loading...
سایت سرگرمی و تفریحی آسمان
ترانه بازدید : 186 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)

سیب زمینی

جلوگیري از ترك خوردن سیب زمینی:
اگر می خواهید هنگام پختن، سیب زمینی شما ترك نخورد، قبل از پختن قدري کره یا روغن روي سیب زمینی
بمالید. نه تنها ترك نمی خورد، بلکه طعم بهتري هم پیدا می کند.
رفع پلاسیدگی سیب زمینی:
اگر سیب زمینی خام شما بر اثر گذشت زمان یا هر علت دیگر نرم و پلاسیده شده است، آنها را بمدت نیمساعت درون آب سرد بریزید. دوباره سفت شده و تازگی خود را باز خواهد یافت.
روش پخت سریع سیب زمینی
براي اینکه سیب زمینی ها سریعتر پخته شود یک جسم نوك تیز داخل آن فرو کنید. تا سوراخ شود، سپس داخل آب جوش سیب زمینی ها را بپزید سریعتر پخته می شود.

ترانه بازدید : 120 سه شنبه 12 شهریور 1392 نظرات (0)

چند نکته در مورد رب گوجه فرنگی
1- متأسفانه بسیاري از خانمها بعد از خردکردن گوجه براي درست کردن رب، آب سفید آن را دور می ریزند، تا رب
آنها قرمزتر شود. در صورتی که کار بسیار اشتباهی است. چون تمام املاح معدنی لازم براي بدن داخل همان آب سفید است در
ضمن همین آب سفید مانع فاسد شدن رب می شود.
-2 براي اینکه رب شما قرمز شود آب گوجه را داخل ظرف استیل بجوشانید.
-3 روي ظرف رب کمی روغن آب شده بریزید تا دیگر کپک نزند.

درست کردن رب

ترانه بازدید : 145 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)

سوپ

برای شش نفر

شير نصف ليتر
مرغ نصف سينه
ذرت آب‌پز نصف پيمانه
خامه دو قاشق غذاخوري
فلفل‌دلمه‌اي و پياز هر كدام يك عدد
هويج سه عدد
جو يك پيمانه
قارچ چهار عدد
جعفري خرد شده به ميزان لازم
ادويه‌ (نمك، فلفل و آويشن) به ميزان لازم
آبليمو به ميزان لازم

ترانه بازدید : 139 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)

چگونه پسته‌هاي سفت و دربسته را باز كنيد؟

بعضي از پسته‌ها، باز نيستند و فقط روزنه اي كوچك براي باز شدن دارند كه به جاي باز كردن اين پسته ها با دندان يا ناخن، مي توانيد از اين روش استفاده كنيد: نصف پوست پسته ديگري را برداريد و در داخل روزنه خيلي كوچك قرار داده، مانند كليد بچرخانيد، پسته به‌راحتي باز خواهد شد.

 چگونه پوسته تخم‌مرغي را كه داخل ظرف تخم‌مرغ افتاده، جدا كنيد؟

بسيار پيش مي آيد كه هنگامي‌كه تخم‌مرغي را در ظرفي مي‌شكنيد، تكه كوچكي از پوسته تخم‌مرغ داخل ظرف بيفتد؛ در اين حالت، اگر آن را با انگشت يا قاشق برداريد، ممكن است به دليل ليز بودنِ تخم‌مرغ، امكان پذير نباشد. براي اين كار قبل از برداشتن تكه پوسته تخم‌مرغ، انگشت خود را با آب مرطوب كنيد و به پوسته اي كه داخل ظرف افتاده بزنيد. با اين روش پوسته به انگشت‌تان مي چسبد و مي توانيد به راحتي آن را برداريد.

 

ترانه بازدید : 122 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (0)

ترشی

1. انواع ميوه‌هايي كه در ترشي استفاده مي‌كنيد سالم و بدون لك باشد و در سركه پخته شود.
2. شيشه‌هاي كوچك دهان گشاد، بهترين انتخاب ظروف براي ترشي و شور مي‌باشد، زيرا زماني كه شيشه را باز مي‌كنيد در مدت زمان كوتاه مصرف مي‌شود.
3. سبزيجات و صيفي‌جات را پس از شستن كاملاً خشك كنيد، زيرا آب باقي‌مانده در سبزيجات و صيفي‌جات باعث كپك زدن ترشي و شور مي‌شود.
4. زماني كه سركه را به مواد ترشي اضافه مي‌كنيد بايد كاملاً روي مواد را بپوشاند. براي تهيه شور نيز آب شور بايد روي مواد را بپوشاند.
5. در ظرف ترشي و شور را محكم ببنديد كه هوا وارد آن نشود.

ترانه بازدید : 132 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (0)

جوش شيرين
آيا كاغذ ديواري منزل شما كثيف به نظر مي‌رسد؟ براي تميز كردن آن، دو قاشق سوپ‌خوري جوش شيرين را در يك ليتر آب حل كنيد و يك تكه پارچه يا اسفنج را با اين محلول مرطوب كنيد و كاغذ ديواري را پاك كنيد. براي از بين بردن لك‌هاي چربي از روي كاغذ ديواري، يك قاشق سوپ‌خوري جوش شيرين را با يك قاشق چاي‌خوري آب مخلوط كنيد تا خميري به دست آيد. سپس اين خمير را روي لك بماليد و به مدت 5 الي 10 دقيقه صبر كنيد سپس با يك اسفنج نمناك روي آن بماليد تا خمير و لك پاك شود.

کاغذ دیواری

ترانه بازدید : 1991 چهارشنبه 06 شهریور 1392 نظرات (0)

چندین روش برای خشک کردن میوه ها وجود دارد که معمول ترین و ابتدایی ترین روش خشک کردن میوه استفاده از  آفتاب است. در این روش میوه را نصف یا خرد کرده و به مدت چند روز در فضای بیرون و در معرض نور آفتاب قرار  می دهند.

یکی دیگر از روش های خشک کردن میوه، خشک کردن با جریان هوا می باشد که ترکیبی از جریان هوا و حرارت کم است، این کار معمولاً در فر انجام می شود. نوع دیگر، خشک کردن با شکر است که با خیساندن یا جوشاندن میوه در یک شیره شکری انجام می شود. روش سرخ کردن یکی دیگر از بهترین روش ها برای خشک کردن میوه های پر نشاسته و کم رطوبت مثل موز است.

میوه خشک شده

 

ترانه بازدید : 127 دوشنبه 04 شهریور 1392 نظرات (0)

گردگیری

دستمال مرطوب بچه: خواه باور كنيد يا نه، برخي از دستمال مرطوب‌هاي بچه را مي‌توان به عنوان دستمال گردگيري يا كهنه مخصوص تميز كردن استفاده كنيد.
تكان دادن هر چند وقت يكبار كيبورد كامپيوتر راه خوبي براي رهايي از گرد و غباري كه در زير آن و در بين كليدها جمع شده، مي‌باشد. دقت كنيد كه قبل از تميز كردن كامپيوتر را خاموش كنيد يا از پريز بكشيد. اما اين فقط نيمي از كار شما را انجام مي‌دهد. از يك دستمال بچه براي پاك كردن كثيفي، مايعات ريخته شده و خشك شده روي كليدها استفاده كنيد.
نرم كننده لباس: اگر از نشستن گرد و غبار به روي صفحه تلويزيون يا ديگر سطح‌هاي پلاستيكي پس از تميز كردن مكرر خسته شده‌ايد، راه ساده‌اي براي رهايي از آن وجود دارد، دستمال را با كمي نرم كننده مرطوب كنيد و گردگيري كنيد.

ترانه بازدید : 151 دوشنبه 04 شهریور 1392 نظرات (0)

ته دیگ کاهو: ته دیگ كاهو معمولاً با باقالا پلو و سبزی پلو سرو می شود. به این صورت که چند برگ جوان کاهو را در تهِ قابلمه بگذارید و برنج آبکش شده باقالا پلو را روی آن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا برنج دم بکشد. این ته دیگ بسیار خوشمزه است و ارزش امتحان کردن دارد.
ته دیگ سیب زمینی: ته دیگ سیب زمینی، ته دیگ بسیار ساده و خوشمزه‌ای است. سیب‌زمینی‌ها را به صورت لایه‌های نازک ببُرید و در تهِ قابلمه بگذارید تا با دم کشیدن غذا، آن هم برشته شود. ته دیگ سیب زمینی با انواع ماکارانی بسیار خوشمزه می‌شود. برای داشتن نوع جدیدی از ته دیگ سیب زمینی می توانید، سیب زمینی درشت رنده شده را داخل آب سرد ریخته وپس از آبکش کردن، کاملاً آبِ آن را با فشار دست بگیرید و با نمك و زعفران مخلوط کرده و در تهِ قابلمه ای که حاوی روغن داغ دارند، ریخته و كمی با دست فشار دهید. افرادی که به طعم کره علاقه دارند، با افزودن یک قاشق کره به روغن ته‌دیگ سیب‌زمینی، می‌توانند طعم لذیذ‌تری را تجربه کنند.

کاهو

ترانه بازدید : 161 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)

بال سوخاری

 

مواد لازم برای 2 نفر:

  بال مرغ 8 عدد ( 400 گرم)
 
آرد ذرت 1 قاشق سوپخوري ( 9 گرم)
 
پودر نان خشک یا پنیر پارمسان(رنده شده) به مقدار لازم
 
آویشن 1 قاشق چایخوری (3 گرم)
 
نمک و فلفل سياه به مقدار لازم
 
کنجد 3/1 پيمانه ( 53 گرم)
 
تخم‌مرغ 1 عدد ( 55 – 60 گرم)
 
روغن (سرخ کردنی) به مقدار لازم

ترانه بازدید : 176 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)

فرم دهی صحیح خامه،‌ تابع نكات بسیاری است كه در ذیل به بعضی از آن ها اشاره كرده ایم:
حداقل چربی خامه باید 35% باشد. توصیه می شود از خامه پرچرب موجود در بازار و خامه تازه صبحانه به نسبت مساوی استفاده كنید. باید شكر مورد استفاده برای شیرین كردن خامه از نوع دانه ریز انتخاب شود تا به راحتی بتوان آن را در خامه حل كرد؛ همچنین می توانید از پودر قند نیز استفاده كنید؛ اما شكر نسبت به پودر قند ارجحیت دارد. به ازای هر كیلوگرم خامه، 250 تا 300 گرم شكر نیاز است. خامه شیرین شده را می توانید تا چندین ماه فریز كنید؛ اما بهتر است به تناسب نیازتان، آن را تقسیم كرده و در ظروف دربسته نگه دارید؛ برای دستیابی به نتیجه بهتر، خامه را در مقادیر كم در كاسه همزن بریزید تا سریع تر فرم بگیرد. به این نكته توجه كنید كه پس از تركیب كردن خامه و افزودن شكر به آن، كافی است با یك قاشق فلزی در حد مخلوط شدن، مواد را هم بزنید و خامه را حدود یك دقیقه در دمای آشپزخانه قرار دهید تا شكر به تدریج حل شود. لازم است در طول این مدت مواد را یكی دوبار هم بزنید. بهتر است خامه را در ظرف فلزی كه زیر آن ظرف یخ باشد تهیه كنید.

خامه

درباره ما
آسمان هفتم مطالب روانشناسی نوآوری مطالب عرفانی مذهبی آسمان عکس آشپزی دکوراسیون
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 805
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 95
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 178
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 717
  • بازدید ماه : 549
  • بازدید سال : 29,281
  • بازدید کلی : 221,698