونه بیشترین برنامه های این شبکه در خصوص زنان و دختران، درساعات میانی روز ، که معمولا پدر خانواده در خانه حضور ندارد، پخش می گردد.

تماس های برقراری با این شبکه، عمدتا صوری و سفارشی بوده و معمولا یک شخص با اسامی متعدد با برنامه های مختلف آن صحبت می کند.

ترانه بازدید : 107 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از مشرق، دکتر فرشید طهماسبی استاد دانشکده تربیت بدنی با اشاره به سه عامل خواب، تغذیه و ورزش در افزایش قد اظهار کرد:

کوتاهی قد به ویژه در بین زنان یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها در جوامع امروزی است که برای رفع این مشکل معمولا خانواده‌ها به روش‌های درمانی مختلفی روی می‌آورند، اما آنچه که خانواده‌ها در ارتباط با قد باید بدانند این است که اگر بخواهند در آینده از فرزندان بلند قد برخوردار باشند باید قبل از تولد به فکر آن باشند.

هم‌چنین ژنتیک و محیط نیز در افزایش قد نقش چشمگیری را دارد که خانواده‌ها نباید از این دو عامل نیز غافل بمانند.

 

 

قدبلند

طهماسبی یکی دیگر از عوامل افزایش قد را خواب در ساعت 10 شب عنوان کرد و گفت: از آنجا که اوج ترشح هورمون رشد از ساعت 22 تا 23 شب است به خانواده‌ها توصیه می‌شود حتما به ساعت خواب فرزندان خود در این ساعت توجه ویژه‌ای داشته باشند. در غیر این صورت از ترشح هورمون رشد محروم خواهند بود.

ترانه بازدید : 133 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش ادیان  نیوز، لعیا زنگنه در برنامه تلویزیونی سه ستاره شبکه سه سیما با مطرح کردن سخنانی قابل توجه گفت: در بسیاری از پروژه های سینمایی و برنامه های تلویزیونی با زنان ما که در فرهنگ حضرت فاطمه (سلام الله علیها) رشد کرده اند فاطمه گونه رفتار نمی شود.

 

این بازیگر سرشناس تلویزیون گفت: ما در کشوری بزرگ شده ایم و در فرهنگی رشد کرده ایم که در آن دختر پیغمبر، خصوصیات مادر پیامبر را دارد و در آن جایگاه یک زن هسته ی دین دانسته می شود.

وی با گلایه از اینکه در برخی از برنامه های تلویزیونی و سینمایی آنگونه که دین و اسلام می گوید حرمت زنان ما رعایت نمی شود گفت: من از این موضوع گله دارم که بر اساس اعتقادات دینی ما حرمت زنان و خانمهای مسلمان ما در نظر گرفته نمی شود.

به گزارش دانا؛ زنگنه با تقدیر از مجموعه حراست تلویزیون و سایر نهادهای فرهنگی گفت: در مورد اتفاقی که برای خود من به وجود آمد ایمان پیدا کردم که مجموعه ای به نام حراست ازمسائل اسلامی یکی از مقدس ترین نهادهایی است که باید از آنها قدر دانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من افتخار می کنم که در کشوری زندگی می کنم که رهبر آن از ذریه بانوی بزرگی به نام فاطمه (سلام الله علیها) است.

لعیا زنگنه همچنین با اشاره برخی از مشکلات در حوزه سینما و تلویزیون گفت: بازهم از اعتقادات دینی خود آموخته ام که مزد افراد را بلا فاصله باید بعد از انجام خدمت آنها داد اما متاسفانه در مورد بازیگران این اتفاق بسیار با تأخیر انجام می شود که باعث شده بسیاری از هنرمندان توانمند ما کم رنگ شوند.

ترانه بازدید : 141 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

1- خوردن قهوه.

تحقیقات زیادی كه در اروپا انجام شده نشان داده اند كه مصرف روزانه ی 3 تا 5 فنجان قهوه ، در سنین میانسالی می تواند احتمال بروز الزایمر را در سالمندی تا 65 درصد كاهش دهد.
گری ارنداش محقق دانشگاه فلوریدای جنوبی معتقد است نوشیدن قهوه باعش كاهش كم حافظگی آمیلویید در حیوانات می شود. به همین دلیل توصیه می كند قهوه بنوشید مگر اینكه پزشكتان مصرف آن را برای شما ممنوع كرده باشد.
2- نخ زدن دندان.


سلامت داندانها و لثه های شما شاخص خوبی برای پیش بینی امكان كاهش حافظه در سالهای آتی است.
پژوهش دانشگاه كالیفرنیای جنوبی مشخص شده كه بیماری های دهان و ذندان قیل از 35 سالگی احتمال ابتلا به از دست دادن حافظه را 4 برابر افزایش می دهد.

ترانه بازدید : 128 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

با کادویی که خودتان درست می کنید اورا شاد کنید

 او حرف بزنید و به او بگویید که چقدر برای شما ارزشمند است

در کارهای خانه به او کمک کنید ،با او وقت بگذرانید ، کنارش آشپزی کنید  

هدیه مادر

ترانه بازدید : 104 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

۱. دوستش داشته باشید.

می‌دانم که این خیلی بدیهی است و نیازی به گفتن آن نیست. اما آقایان باید طوری دخترتان را دوست داشته باشید که انگار زندگی‌تان به او وابسته است. چون برای او همینطور است.

امیدوارم که به نظر شما دخترتان زیباترین، باهوش‌ترین و باارزش‌ترین دختر روی زمین باشد اما اگر اینطور نیست، یاد بگیرید که او را اینطور ببینید. عشق یک احساس نیست، یک انتخاب است. اگر شما تصور نکنید که دخترتان (چه هنوز جنینی در شکم همسرتان باشد و چه زنی ۶۰ ساله) فوق‌العاده است، یاد بگیرید که چطور اینطور فکر کنید. لیستی از همه خصوصیات مثبت او که دوست دارید تهیه کنید.

ترانه بازدید : 114 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

اخیرا تحقیقی که در بلژیک صورت گرفته است، بصورت واضحی به این سوال پاسخ داده: بله! ورزش، قبل از اصلی‌ترین وعده‌ی غذایی روزتان، یعنی صبحانه، بر کاهش وزن تاثیرگذار است.

همه‌ی آنچه باید انجام دهید این است که از خواب ناز بیرون بیایید، و به مدت یک ساعت یا همین حدودها ورزشی متوسط یا شدید انجام دهید و پس از آن هم صبحانه‌ای شامل کربوهیدرات میل نمایید.

بر اساس تحقیق مذکور، بنظر می‌رسد که کاهش وزن تنها زمانی صورت می‌پذیرد که شما پیش از صرف صبحانه ورزش کنید، انجام آن تمرینات قبل از ناهار و یا شام، نتایج مشابهی نخواهد داشت.

توضیحی که در این حقیقت نهفته این است که صبح‌ها، پیش از آنکه صبحانه بخورید، بدن شما چربی‌های ذخیره شده را می‌سوزاند و به چربی هایی که چند ساعت پیش مصرف کرده‌اید اتکا نمی‌کند.

ترانه بازدید : 131 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

سفر نوروزی

* به طور کلی هر گونه جواهرات و اشیای قیمتی، جز وسایل سفر محسوب نمی شوند و بهتر است آنها را به همراه نبرید. حمل آنها خصوصا در مکان های ناشناخته می تواند به جهت دزدی های احتمالی برایتان خطرآفرین باشد. گم کردنشان نیز دردسر دیگری است.

 

* کفش نو با خود برندارید. حتی اگر در طول سفر کفش خریدید، بهتر است از آنها استفاده نکنید. چرا که احتمالا پایتان را اذیت خواهد کرد.

 

* کلاهی که برمی دارید فارغ از این که آفتابگیر است یا گرم و پشمی، بهتر است قابل تاشدن بوده و کمترین حجم چمدانتان را پرکند. از برداشتن کلاه های آفتابگیر حصیری و بزرگ جدا خودداری کنید.

 

* یک موچین کوچک در هر سفری نیاز است. چرا که گاه یک تکه کوچک چوب که به دستتان فرو می رود، می تواند تمام روز آزارتان دهد.

 

ترانه بازدید : 129 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

سیب

طبیعت سیب شیرین گرم و تر است.

سیب یکی از بهترین پاک کننده های معده و مقوی معده و قلب می باشد. خوردن سیب در سحرگاهان، علاوه بر پاکسازی معده باعث افزایش اشتها می شود.

سیب موجب کاهش حرارت درون شده و برای گرم مزاجان و درمان تب مفید می باشد.

سیب در کاهش سموم بدن و لینت مزاج نقش موثری دارد.

مصرف متعادل و منظم سیب بواسطه رطوبتی که دارد، موجب لطافت پوست می شود.

سیب مقوی مغز و اعصاب است ولی زیاده روی در مصرف آن (بویژه سیب بهاره) درد عصب در پی دارد.

پیامبر خدا (ص) خوردن سیب در سحرگاهان را موجب طولانی شدن عمر می دانند. در نزد اقوام مختلف نیز سیب نماد طراوت، جاودانگی و سلامتی است

ترانه بازدید : 131 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

سرعت اینترنت یکی از عوامل رضایت کاربر از وبگردی محسوب می‌شود. با اینکه سرعت اینترنت در بیشتر مواقع از طرف سرویس‌دهنده تعیین می‌شود، اما کاربر نیز می‌تواند به کمک ترفندهایی سرعت اینترنت خود را تا ۲۰٪ افزایش دهد. در این قسمت از سری «کوتاه اما کاربردی» با یکی از ترفندهای افزایش سرعت اینترنت آشنا خواهیم شد.

مایکروسافت نزدیک به ۲۰٪ از پهنای باند اینترنت کاربر را برای فعالیت‌هایی مانند بروز رسانی ویندوز رزرو کرده است. شما می‌توانید این ۲۰٪ را به پهنای باند خود بازگردانید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام نخست: بر روی استارت کلیک کرده و Run را اجرا نمایید.

گام دوم: در پنجره Run، عبارت gpedit.msc را تایپ نموده و کلید اینتر را بفشارید. با این دستور، پنجره ویرایش پالیسی‌های ویندوز باز خواهد شد.

گام سوم: در پنجره پالیسی، مسیر زیر را دنبال کنید:

Local Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates

ترانه بازدید : 117 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

خواب در طول شب فقط شش ساعت است

تعداد کمی از نوزادان سرتاسر شب را می‌خوابند. بیشتر نوزادان در دو ماه اول تولد بطور تقریبی 12 تا 18 ساعت می‌خوابند و از حدود 9 ماهگی به بعد است که در طول شب بیدار نمی‌شوند. البته منظورم از «طول شب» یعنی تنها پنج تا شش ساعت پشت سر هم.

شماره 2:
دستیار خواب کودک خود هستید.

وقتی کودک را عادت می‌دهید تا با تکان دادن به خواب رود، دیگر نمی‌تواند خودش به تنهایی بخوابد. زمانی که گریه می‌کند دو واقع از دستیار خواب خویش کمک می‌خواهد. شما را می‌گویم. زمانی که حس می‌کنید کودک خواب آلوده است، او را در تخت قرار دهید. بدین ترتیب کم کم یاد می‌گیرد که چگونه خود را آرام کرده و حتی اگر نصفه شب از خواب بیدار شود نیز می‌تواند به تنهایی بخوابد.

ترانه بازدید : 123 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

رژیم نگیرید

رژیم غذایی سالم برای زنان به معنای کمتر خوردن نیست ؛ بلکه رژیمیست که سرشار از مواد مغذی جهت جایگزینی کالری باشد و بتواند تمام روز شما راسیر نگه دارد .این مهم است چراکه کم کردن غذا باعث کاهش متابولیسم بدن می شود و سیگنالی به بدن می فرستد کخ می گوید : " من اینجا گرسنه ام " و بدن شما با کاهش سرعت سوخت و ساز ، به آن پاسخ می دهد تا ذخایر انرژی موجود را حفظ کند !

بدتر از آن ، اگر کمبود مواد غذایی ادامه یاید ، بدن شما شروع به سوزاندن بافت عضلانی می کند و این موجب ایجاد دشمنی به نام چربی داخلی می شود؛این متابولیسم شما کندتر کرده و چربی در مناطق بیشتری گسترش می یاید .

ترانه بازدید : 198 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (0)

حرکات قدرتی

با این حرکات چربی‌سوز کمی فعالیت بدنی‌تان را ارتقاء بخشیده و همزمان به بدنتان شکل دهید. این تمرینات همزمان هم برایتان چربی‌سوزی می‌کند و هم بدنتان را فرم می‌دهد.

برای هر یک از عضلات دست‌ها، پاها و شکم حرکتی را انتخاب کرده و آن را در 3 ست انجام دهید. انجام چهار مرتبه در هفته این تمرینات نتیجه دلخواهتان را به همراه خواهد داشت.

دست‌ها: پرس ‌پشت‌بازو

با زانوهای خم بنشینید، پاهایتان روی زمین قرار گیرد، دست‌ها کنار ران‌ها قرار گیرند (انگشت‌ها رو به مقابل). لگن را طوری بلند کنید که بدنتان شکل میز به خود گیرد، طوریکه شانه‌ها بالای دست‌ها، ران‌ها و میان‌تنه نیز موازی با زمین باشند. پای چپ را بلند کنید؛ قوزک پای چپ را روی زانوی راست صلیب کنید.

آرنج‌ها را خم کرده، باسن‌تان را نزدیک زمین کنید؛ پشتتان را به سمت بالا پرس کنید، طوریکه آرنج‌ها صاف شده و پشت‌بازوها درگیر شوند. 10 تکرار انجام دهید، سپس پا را عوض کرده و برای سمت مخالف تکرار کنید.

ترانه بازدید : 125 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

1. قهوه ممنوع

همه ما می دانیم خوردن قهوه باعث می شود بتوانیم بیشتر بیدار بمانیم. بنابراین وقتی می گوییم قهوه نخورید تا بتوانید صبح ها راحت تر از خواب بیدار شوید ممکن است تعجب کنید! مگر قرار نبود قهوه بیدارمان کند؟ پاسخ شما این است: در کوتاه مدت این روش جواب می دهد اما با طولانی شدن مدت استفاده از قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار نتیجه ای کاملا برعکس می گیرید! حتی ممکن است بی خوابی های مداوم را هم به دنبال داشته باشد.

برای توجیه این اتفاق باید بدانید وقتی قهوه می نوشید در بدنتان چه می گذرد: غدد فوق کلیوی شروع می کنند به آزاد کردن هورمون کورتیزول، هورمونی وابسته به استرس که باعث می شود بدنتان احساس کند اتفاقی در جریان است و باید بیدار بماند اما به مرور زمان وقتی بدن به این مقدار از کورتیزول عادت کند مشکل خواب آلودگی شما هم شروع می شود. خستگی غدد فوق کلیوی از این دریافت مکرر مشکل خیلی از آدم هایی است که سرشان شلوغ است و خودشان را به قهوه مهمان می کنند!

ترانه بازدید : 160 جمعه 20 دی 1392 نظرات (0)

برای رسیدن به پاسخ، لازم است در سه محور بحث کنیم:

1. معنای بلوغ و رشد

2. منظور از بلوغ روانی و جسمی

3. فرق بین آن دو

بلوغ از "بَلغ" در لغت به معنای رسیدن به انتهای مقصد است. اعمّ از آن که مقصد مکان باشد یا زمان یا امرى معیّن و البته گاهى نزدیک شدن بمقصد مراد است هر چند به آخر آن نرسد.

مراد از بلوغ، رسیدن فرد به سنین اوان ازدواج است و کلمه "رشد" به معناى پختگى و رسیده شدن میوه عقل است، به خلاف غى که‏ معناى خلاف آن را دارد.

اما در اصطلاح عرف و شرع وقتی گفته می شود بچه بالغ شد؛ یعنی محتلم شد و تکلیف بر عهده اش آمد پس او بالغ است.

ترانه بازدید : 92 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

برای آموزش زبان دوم عجله نکنید
 دو زبانه بودن از بدو تولد تا 2 تا 3 سالگی گاه باعث کند شدن فرایند صحبت کردن کودک می‌شود. بهتر است در شروع زبان اول آموزش پایه کامل شود و ذخیره لغات کودک به شکل نسبی کامل شده و بعد زبان دوم آموزش داده شود ولی اصل، توجه به میزان هوش و توان یادگیری کودک است یعنی از کودکی به کودک دیگر اين مسئله متفاوت است. فشار روی یادگیری گاه کودک را از لحاظ یادگیری زبان دچار مشکل کرده و اختلال تکلم ایجاد مي‌کند. حضور کودک در مهدهای کودک و پس از اجتماعی شدن او یعنی بعد از 3/5 سالگی می‌تواند فرایند یادگیری را تسهیل کند. می‌توان همزمان با شروع مهدکودک، آموزش زبان دوم را، آن هم به طورغیرمستقیم آغاز کرد و آموزش مستقیم را با شروع مدرسه ادامه داد.

چه موقع به خواندن فکر کنید
پس از 2 سالگی علاقه کودک به کتاب‌های مصور افزایش می‌یابد و البته شنیدن قصه از سوی دیگران برایش جذاب‌تر می‌شود. ادامه این تمایل با تشویق، حمایت و مدیریت خانواده و اطرافیان و گروه دوستان می‌تواند باعث تمایل شدید و ایجاد عادت به عمل مطالعه شود. مطالعه در کودکی و افزایش خزانه لغات در مراحل بعدی به خصوص یادگیری زبان دوم تاثیر بسزایی دارد.

موسیقی دوست دارد یا نه؟
 آموزش موسیقی به هوش، تمایل، مهارت و علاقه کودک بستگي دارد و اجبار هیچ نقشی در توانمندی یا خلاقیت کودک ایجاد نمی‌کند. براساس بسیاری از تحقیقات، درك موسیقی از دوران پیش از تولد آغاز می‌شود اما دریافت علائم صوتی و واکنش‌های ناشی از آن با پدیده‌ای به نام «ادراک موسیقی» تفاوت دارد و آن زمانی است که کودک قادر به تحلیل و تفکیک صدا‌ها و آوا‌هاست ولی از حدود 4 سالگی می‌توان برای سنجش توانایی و مهارت کودک، او را در محیط‌های آموزشی قرار داد تا در این فرایند تجربی، میل و توان واقعی او را کشف و پس از آن با مدیریت، او را در مسیری درست به رشد و پویایی نزدیک کرد.

کودک و موسیقی

ترانه بازدید : 89 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

خواص داروئي:
شلغم از نظر طب قديم ايران گرم و تر است
خواص شلغم آنقدر زياد است كه مي توان گفت اين گياه براي هر دردي درمان است و اگر مردم مي دانستند كه اين گياه چقدر فايده درد تمام باغچه هاي خانه خود را شلغم ميكاشتند و هر روزه از آن استفاده مي كردند .
1)شلغم مقوي است
2)شلغم اشتها آور است
3)شلغم ضعف جنسي را درمان كرده و اسپرم را زياد مي كند
4)شلغم سرفه را تسكين مي دهد
5)ترشي شلغم بهترين نوع ترشي است زيرا مقوي معده و روده ها و اشتها آور است
6)آب شلغم قند خون را پائين مي آورد
7)تخم شلغم را اگر سرخ كرده و بخوريد براي ضعف جنسي موثر است
8)اگر گلو درد داريد آب پخته شلغم را قرقره كنيد
9)خوردن آب شلغم درمان كننده جوش صورت است
10)آنهايي كه حافظه ضعيف دارند حتما بايد شربت بخورند زيرا ثابت شده است كه شلغم حافظه را تقويت مي كند
11)شلغم شب كوري را درمان مي كند

دارو

ترانه بازدید : 150 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

شیر

  • براي اينكه پوست شما ملايم شود يك تكه پارچه پنبه اي را در شير بخوابانيد تا خوب خيس بخورد آنگاه آنرا روي صورت خود بكشيد و بگذاريد به مدت نيم ساعت روي پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب بشوريد.
  • يك قاشق چاي خوري نمك را در دو قاشق سوپ خوري شير بريزيد و به هم بزنيد. هنگام خواب به صورت خود بماليد اين كار پوست صورت شما را فوق العاده نرم و ملايم مي كند.
  • براي روشن تر كردن پوست صورت دو عدد مغز بادام در داخل شير بريزيد و هنگام خواب به صورت خود بماليد.
  • براي كم كردن اثر لك هاي سفيد و روشن پوست دو عدد دو عدد نخود را در شير بخيسانيد بهتر است نخود ها را بكوبيد سپس آنرا از شب بگذاريد تا صبح خوب خيس بخورد. صبح روز بعد آنرا صاف كنيد و مقدار كمي پودر زرد چوبه و دو الي سه قطره آبليمو به آن بيفزاييد. آنگاه حاصل را به صورت خود بماليد و بگذاريد به مدت نيم ساعت بماند. حال مي توانيد صورت خود را بشوييد.
  • براي شفافيت پوست يك قاشق سوپ خوري شير را با يك قاشق چايخوري هويج و يك قاشق چايخوري آب پرتقال و يك قاشق چايخوري عسل آب شده مخلوط كنيد. آنها را روي صورت خود بماليد و بگذاريد مدت 15 دقيقه در همين وضعيت بماند.
  • يكي ديگر از ماسك هايي كه پوست را صاف و نرم مي كند به اين صورت تهيه مي شود. يك قاشق چايخوري آب ليمو شيرين و يك قاشق چايخوري كوبيده مغز كدو را با نصف قاشق چايخوري خامه مخلوط كنيد. در پايان چند قطره گلاب اضافه كنيد. ماسك شما حاضر است. آكنون آن را روي صورت خود بماليد و بگذاريد 20 دقيقه در همين وضعيت بماند.
ترانه بازدید : 115 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
بسیاری از والدینی که صاحب دوقلو و یا چند قلو می شوند از این مسئله که چگونه آنها قادر خواهند بود تا هویت فردی نوزادان خویش را پرورش دهند در حیرتند. آن هم زمانی که تجارب و محیط زندگی آنها کاملا مشابه یکدیگر بوده و بویژه زمانی که دوقلوی یکسان باشند. در حال حاضر دوقلوهای بزرگسالی وجود دارند که کاملا مشابه یکدیگر لباس پوشیده و قابل تشخیص نیستند. بعضی از والدین بر این باورند که این نوع سبک زندگی مانع از شکلگیری هویت و شخصیت فردی دوقلوها می شود.


  فردیت و شخصیت چیزی نیست که والدین آن را به کودک داده یا برای او انجام دهند. دوقلوها، سه قلوها و حتی بیشتر از آن هویت و فردیت جداگانه دارند زیرا از نظر فیزیکی بدن و مغز آنها از یکدیگر جدا است. خانواده ها می توانند تا فردیت چند قلوهای خود را پنهان کرده یا بالا ببرند اما نیازی نیست تا آن را خلق کنند.


بعضی از والدین صاحب چند قلو از اینکه در سالهای اولیه زندگی نوزادانشان نمی توانند توجه فردی به هر یک از آنها داشته باشند. باید خاطر نشان کنیم، در هر زمان که والدین پوشک نوزادانشان را تعویض می کنند یا به آنها غذا داده و با آنها صحبت می کنند در حقیقت نسبت به آنها توجه فردی نشان داده اند. هر کودکی قادر است تا به کمک احساس خود این تجربیات را دریافت کرده و در حافظه شخصی خود ذخیره کند.

2قولو

ترانه بازدید : 109 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

1- فرزندتان را به پشت بخوابانید.

۲- روی صورتش را با قنداق یا پتو یا ملحفه نپوشانید.

۳- فرزندتان را روی تخت هایی که لبه های بدون حفاظ دارند نخوابانید. افتادن طفل از تخت می تواند خطرات جدی ای را برای او به دنبال داشته باشد.

۴- اگر تخت فرزندتان جداست، دور نرده هایش کوسن های نرمی قرار دهید که مبادا به سر شیرخوار ضربه وارد شود.

۵- تشک تخت شما یا فرزندتان باید دقیقا اندازه تختش باشد، زیرا فاصله اندک بین لبه تخت با تشک ممکن است دست یا پای کودک را در این فضا گیر بیندازد. حتی کودکان خردسال هم نمی توانند خود را راحت از این تله نجات دهند.

۶- فرزندتان را تنها روی تخت خودتان رها نکنید و به کارهای دیگر بپردازید.

۷- اگر فرزندتان پیش شما می خوابد هیچ گونه ماده مخدر یا روانگردانی، حتی سیگار و یا قرص خواب آور مصرف نکنید، زیرا ناهوشیاری شما ممکن است باعث شود حین خواب فرزندتان را خفه کنید. اگر به هر دلیلی مجبورید از این مواد استفاده کنید، فرزندتان را پیش خودتان نخوابانید. هنگامی که نوزاد می‌خوابد از گرم‌گردن بیش از حد اتاق خودداری کنید، از لباس‌های سبک برای نوزاد استفاده کنید و درجه حرارت اتاق را در حد مطبوع نگه دارید

ترانه بازدید : 145 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

ليموترش نور چشم را زياد مي‌كند، از طاسي سر جلوگيري و موهاي سر را تقويت مي‌كند.
اسيدهاي موجود در ليموترش از بين برنده اسيد اوريك است كه خون را رقيق و دستگاه هاضمه و دستگاه ادراري را ضد عفوني مي‌كند.
مصرف آبليمو به مقدار زياد، باسيلهاي تبي تيفوئيد (حصبه) و اسهال خوني را كشته و نابود، تب را از بين ‌برده و تنگي نفس را درمان مي‌كند. بيماري‌هاي رماتيسم، مرض قند، غلظت خون، ناتواني جنسي، زكام، سرماخوردگي، ذات الريه، گلودرد، تب خال با آب ليمو معالجه و نيز زهر حشرات را درمان مي‌كند.
آبليمو ضد درد بوده و دردهاي كليه و شكم را تسكين مي‌دهد.
آبليمو ضد تيفوس، سرخك، آبله مرغان و مخملك است. همچنين معده را درمان و سنگهاي كبدي و چربي زياد را از بين ‌برده و آبهاي اضافي بدن را دفع مي‌كند.

لیمو

ترانه بازدید : 143 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

رسول اکرم (ص) فرمود دردها سه چیز است و داروها سه چیز ام دردها خونست وزرد ابست و بلغم داروی خون حجامت است و داروی بلغم حمام است و داروی زرد اب راه رفتن است امیر المومنین (ع) فرمود نیکو خانه ایست حمام که در ان از اتش دوزخ یاد می شود و چرک بدن را می برد داخل حمام مشو مگر در شکم تو طعامی باشد که حرارت معده را فرو می برد و ان بدن را نیرو میدهد اگر خواهی گوشت بدنت زیاد شود بعد از چیزی خوردن بحمام رو و اگر خواهی کم شود ناشتا رو .از خوردن اب سرد و خربزه در حمام دوری کن که معده را فاسد می کند و اب سرد بتونرسد که بدن را ضعیف میکند در غیر مستراح بول مکن که امیر المومنین فرمود بول کردن در غیر مستراح حمام تولید فقر میکند و مسواک در حمام مرض دندان می اورد هنگام ورود به حمام مشت اب گرمی بر سر بریز و هنگام خروج پای خود با اب سرد بشو که موجب ارامش شود سرهای خود را با صدر بشوئد که ان را هر فرشته مقرب و هر پیغمبری تقدیس کرده که این کار باعث می شود شیطان هفتاد روز دوره او نگردد هر کس برای جمعه غسل کند برای او ما بین دو جمعه امرزیده شده و برای او در قبرش نوری باشد و به ان میزان ثواب سنگین می برد.

http://fa.parsiteb.com

ترانه بازدید : 82 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (1)

قبل از خوردن غذا دهان خود را با آب بشوييد يا قبل از خوردن غذا يک ليوان آب بنوشيد اين کار دهان شما را خيس کرده و خوردن غذا را براي شما آسان تر خواهد کرد.

به گزارش افکارنيوز، يکي از مشکلاتي که براي دهان و دندان شما ممکن است رخ دهد خشکي داخل دهان است.

خشکي دهان جويدن و قورت دادن غذاها را سخت مي کند. اين مشکل در هواي گرم براي شما ممکن است خيلي بيشتر رخ دهد پس بايد راه هاي رفع آن را بلد باشيد.

- براي حل اين مشکل مي توانيد نصف يک قاشق چاي خوري را در يک ليوان آب حل کرده و سپس چندين بار دهان خودتان را با محلول آن بشوييد.

اين کار باعث مي شود دهان شما طروات خاصي بگيرد.

- مايعات را فراموش نکنيد تا دهانتان هيچگاه خشک نشود. اگر زياد دچار اين مشکل مي شويد حتما روزانه از 6 يا 8 ليوان آب استفاده کنيد. درنبود آب مي‌توانيد از اب ميوه هاي تازه استفاده کنيد.

- از مصرف داروهايي که مي توانند دهان شما را خشک کنند پرهيز کنيد. قبل از دريافت داروها از پزشک خود درخواست کنيد اين قرص يا داروها را براي شما تجويز نکنند.

همچنين از مصرف خودسرانه دارو خودداري کنيد.

- استعمال سيگار را کنار بگذاريد تا ديگر دهنتان خشک نشود.

آن کساني که از سيگار استفاه مي کنندمي توانند براي رفع مشکل خشکي دهان از سبزي‌هاي تازه استفاده کنند. 

http://afarineshdaily.ir 

ترانه بازدید : 136 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

ورزش صدا
این فعالیتی است که بسیاری از والدین آن را انجام می‌دهند بدون آن که بدانند این کار چقدر برای کودک مفید است.بسیاری از والدین هنگام عوض کردن پوشک،حمام یا بازی با کودک خود حرف می‌زنند.این کار به کودک کمک می‌کند تا بفهمد این صدا از دهان فردی – پدر یا مادر- خارج می‌شود علاوه بر این می‌توانید پیوسته اسم او را صدا کنید،در ابتدا او به صدای شما پاسخی نمی‌دهد اما رفته رفته هر گاه او را صدا کنید عکس‌العملی از او خواهید دید.فعالیتی که شما می‌توانید در این رابطه انجام دهید این است که سعی کنید هر گاه کسی اسم نوزاد شما را صدا می‌زند،او را به سمت صدا برگردانید.این فعالیت باعث تحریک و پرورش حس شنوایی کودک می‌شود.

 

ورزش بینایی
چند اسباب بازی با رنگ‌های جذاب برای بازی کودک بخرید متوجه خواهید شد،هر گاه، کودک با این اسباب بازی‌های رنگارنگ بازی می‌کند لبخند می‌زند یا به نوعی احساس رضایت خود را نشان می‌دهد.برای تقویت حس بینایی،کتاب‌های مخصوص نوزادان، با رنگ‌های شاد بخرید. هنگام لباس پوشیدن،چند دست لباس در رنگ‌های مختلف جلوی کودک بگذارید،اجازه دهید خودش رنگ دلخواهش را انتخاب کند و حتما همان لباس را بپوشد.این روشی است که کودک به وسیله آن رنگ‌ها را می‌شناسد.

ترانه بازدید : 139 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

خواص کنجد

کنجد زیاد کننده زور و عامل طول عمر است. غذایی که بر هر دارویی ترجیح دارد،کنجد است که تقریبا" بیشتر مواد مورد نیاز سا ختمانی بدنی را دارد . لذا یک غذای قیمتی و پر ارزش برای انسان متمدن است . دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد . قوت،جوانی وتعادل زندگی و صحت را به انسان می بخشد . کنجد برای زن،مرد،کوچک و بزرگ برای ادامه ی حیات و طول عمر مفید است.

اثر آن در تعویض سلولهای کهنه ی بدن،بسیار سریع است و در تسهیل فکر عمل آن قابل تحسین است

و در رفع آلامی مانند :سرطان،سل و کم خونی کم نظیر می باشد .

در زندگانی جدید که فکر بشر بیش از سایر اعضای بدن او به کار می رود،کنجد از نان واجب تر است.

خواص

ترانه بازدید : 125 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

شکل گیری عقاید ونگرش های غلط جنسی
محصولات هرزه نگاری، به صورت اغراق آمیز و غیرواقعی رابطه جنسی را نشان می دهند؛ در نتیجه باعث می شود کودک و نوجوان، که هنوز نگرش و اطلاعاتی نسبت به امور جنسی ندارد، به صورت کامل این عقاید و باورهای غلط را قبول کند و در واقع این تصاویر و محتوا را به عنوان الگوی درست رابطه جنسی بپذیرد. بنابراین در بزرگسالی و در برخورد با واقعیت رابطه جنسی، دچار مشکل خواهد شد.

 بلوغ جنسی زودرس
هنگامی که کودک با تصاویر و محرک های مختلف جنسی زودتر از سن مناسب خود برخورد کند، امکان بلوغ جنسی زودرس وجود دارد. این بلوغ جنسی زودرس گرچه برای پسربچه ها خوشایند است، در هر حال می تواند برای هر دو جنس آسیب ها و مشکلات فراوان خاص خود را ایجاد کند مانند انجام رفتارهای جنسی زودهنگام، بروز هیجانات منفی ناشی از تغییرات بدنی، طرد توسط همسالان، انتظارات بیش از حد اطرافیان و والدین و ...

در معرض خشونت و تجاوز جنسی قرار گرفتن
برخی افراد بزرگسال که دچار انحرافات جنسی هستند، ممکن است از تصاویر و فیلم های محرک جنسی به طرق مختلف استفاده کنند، که هدفشان تحریک و فریب کودکان و نوجوانان است. از سویی تماشای این تصاویر باعث می شود کودک و نوجوان بیشتر در معرض برقراری رابطه جنسی قرار گیرد، که نتیجه آن خشونت و تجاوز جنسی خواهد بود. گزارش ها نیز نشان می دهد متجاوزین جنسی از تصاویر برای تحریک کودکان و همچنین متقاعدسازی و بازداری احساسات آنان استفاده می کنند.

ترانه بازدید : 113 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، روند مرگ در موجودات زنده از جمله انسان بسیار کند بوده و از سلولی به سلول دیگر گسترش پیدا کرده و سرانجام تمام بدن را در بر می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، مطالعه مرگ بر روی موجودات زنده بسیار دشوار است و هیچ انسانی حاضر به داوطلب شدن در آزمایشی که سرانجامی جز پایان حیات و مرگ ندارد، نیست.
در حال حاضر بیشتر تحقیقات در حوزه مرگ بر روی کرم‌ها متمرکز شده است، چراکه مکانیسم مرگ این موجودات بطور شگفت‌انگیزی با مکانیسم مرگ پستانداران شباهت دارد. زمانی که کرم می‌میرد، گسترش مرگ در تمام بدن موجود به شکل نور آبی فلورسانت ناشی از نکروز یا مسیر مرگ سلولی در زیر میکروسکوپ براحتی قابل مشاهده است و این مسأله یکی از ویژگی‌های قابل توجه کرم‌ها محسوب می شود.

 

ترانه بازدید : 133 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

سير
سير، منبع پتاسيم است به طوري كه با خوردن 100گرم از آن 620 ميلي گرم از اين ماده معدني دريافت مي‌شود. علاوه بر اين سير منبع سلنيوم و روي است به همين دليل به سير خاصيت ضدباكتريايي و ضدويروسي را نسبت مي‌دهند.
مارچوبه
يادتان باشد كه خوردن 5 ساقه مارچوبه، تامين‌كننده نياز روزانه به اسيد فوليك است پس خانم‌هايي كه قصد باردارشدن دارند بهتر است آن را در سبد روزانه‌شان بگنجانند. در ضمن، مارچوبه تركيب‌هايي دارد كه از بروز نفخ در بدن جلوگيري مي‌كند بنابراين اگر زياد نفخ مي‌كنيد بهتر است مارچوبه را در برنامه غذايي روزانه‌تان بگنجانيد.
فلفل دلمه‌اي
در صورتي كه نوع رنگي اين سبزي‌ به مصرف برسد بتاكاروتن فراواني دريافت خواهد شد. همچنين فلفل دلمه‌اي منبع عالي ويتامين C است به طوري كه با خوردن 100 گرم از آن 140 ميلي‌گرم از اين ويتامين دريافت خواهد شد.

پياز
پياز سرشار از كوئرستين تركيبي در خانواده فلاونوييد‌هاست كه خاصيت آنتي‌اكسيداني دارد. به اين دليل دريافت آن از بروز بيماري‌هاي قلبي جلوگيري مي‌كند و احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان مثانه در سيگاري‌ها را به حداقل مي‌رساند.

 

ترانه بازدید : 100 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

زباله

آمریکا

بنابر مطالعات صورت گرفته، 30 درصد از کل مواد غذایی تولید شده در آمریکا به ارزش 48.3 میلیارد دلار در سال دور ریخته می شوند. افزون بر این، ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می دهند، نیمی از آب مصرف شده برای تولید این مواد غذایی نیز هدر می رود.

انگلیس

زباله‌های غذایی همچنان یکی از موضوعات و نگرانی‌های اصلی زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی در انگلیس محسوب می شود. سالانه هفت میلیون تن مواد غذایی به ارزش بیش از 10 میلیارد پوند در این کشور دور ریخته می شوند که میانگین 480 پوند برای هر خانواده در سال را نشان می دهد.

کانادا

شهروندان کانادایی در میان مردمی قرار دارند که تغذیه خوبی داشته، اما میزان مصرف آنها به حدی است که میلیاردها دلار زباله غذایی در سال تولید می کنند. ارزش سالانه زباله‌های غذایی مردم کانادا حدود 27 میلیارد دلار برآورد شده است.

آلمان

بنابر مطالعه صورت گرفته توسط دانشگاه اشتوتگارت در سال 2012، خانواده‌ها، صنایع، خرده فروشی‌ها و بخش تامین غذا و پذیرایی در آلمان، سالانه 11 میلیون تن زباله غذایی تولید می کنند.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
آسمان هفتم مطالب روانشناسی نوآوری مطالب عرفانی مذهبی آسمان عکس آشپزی دکوراسیون
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 805
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 91
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 173
  • باردید دیروز : 159
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 709
  • بازدید ماه : 541
  • بازدید سال : 29,273
  • بازدید کلی : 221,690